הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. בכל יום אנו מדברים כאן עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, על הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. אנחנו ממליצים להירשם באחת האפליקציות - כדי לא להחמיץ אף פרק. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
והפעם: ממהומות הר הבית, דרך העימותים ברחבי הארץ ועד הלחימה מול חמאס - להבין את מבצע "שומר החומות" ואת הגורמים שהובילו למערכה. האזינו לפרקים האחרונים שהקלטנו בנושאים הנוגעים להסלמה
1. מה הבעיר את הר הבית. נדמה שחלף כבר נצח מאז שפרצו המהומות האלימות בין מוסלמים לשוטרים בלב ירושלים. בפרק הזה, שהוקלט בשיאן - יומיים לפני יום ירושלים ותחילת המערכה - כתבנו לענייני פלסטינים אליאור לוי הסביר איך הכול התחיל, והעריך כבר אז שהשיא עוד לפנינו.

2. שקט, יורים. בפרק הראשון שהוקלט לאחר פתיחת המבצע, שוחחנו עם כתבנו בדרום מתן צורי ועם פרשננו הביטחוני רון בן ישי על הנסיבות שהובילו לעימות עם חמאס - ועל מציאות החיים בדרום, בצל הירי המתחדש.

3. מי אשם בכישלון מול חמאס? שוב ושוב מדינת ישראל מוצאת עצמה מול מטחים בלתי פוסקים מרצועת עזה, בלי יכולת אמיתית להשיג הכרעה והרתעה משמעותיות וארוכות טווח. בפרק הזה אלוף במיל' גדי שמני מסמן את האחראים להתעצמות המתמשכת של חמאס - וזה ממש לא הצבא. ואיך לדעתו צריך לסיים את הסבב הנוכחי?

4. כך חיסלו את משטרת ישראל. אין תקנים, אין תקציבים, יותר משנתיים ללא מפכ"ל קבוע - ותחת מתקפות פוליטיות בלתי פוסקות: האנרכיה ברחובות חשפה את רשויות החוק במערומיהן. אבל מי אחראי למחדלים? מירב לפידות, לשעבר דוברת משטרת ישראל, מאשימה בפרק הזה את הממשלה ואת העומד בראשה.

5. מלחמת הרמדאן. מהעימותים בירושלים ועד הירי מעזה, מהקריאות "להציל את אל-אקצא" ועד הפרעות בערים המעורבות: ההסלמה ההולכת וגוברת בין מוסלמים ליהודים שזורה כולה בחודש הטעון של הרמדאן. מה היו הגורמים להתלקחות - ועד כמה היסוד הדתי שיחק פה תפקיד משמעותי? פרשנית "ידיעות אחרונות" סמדר פרי מסבירה בפרק זה.

6. הבלתי מחוסל: מוחמד דף, המבוקש מספר 1. ישראל ניסתה לחסל את מוחמד דף כבר כמה פעמים, אבל רב המחבלים מחמאס נותר בחיים ועדיין גורם כאב ראש לקהילת המודיעין הישראלית. אז מיהו אותו דף, לאן הוא חותר ומה הסיכוי שישראל תצליח להוציא אותו מהמשחק? בפרק זה ד"ר רונן ברגמן משרטט את דמותו של הטרוריסט שמצית את האזור פעם אחר פעם אחר פעם.