איך מטפלים באיום הכטב"מים?

המלחמה הנוכחית העלתה את השימוש בכטב"מים שלב אחד קדימה. הכלים הפשוטים שהשיגו ארגוני הטרור שוכללו, לא מעט בעזרת איראן, והפכו לכלי נשק מתקדם וקטלני. החל מהתקריות הקטלניות שגבו את חייהם של לוחמים ועד לליל התקיפה האיראנית שבו שוגרו מאות כטב"מים לעבר ישראל.
הכותרת
איך מטפלים באיום הכטב"מים?
25:11
יחד עם ד"ר לירן ענתבי, מנהלת תוכנית טכנולוגיות מתקדמות וביטחון לאומי במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), בדקנו את רמת האיום. איך שיפרו ארגוני הטרור את הכטב"מים שברשותם? למה הם מצליחים לפעמים לחמוק מהמכ"מים? ואיזה פתרון מכינים בישראל לאיום?

ה"ברקס" שקיבל מנהיג המעצמה הגדולה

לפני יותר משבוע רשם ראש ממשלת הודו הישג - כשהושבע בפעם השלישית להנהיג את המעצמה הגדולה. אבל הפעם נרנדרה מודי קיבל את התפקיד עם כוכבית - הרוב האוטומטי שהורגל אליו בפרלמנט כבר לא קיים. למרות כל התחזיות, מפלגתו לא זכתה ברוב המוחלט של המושבים בפרלמנט, והוא ייאלץ להיות קשוב יותר לשותפות הפוליטיות שלו. אם שואלים את המומחים הסיבה לכך ברורה - סימן אזהרה מצד התושבים למי שנחשב בקרב רבים במערב כ"רודן הגזען" של המעצמה במזרח.
הכותרת
ה"ברקס" שקיבל מנהיג המעצמה הגדולה
24:04
יחד עם ד"ר רותם גבע, ראש מדור הודו ואינדונזיה באוניברסיטה העברית, קפצנו לניו דלהי. האם מודי באמת גזען ורודן? איך דואגים לשמור על טוהר הבחירות בדמוקרטיה הגדולה בעולם? ומה הסיכוי שראש הממשלה הנבחר יתנהג אחרת בעקבות תוצאות הבחירות?

עד כמה בן גביר שולט במשטרה?

מתיחות בין השר הממונה למשטרה זאת לא המצאה חדשה, גם לא שר שמתקשר ישירות לניצבים וקצינים בכירים אחרים. אבל זה נראה שבתקופה האחרונה המתח בין השר איתמר בן גביר למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי חריף גם ביחס לכל מה שהכרנו עד עכשיו. כל זה בזמן שנגד המשטרה יש טענות לאלימות כלפי מפגינים נגד הממשלה והשר.
הכותרת
האם משטרת ישראל הפכה למשטרה פוליטית?
26:36
יחד עם כתבנו מאיר תורג'מן צללנו אל הקרבות בתוך הארגון. איך המפכ"ל שהיה שותף הפך ליריב מר? עד כמה בן גביר באמת מפקד על הכוחות בשטח? והאם משטרת ישראל הפכה למשטרה פוליטית?

הצרות והפרשיות של בני הנשיאים

האנטר ביידן, בנו של הנשיא הנוכחי, הורשע ברכישת אקדח בזמן שצרך סמים - ויש עוד אישומים נוספים שמחכים לבירור. ילדיו של הנשיא הקודם חויבו לשלם מיליוני דולרים בעקבות מעורבותם בהונאה שביצע "ארגון טראמפ" של אביהם. בכלל, נראה שמערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית תעסוק לא מעט בנושא המשפטי, וכן, גם בילדיהם של המועמדים החדשים-ישנים לתפקיד.
הכותרת
הצרות והפרשיות של בני הנשיאים
30:13
יחד עם עידו דמבין, מנכ"ל מכון מולד, מומחה לפוליטיקה ובעל הבלוג "מר דמבין הולך לוושינגטון", קפצנו לארה"ב. מה קרה לכלל שלא תוקפים בנים של מועמדים במהלך הקמפיין? ועד כמה המשפטים השונים ישפיעו על הבחירות לנשיאות?

"היה עדיף שיפילו עלינו את כל השואה הזאת ביום אחד"

"הכותרת" בסדרת שיחות עם משפחות החטופים, והפעם: עודד ועינב מוזס-אורבך, בנו וכלתו של גדי, נלחמים שישוב הביתה. האמונה בדו-קיום שנסדקה, הדאגה כשהקשר ניתק, השמחה והכאב כשפורסם הסרטון של חמאס והגעגוע לחיבוק החם.
הכותרת
"היה עדיף שיפילו עלינו את כל השואה הזאת ביום אחד": גדי מוזס עדיין בשבי
38:01
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.