מלכוד אונר"א

ככל שמתקדמת הלחימה ברצועת עזה מתגלה עד כמה חמאס שלט בסוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים הפלסטיניים - אונר"א. כעשירית מעובדי הסוכנות השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, מתחת למטה המרכזי נמצא מתחם שליטה מרכזי של חמאס, ובבתי הספר יש פירי מנהרות. למרות זאת, בכירים במערכת הביטחון מודים שאין לאונ"א תחליף בניהול החיים האזרחיים ברצועה, לפחות עד שישראל תחליט מה יקרה שם ביום שאחרי המלחמה.
הכותרת
מלכוד אונר"א | רונן ברגמן
27:21
יחד עם רונן ברגמן, עיתונאי "ידיעות אחרונות" וה"ניו יורק טיימס", נכנסו הישר אל מלכוד אונר"א. למה הפלסטינים צריכים סוכנות סיוע משלהם? איך חמאס השתלט על הארגון? והאם בישראל באמת רוצים לסגור את אונר"א?

לנפץ את הבועה של פוטין

אחרי כמעט ארבע שנים בלי ראיונות, נשיא רוסיה התיישב בסוף השבוע שעבר לריאיון עם העיתונאי האמריקני טאקר קרלסון. בריאיון הוא פצח בנאומים היסטוריים-עממיים, תקף את ארה"ב ואוקראינה, ואפילו צחק. אבל בין כל ההרצאות והתשובות הארוכות יש לא מעט מסרים נסתרים שאפשר לקרוא בין השורות.
הכותרת
לנפץ את הבועה של פוטין
30:57
יחד עם ארקדי מיל-מן, חוקר בכיר וראש תוכנית רוסיה במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), ניסינו לפוצץ את הבועה של פוטין. למה הוא מתנגד כל כך להצטרפות אוקראינה לנאט"ו, אבל לא להצטרפות פינלנד? איך הוא מתייחס למנהיגי העולם כיום ובעבר? ומה קובע את עמדתו בנוגע למלחמה נגד חמאס?

היחידה שמאחורי חילוץ החטופים

אחרי 129 ימים בשבי חמאס, כוחות הביטחון חילצו משבי חמאס ברפיח את פרננדו מרמן ולואיס הר, שנחטפו מקיבוץ ניר יצחק. למרות שישראל ידועה במבצעים הרואיים כמו "מבצע יונתן", בארבעת חודשי הלחימה חולצו רק שלושה חטופים בחיים משבי חמאס.
הכותרת
היחידה שמאחורי המבצע הנועז לחילוץ החטופים
21:57
יחד עם רב-ניצב בדימוס אסף חפץ, לשעבר מפכ"ל המשטרה וממקימי הימ"מ, ניתחנו את המבצע המורכב. כיצד הפכה הימ"מ ליחידה שמובילה מבצעים מהסוג הזה גם בשטח אויב? מה ההבדלים ביכולות בינה לבין סיירת מטכ"ל? ומה למדנו מהמבצעים המוצלחים יותר ופחות כמו אנטבה ונחשון וקסמן?

הקרב על הנטל

בחודש הבא יגיע לשיאו אחד הנושאים השנויים במחלוקת בחברה הישראלית - הממשלה תצטרך להעביר בכנסת תיקון לחוק הגיוס, בעקבות פסיקת בג"ץ שלא ניתן לפטור באופן גורף את תלמידי הישיבות משירות צבאי. בינתיים, הצבא מקדם תיקון בשני חוקים - שיובילו להארכת השירות הצבאי ושירות המילואים של הלוחמים.
הכותרת
הקרב על הנטל
24:02
יחד עם כתבנו הצבאי יואב זיתון צללנו אל החוקים והמטרות. למה בצה"ל חייבים להאריך את השירות הצבאי? איך אפשר להגדיל עוד את מספר החיילים בצבא? והאם הגישה של "אי-אפשר לגייס בכפייה" נכשלה?

השבב שישנה את כל מה שחשבנו

לפני כשבועיים נרשמה פריצת דרך בעולם הנוירולוגיה - אילון מאסק הודיע שהחברה שבבעלותו השתילה לראשונה שבב במוח אנושי. מאסק גם הכריז שהשבב יהיה נגיש לשימוש יומיומי באפליקציות, ולא רק לצרכים טיפוליים. אבל למרות ההישג, המומחים טוענים שיש עוד דרך ארוכה עד שהפיתוח יהפוך לנגיש, ויש עוד לא מעט שאלות אתיות וסיכונים שצריך לפתור בדרך.
הכותרת
השבב שישנה את כל מה שחשבנו
22:15
יחד עם ד"ר עדי אולמר יניב, נוירו-ביולוגית ממכון דוידסון לחינוך מדעי, חקרנו את השבב החדש. עד כמה מדובר בהישג משמעותי בתחום הרפואי? האם יהיה אפשר להשתיל פרסומות ישר למוח? ומתי זה באמת יהיה בהישג יד?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.