מבחן הטיקטוק

החוק האמריקני שדורש למעשה מחברת האם של טיקטוק למכור את האחזקות שלה באפליקציה לחברה אמריקנית הוא שלב נוסף במלחמה הקרה בין ארה"ב לסין. אבל מדובר בקרב אחר לגמרי - על היכולת להשפיע על מיליוני אזרחים אמריקנים, ועוד מאות מיליונים נוספים ברחבי העולם. ולא רק הפוליטיקאים האמריקנים בוחשים בקלחת, גם ענקיות הטק מעורבות לא מעט בקרב הזה.
הכותרת
מבחן הטיקטוק: מי ישלוט על הנדסת התודעה?
28:00
יחד עם ד"ר תהילה אלטשולר שוורץ, מומחית למשפט, טכנולוגיה ותקשורת ועמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה, ותום דיבון, חוקר פלטפורמות ורשתות חברתיות מהאוניברסיטה העברית, צללנו אל הקרב נגד טיקטוק. מה האינטרסים האמיתיים מאחורי החוק האמריקני בנוגע לבעלות טיקטוק? עד כמה הממשל הסיני משפיע על מה שרואים באפליקציה? ומי ינצח בקרב על השפעת התודעה?

הכישלונות האמריקניים בישראל

ההודעה של סבן על צמצום הפעילות בישראל מצטרפת לרשימה ארוכה של רשתות בינלאומיות מוכרות שלא הצליחו לחדור בצורה מוצלחת במיוחד לשוק הישראלי. מנגד, יש גם רשתות שהצליחו בענק בשוק הלא פשוט בארץ.
הכותרת
לא כל מה שעובד בארה"ב מתאים גם לישראל
26:26
יחד עם פרשניתנו שושנה חן, ואלי מרון, מרצה לקמעונאות בפקולטה למנהל עסקים במכללה למנהל, צללנו לשוק. מה פספסו בכניסה של סבן אילבן לישראל? איזה לקח יכולות ללמוד מהמהלך החברות הבאות שרוצות לעשות עלייה? והאם זה סוף הדרך של החברה בישראל?

בין גבורה לחשודים בטרור

ב-7 באוקטובר אזרחי ישראל נחשפו אל הגבורה הגדולה של החברה הבדואית. החתירה למגע מול מחבלי חמאס שפשטו על עוטף עזה, הסיוע לנמלטים מהטבח הנורא, והמחיר הכבד ששילמו בהרוגים וחטופים. אבל בשבועות האחרונים הצעירים הבדואים עולים לכותרות מסיבות פחות מעודדות. צעיר שכנראה מעורער בנפשו ביצע פיגוע דקירה, ומספר צעירים נוספים הואשמו בהקמת חוליית טרור שניסתה להתנקש בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.
הכותרת
בין גבורה ושייכות למדינה לחשודים בטרור | המתח בחברה הבדואית
26:54
יחד עם כתבתנו בדרום אילנה קוריאל ופרופ' עליאן אלקרינאוי, פרופסור באוניברסיטת בן-גוריון ויו"ר עמותת ליאלי, לקידום החינוך והרווחה בקרב החברה הבדואית, קפצנו לביקור ברהט. עד כמה הטבח והמלחמה חידדו את תחושת השייכות לישראל? האם ההקצנה הדתית שמובילה לטרור היא תופעה שולית? ואיפה יהיו הבדואים במרקם הישראלי ביום שאחרי המלחמה?

מצרים מתגעגעת לפרעונים

מיליוני יהודים ברחבי העולם יתכנסו מחר לספר על יציאת בני ישראל ממצרים, ועל השעבוד והגזרות שהטיל עליהם פרעה. אבל במצרים מסתכלים על התקופה של פרעה בצורה אחרת לגמרי - כמעט בכל חנות יש סמל פרעוני, הבנייה החדשה מלאה במוטיבים מהתקופה, ורק לפני שלוש שנים הוקמה קריית מוזיאונים ענקית ליד הפירמידות שעוסקת בכל מה שקשור לפרעונים.
הכותרת
מצרים מתגעגעת לפרעונים | סמדר פרי
23:27
יחד עם פרשניתנו סמדר פרי צללנו להיסטוריה המצרית. למה הנשיא א-סיסי מתעסק כל כך הרבה בפרעונים? מדוע רוב הפרויקטים הגדולים שלו תקועים? ומה הסיכוי שמצרים תשוב להיות אימפריה כמו בעבר?

חג עצוב במשפחת שרעבי

אלי נמצא כבר יותר מחצי שנה בידי חמאס, ולא יודע שאחיו יוסי נחטף ונהרג בשבי. גם לא שכל משפחתו נרצחה ב-7 באוקטובר. "הכותרת" בסדרת שיחות עם משפחות החטופים, והפעם: שרון שרעבי, האח הצעיר של יוסי ואלי, שמנסה לשמור על המשפחה ביחד.
הכותרת
איבדנו ארבעה, לא מוכן לאבד עוד: חג עצוב במשפחת שרעבי
31:23
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.