האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: עשור לצוק איתן - ישראל עדיין עמוק בעזה

עשור בדיוק חלף מאז מבצע "צוק איתן" ואירועי הזיכרון למבצע הצבאי האחרון של ישראל בעזה לפני השבעה באוקטובר התקיימו על רקע רקע מלחמת "חרבות ברזל" וההבטחה לניצחון מוחלט על החמאס.

בטקס המרכזי אמר נתניהו,״יש אימרה כי 'מלחמות חדשות משכיחות מלחמות ישנות' - אינני מקבל זאת. גם בחלוף עשור, גם בעיצומה של מלחמה, אנחנו לא שוכחים וזוכרים את כולם. אנחנו מצדיעים לגבורתם ומבקשים לשמר את סיפורם הנשגב"

2 צפייה בגלריה
 טקס לציון עשור לצוק איתן הר הרצל ירושלים
 טקס לציון עשור לצוק איתן הר הרצל ירושלים
נאום נתניהו בטקס לציון עשור למערכת צוק איתן. הר הרצל, ירושלים
(צילום: שלו שלום)
מה שהתחיל באירוע חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים ביוני 2014, הפך למבצע ארוך בעזה בו נורו לעבר ישראל 4600 רקטות ונהרגו 75 אזרחים וחיילי צה"ל.
עשור אחר כך, צה"ל מוצא את עצמו שוב בעזה, שוב בהובלת נתניהו, אבל צה"ל הוא לא אותו צה"ל, חמאס הוא לא אותו חמאס וסיבות היציאה למלחמה הן המחדל הצבאי הגדול בתולדות ישראל.
יחד עם האלוף (מיל') גיא צור, אז מפקד זרוע היבשה, חזרנו לאירועים שהובילו את ישראל למבצע, ניסינו להבין האם זרעי הקונספציה נשתלו כבר אז, אילו לקחים הפיק ומיישם צה"ל עד היום וגם עסקנו בתחקיר הראשון על השבעה באוקטובר, הקרב על קיבוץ בארי. האזינו לפרק.
2 צפייה בגלריה
מנהרת טרור חודרת לישראל שנחשפה במהלך מבצע צוק איתן
מנהרת טרור חודרת לישראל שנחשפה במהלך מבצע צוק איתן
מנהרת טרור חודרת לישראל שנחשפה במהלך מבצע צוק איתן
(צילום: דובר צה"ל)
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה, את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.