אפילו כשמיכל לובנוב הגיעה לבית החולים כדי ללדת את בנה היא המשיכה להדחיק. "הרגשתי שהגוף נורא עובד על אוטומט, הראש עובד כמו רובוט. אני צריכה להתאושש, צריכה לחזור הביתה ואין איזשהו תהליך שהוא שמח, כיפי, מרגש, וואו, פרפרים בבטן. לא היה לי את כל זה", סיפרה בריאיון לפודקאסט "הכותרת" של ynet על הלידה של הבן קאי בזמן שאביו אלכס מוחזק בשבי חמאס. האזינו לפרק המלא.
הכותרת
פחדתי לבכות, כדי לא לפגוע בעובר: אלכס לובנוב עדיין בשבי
37:18
"היו ימים שכעסתי על עצמי ואמרתי לעצמי 'איך אני אספר אחרי זה לילד שלי? שזה נורא? שלא הייתה לי חוויה כיפית? הייתה לי חוויה מאוד עצובה ואומללה", הוסיפה. "למרות הכל, כשהוא יצא ממני לאוויר העולם ושמו אותו עליי, הסתכלתי עליו והדבר הראשון שאמרתי 'תודה לאל ששמרת עליו, ששמרת עליי'. הסתכלתי לו בעיניים ואמרתי לו שאני מבטיחה שאני אעשה הכל כדי להחזיר את אבא הביתה. וכשאני מבטיחה לבנים שלי משהו, אני אהפוך את העולם ואני אגשים את זה".
במשך 18 ימים לא היה ידוע מה עלה בגורלו של אלכס, שעבד בפסטיבל הנובה בזמן שאשתו ובנו הבכור ישבו בממ"ד באשקלון. "לא עלה בדעתי אפילו לרגע שאלכס שלי יכול להיות חטוף, אני חושבת שלהיות חטוף זאת האופציה האחרונה שאדם יכול לאחל לעצמו. הייתי בטוחה שאקבל שיחה, שיגידו לי לבוא לזהות אותו. אני נורא מתביישת בעצמי שאני אומרת את זה, כי אני נורא לא רוצה שהוא לרגע יחשוב שוויתרתי על המחשבה שהוא בחיים, אבל באותם ימים היה מאוד מאוד קשה להחליט מה אתה מרגיש".
2 צפייה בגלריה
מיכל לובנוב והבנים
מיכל לובנוב והבנים
"דיסוננס מטורף בין להיות בהיריון, לבין זה שבעלך חטוף בעזה". מיכל והבנים
(צילום: ליבנת ברעם)
חמישה חודשים חלפו מאז שאלכס נחטף על ידי מחבלי חמאס ועד שאשתו מיכל נכנסה לחדר הלידה. בכל הזמן הזה היא בקושי זכרה שהיא בהיריון. "לא הייתה לי לשנייה את האפשרות לשקוע לזה שאני בהיריון, לזה שכואב לי, שיש לי צרבת. ובכל הזמן הזה אני צריכה לעשות הכל כדי לשמור על ההיריון שלי תקין. בכל פעם שהייתי בוכה ומתפרקת כעסתי על עצמי ואמרתי 'רגע, אסור לך לבכות, את יכולה לפגוע בעובר שלך, את יכולה לפגוע בעצמך'".
"זה דיסוננס מטורף בין להיות בהיריון, לגדל משהו בתוכך, לבין זה שבעלך חטוף בעזה. לכי תתמודדי, לכי תמצאי את הדרך הנכונה, ואין. זה נורא להגיד את זה, אבל אני צריכה לשרוד את עצמי בהיריון, במקום שההיריון יהיה הדבר הכי טוב ושמח בעולם, הכי טהור בעולם. לא משנה מה אני אגיד, אני חושבת שהמוח האנושי לא יכול לתפוס את הצער והכאב שמלווה אותי מאז אותו יום".
2 צפייה בגלריה
מיכל לובנוב והבנים
מיכל לובנוב והבנים
"מתנצלת בפניו". מיכל, אלכס וטום
(צילום: ליבנת ברעם)
לפני חודשיים מיכל ילדה בן נוסף, והיא מגדלת אותו עם סיוע של המשפחה. "אני כל יום אומרת תודה שזכיתי בנס הפרטי שלי וקיבלתי את קאי. הבטחתי שאני אשמור עליו, אגן עליו ואהיה אמא לביאה יותר מתמיד. עד היום אני אומרת לשניהם שאני אהיה האמא הכי לביאה שהם יכירו ואני אשמור עליהם, אני אעשה כל מה שאני יכולה כדי שהם יגדלו לעולם טוב יותר".
כבר יותר משבעה חודשים שמיכל מדברת עם אלכס בראשה, בעיקר מתנצלת. "אני מבקשת ממנו הרבה סליחה. אם אי פעם עשיתי משהו שפגע בו או אם לא הייתי מספיק טובה. הרבה פעמים אני אומרת לעצמי 'למה את עושה את זה? הוא לא פה באמת להקשיב ולענות לך'. יש הרבה רגשות אשם לאורך השנים, ופתאום, בתקופה ארוכה כל כך שהוא לא נמצא, אני מציפה את כל מה שעברנו יחד".
"זה באמת סבל שלא קיים ולא אנושי", סיכמה מיכל. "אני מוכנה לקחת על עצמי סבל בשביל כולם, כדי שאף אחד בחיים לא יחווה את זה. אני לא מאחלת את זה לאף אחד. וכואב לי לראות שהחיים ממשיכים ורק אצלי לא. זה אנוכי קצת להגיד את זה. זה כמו שאני כל הזמן שואלת את עצמי 'למה זה קרה לי?', אבל אמרו לי אנשים גדולים ובעלי ניסיון ואנשים מאוד מאוד חכמים שאני אוהבת להקשיב להם 'אל תשאלי למה, זה לא ייתן לך כלום'. אבל כן, זה מאוד מאוד כואב לי".
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.