"גיליתי שאחי חנן נרצח ב-7 באוקטובר. הוא נורה בחזה ונעשה עליו וידוא הריגה. הוא נחטף אחרי שנרצח, והוחזק שמונה חודשים בתוך שק בפיר, במנהרה", מספרת בכאב אביבית יבלונקה, אחותו של חנן יבלונקה, שהוגדר כחטוף ולאחר מכן התברר שנרצח על ידי חמאס. האזינו לפרק המלא.
הכותרת
"כל כך רציתי להיפרד, אבל לא היה אפשר לזהות אותו": הסיפור של חנן יבלונקה ז"ל
35:26
יבלונקה, בת 49 מרמת השרון, נשואה ואם לשניים. אחיה חנן הוגדר נעדר וחטוף במשך שמונה חודשים, עד שהתברר כי נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו הושבה מעזה לישראל. "עצוב לי שלא יכולתי לזהות את אחי", היא משתפת: "כל כך רציתי לראות אותו, להיפרד ממנו. ידעתי הרי שהוא לא יגיב, שהוא לא יענה, אבל רציתי לראות אותו, רציתי לראות את הפנים שלו. לגעת בו. ואי אפשר היה לראות אותו. הוא הגיע בעצמות".
"הבנתי את זה בבית העלמין, לפני שהכניסו אותו לתוך ארון" אומרת יבלונקה: "הבנתי שזה לא חנן בפנים. אם אז היינו מצליחים לגלות את כל הנתונים, כל השרשרת הזאת – הבוקר ההוא, הירי, הרכב שלקח אותו, הרכב שהוריד אותו בבית החולים בעזה ששם הבנתי שהוא הוחזק, מקום מסתור הגופות - אולי הייתי יודעת שאח שלי נרצח. כמובן שהייתי עושה אותו מסלול, לא הייתי חושבת לרגע לשנות את מה שעשיתי בחודשים האלה. אבל הציפייה הזאת, שאולי בכל זאת אח שלי חי, אפשר היה לחסוך את זה ממני לפני הרבה זמן"

2 צפייה בגלריה
הגיע מגל גנות
הגיע מגל גנות
חנן יבלונקה ז״ל
( באדיבות המשפחה)
הלוויה של חנן לא הייתה רגילה, היא כללה צעדה ענקית, בהשתתפות אלפי אנשים. מה עמד מאחורי ההחלטה הזאת? "ידעתי מיד שאני רוצה לעשות את זה, ואני רק רוצה להודות להמוני האזרחים שבאו וחלקו איתנו את הכבוד האחרון לחנן, גם להודות למשפחות החטופים. זה לא מובן מאליו שכמות כזאת של בני משפחות, שבעצמם לא יודעים מה קורה עם הילדים שלהם, וחיים בפחדים ובחששות, יבואו. זה ריגש אותי, לא הצלחתי להכיל את זה. באותו יום בשעה 14:00 היו גם אזעקות בתל אביב, ולמרות הכול, המונים הגיעו".
השמעת בעבר ביקורת על נבחרי ציבור שלא הגיעו, לא ביקרו ולא התקשרו. "כן. שמונה חודשים אף אחד לא צלצל. אני לא כועסת, רק מאוכזבת. היו צריכים להתקשר ולבוא אלינו, להשתתף בצערנו. כך עושה מנהיג גדול, זה מראה על מנהיגות וזה מלמד עליה. חשוב לי ששרים יתקשרו למשפחות החטופים שנמצאות בסיטואציה הזאת, הרבה מהן לא מקבלות שום שיחות או יחס, וצריך להתייחס אליהן בכבוד".
2 צפייה בגלריה
אביבית יבלונקה
אביבית יבלונקה
״עוד לא יכולה להיפרד״. אביבית יבלונקה
(אלבום ביתי)
את כבר תשעה חודשים בלי חנן. הצלחת להיפרד ממנו בתקופה הזאת? יש משהו שרצית לומר או לעשות, ולא יכולת? "אנחנו לא נפרדנו. ה-30 היה בדיוק ביום ההולדת שלי, ואמרתי לעצמי שאולי הוא רצה להעניק לי את המתנה הזאת, שהוא פה. אבל לא, אנחנו לא יכולים להיפרד עוד. אני מבינה שאיבדתי את חנן, אני מבינה שהוא נרצח, אבל קשה לי לחשוב על זה שהוא לא יחזור, שזה באמת נגמר. זה ייקח עוד הרבה זמן".
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.