איום המנהרות

מתחת לרצועת עזה מתקיימת עיר של ממש - לפחות 500 קילומטרים של רשת מנהרות, שבנויה במספר מפלסים ובעומקים שונים מתחת לאדמה. מנהרות שמקרבות מחבלים לגבול עם ישראל, מנהרות הברחה לחצי האי סיני, ומפקדות שליטה ובונקרים של הנהגת חמאס. אתגר לא פשוט בזמן שיש קרבות גם על פני הקרקע.
הכותרת
מחבלים, הברחות וחטופים: מאחורי איום המנהרות ברצועת עזה / רון בן ישי
23:41
יחד עם רון בן ישי, פרשננו לענייני צבא וביטחון, ניסינו למפות את איום המנהרות של חמאס. למה יש שימוש כל כך נרחב במנהרות? מה מסתתר בתוך אותו "מטרו" שהקים חמאס? ואיך צה"ל יכול להתמודד עם האיום?

האינטרס של רוסיה

עוד מתחילת המלחמה זה נראה שרוסיה תפסה צד באופן מאוד ברור: גינויים על פעולות ישראליות, אירוח של בכירי חמאס במוסקבה וגם כמה תקריות אנטישמיות ובשיאן ניסיון הלינץ' בשדה התעופה בחמצ'קלה.
הכותרת
בעד חמאס, נגד ארה"ב: האינטרס של רוסיה במלחמה
30:15
יחד עם איתמר אייכנר, כתבנו המדיני, ויאיר נבות, פרשן ועיתונאי לענייני רוסיה, ניסינו להבין את האינטרס הרוסי. למה מוסקבה תפסה מההתחלה את הצד הפלסטיני? איך זה קשור למלחמה באוקראינה? ומה המטרה שהרוסים רוצים להשיג בתום המלחמה? האזינו לפרק.

היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל

חופש פעולה מלא לישראל בכל הרצועה, אחריות ביטחונית מלאה, פיקוח על הכנסת חומרים - אבל גם התנתקות אזרחית מלאה. שיחה עם ראש המל"ל בפועל לשעבר ועמית בכיר ב-FDD, תא"ל במיל' יעקב נגל, על היום שאחרי המלחמה. מהי תמונת הניצחון שצריכה להיות בסוף המלחמה? איך תיראה רצועת עזה? איך מחזירים את ההרתעה מול הפלסטינים ואת תחושת הביטחון לישראלים? ולמה אסור לתת לקטאר להתערב בניהול הרצועה?
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59

הדילמה של נסראללה

התמקדות בתקיפת מוצבים צבאיים וחיילים בזמן שארגונים קטנים לוקחים אחריות על ירי לעבר יישובים ישראליים, פגישות עם בכירי הטרור הפלסטיניים אבל בלי נאום תמיכה פומבי כבר כמעט חודש. מאז פרצה המלחמה בדרום בחיזבאללה מנסים לרצות את כולם: גם להביע הזדהות ותמיכה בחמאס, אבל גם לשמור שלא תיפתח חזית מול ישראל בצפון. כמעט כמו הגישה הישראלית של להגיב למוקדי הירי, בלי לפתוח בעוד מערכה.
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
יחד עם ליאור בן ארי, כתבתנו לענייני ערבים, ואלוף במיל' גרשון הכהן, לשעבר מפקד הגיס המטכ"לי, ניסינו לנתח את הזירה הצפונית. למה חיזבאללה לא לוקח אחריות על ירי לעבר יישובים ישראליים? מדוע התגובה הישראלית לתקיפות מלבנון מדודה? והאם אפשר להגשים את הדרישה של תושבי קו העימות לחסל את האיום של חיזבאללה?

המספרים של כלכלת המלחמה

שיקום היישובים שנחרבו במתקפת הפתע, טיפול בתושבים שנעקרו מבתיהם, חימושים מתקדמים ללחימה ברצועה, משק שמושבת על ימין ושמאל בגלל שגרה בצל המלחמה - וכל זה לתקופה ארוכה שעדיין לא יודעים כמה תארך. יש לא מעט משימות שדורשות מהממשלה להקדיש להן תקציבים גדולים ומיד.
הכותרת
השיקום, הנזק למשק וחובות של 100 שנה: מאחורי כלכלת המלחמה
23:36
יחד עם גד ליאור, פרשננו הכלכלי, וגל הרשקוביץ, לשעבר הממונה על אגף התקציבים במשרד אוצר, ניסינו לנתח את המספרים והתקציבים של המלחמה. מה המצב הכלכלי של המדינה? מה גודל התקציב שצריך בשביל לעמוד במשימות שעל הפרק? מה המשמעות של חוק התקומה המתוכנן? ואיך הממשלה תממן את כל זה?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.