האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: הרכב החשמלי העתידני שמיוצר בפתח תקווה.
החלום של אורית שיפמן (46) היה שיהיה לה רכב משלה. עוד בילדותה כשצפתה בסדרה "אביר על גלגלים" החלה לתכנן בראשה את מכונית החלומות שלה. שיפמן בגרה, וב-2011 הקימה את חברת האוטו-טק OSR, שאמורה להתחרות לא פחות מאשר בטסלה מודל S.
הרכב העתידי, שטרם זכה לשם רשמי, עשוי לשנות את כל מה שידענו על מכוניות ומתיימר לשלב בין נהיגה, חיים האישיים ועולם העבודה במה ששיפמן מכנה "העולם החדש". "במקום להיכנס לרכב ולהרגיש שאת מתנתקת מהעולם, הרכב שלנו יעשה בדיוק את ההפך", הסבירה. "הרכב מסנכרן באישורך בין היומן שלך, התחביבים, הבגדים שאת לובשת והאוכל שאת רוצה לאכול. אפילו יודע בעזרת חיישנים מיוחדים את לחץ הדם שלך והמצב הבריאותי, ובמקרה של מצוקה יכול לסייע לך".
שרון כידון שוחחה עם מנכ"לית ומייסדת החברה אורית שיפמן וניסתה להבין איך החלום של הילדה הקטנה התגלגל לחברת אוטו-טק שהיא מנהלת בין שווייץ לישראל.
עם כל כך הרבה מידע שנאגר עלינו - איך בכל זאת הרכב יתמודד מבחינת פרטיות וגם מבחינת סייבר? "מהרגע הראשון התייחסנו בכובד ראש לבעלות המידע ועל מי אחראי על הדאטה שנאסף. את צריכה לאשר שימוש ולהחליט למי להעביר את המידע. אנחנו לא אומרים לך – אם לא תתני לנו מידע לא ניתן לך שירות. אנחנו מתווכים בין בעלי המידע לנותני השירותים. המערכת שלנו מוגנת כך שהמידע לא ייפול לידיים הלא נכונות".
איך את מתמודדת בסביבה כל כך גברית - עולם ההייטק והרכבים? "יצרניות הרכבים הקלאסיות נכנסו לקיבעון. במשך שנים הן לא התייחסו ל-50% מאוכלוסיית העולם – הנשים. פיתוח הרכב שלנו לא מדיר חצי מהלקוחות הפוטנציאלים שלו, אלא פונה לנשים וגברים כאחד". האזינו לפרק.
1 צפייה בגלריה
אורית שיפמן OSR
אורית שיפמן OSR
מנכ"לית ומייסדת חברת האוטו-טק OSR אורית שיפמן
(יח"צ OSR )
בכל יום שרון כידון וישי שנרב בוחנים עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים