האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: פרק מגזין על ההיסטוריה הקטנה שמתרחשת בנגב - יישוב בדואי תחת מועצה יהודית. זה קורה במועצת רמת הנגב, שבמסגרתה אמורים להתכנס ליישוב מוסדר תושבי פזורת עבדה, בפחונים מרוחקים מכביש ראשי.
ראש המועצה, ערן דורון, מתאר בפרק את תפיסת החיים המשותפים שהוא מאמין בה, השילוב שממנו אמורים להרוויח כולם, ומהם המכשולים בדרך להגשמת החזון. ראש מועצת רמת חובב, גדי אלפסי, חקר את סוגיית הבדואים ויש לו מסקנות נחרצות, בעיקר בכל הקשור לחינוך. גם ראש מועצת כסייפה, עבד אלעזיז נסאסרה, מקווה שהרעיון הייחודי יישא פרי. בשיחה איתו נזכרנו שיש נושאים נפיצים שיהיה קשה לנטרל, כשהוא ביקש לכבות את המיקרופון אחרי שאלה רגישה.
גדי אלפסי ראש מועצת נאות חובבגדי אלפסי, ראש מועצת נאות חובב
בימים של מהומות אלימות באזור יצאנו להקליט בשטח, והקולות מגוונים. איך זה יעבוד, מהן הטעויות שהמדינה עשתה בעבר ושאת המחירים עליהם משלמים תושבי הנגב כיום, ומהו לוח הזמנים לבחינת החזון? האזינו לפרק.
2 צפייה בגלריה
הכותרת
הכותרת
ראש המועצה ערן דורון ופחונים בפזורת עבדה. חזון שטרם נראה כמותו
(צילום: ריקי כרמי)
2 צפייה בגלריה
הכותרת
הכותרת
התושבים בעיקר רוצים חינוך ראוי והזדמנויות לילדים
(צילום: ריקי כרמי)
בכל יום אטילה שומפלבי וסיון חילאי בוחנים עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.