האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. הפעם: מקרון נגד ישראל: נשיא צרפת מכריז אמברגו נשק
נשיא צרפת עמנואל מקרון הטיל פצצה דיפלומטית בסוף השבוע וקרא לאמברגו נשק על ישראל, תוך שהוא שולח מסר ברור לממשלת נתניהו בכל הקשור למהלך הקרקעי בלבנון ולהסלמה מול חיזבאללה. "אסור להקריב את העם הלבנוני, אסור שלבנון תהיה עזה נוספת" אמר מקרון. בנימין נתניהו מיהר להגיב בחריפות, " ישראל תנצח, עימכם או בלעדיכם, אבל הבושה שלכם תהדהד עוד זמן רב אחרי שננצח". 
למרות המשמעות ההצהרתית, הרי שבפועל אין לקריאה של מקרון משמעות אמיתית בשטח. צרפת לא מספקת נשק או מערכות מפוקחות אחרות לישראל מאז תחילת המלחמה. וגם הנשק שסיפקה בעבר היה שולי ולא משמעותי למאמץ הלחימה הישראלי, בעזה או בלבנון. 
יחד עם תמר שבק, כתבת ynet וידיעות אחרונות בפריז, ניסינו להבין מה מנסה להשיג הנשיא הצרפתי בקריאה הפומבית לחרם נשק על ישראל? עד כמה דעת הקהל והפוליטיקה הפנים-צרפתית מזדהה עם לבנון? איך קיבלה הקהילה היהודית הגדולה בצרפת את הביקורת החריפה של הנשיא על ישראל והאם יש דרך חזרה לאחר התגובות החריפות למהלך בירושלים ובארמון האליזה
1 צפייה בגלריה
עמנואל מקרון
עמנואל מקרון
עמנואל מקרון
(צילום: Ludovic MARIN / AFP)
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה, את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
השתתפו בהכנת הכתבה: גיא סאלם ועדן דוידוב