עד מתי בחירות

מערכת הבחירות הארוכה ביותר בעת החדשה מסרבת להסתיים (מי יודע, אולי ניפגש בקרוב לסבב שישי). לקראת סגירת הרשימות לכנסת בדקה שרון כידון אם אפשר לצאת מהפלונטר הפוליטי על ידי שינוי השיטה. פרשן "ידיעות אחרונות" נחום ברנע סיפק תשובה מפתיעה: "לא. בכל שיטה שלא תהיה צריך פוליטיקאים שיכבדו אותה":

המדגמים והדרמה: כך זה עובד מאחורי הקלעים

הרגע היוקרתי ביותר בטלוויזיה בישראל הוא זה שבו נסגרות הקלפיות ונחשפות תוצאות המדגמים. איך מגיעים לשם ומה קורה מאחורי הקלעים? שניים שכבר ראו הכול - ד"ר מינה צמח (שפרשה מסקרים פוליטיים) ופרופ' קמיל פוקס (שאחראי על מדגם חדשות 13) - חולקים איתנו את הסיפורים הקטנים והשיטות הישנות והחדשות. כתבנו רן בוקר חושף עוד כמה סודות על האנשים שיוצרים את הדרמה, וההדלפות שקודמות לרגע המכריע:

שירים קליטים זה של פעם: הסודות מאחורי תשדירי הבחירות

אין חובב פוליטיקה (מגיל מסוים) שלא זמזם פעם בראש את השיר "ישראל מחכה לרבין" מתוך תשדירי התעמולה של מפלגת העבודה מבחירות 92', ואין מי שלא מכיר את הסיסמה "פרס יחלק את ירושלים". אבל הימים שבהם כל המדינה דיברה על הגששים נגד ספי ריבלין, או שמעה ללא הרף את הג'ינגלים "רק הליכוד יכול" ו"עושים שלום בטוח" - נשכחו מזמן. איך עשו קמפיין תשדירים בעבר, ועל מה חושבים בימים האלה המוחות המתוחכמים? איפה החוק המיושן בכל זאת התקדם, ומה צריך כדי שנדע כיצד באמת מנצלות המפלגות את הכסף והמידע שלנו:

לתקן את מערכת המשפט: למה מתכוונים הפוליטיקאים?

סבבי הבחירות הבלתי נגמרים עוסקים רבות במעמדה של מערכת המשפט. בעוד פוליטיקאים מימין מדברים על הצורך בריסון ועל רפורמות מרחיקות לכת שיעבירו היה וינצחו במערכת הבחירות, במרכז-שמאל מנגד מזהירים מסכנה לדמוקרטיה ומיטוט מערכת אכיפת החוק אם נתניהו יחזור לשלטון. עד כמה תוכל הכנסת להפוך החלטות של בית המשפט העליון, והאם פיצול תפקיד היועץ המשפטי יחזיר את אמון הציבור במערכת? פרופ' דניאל פרידמן ופרופ' יניב רוזנאי מסבירים:
1 צפייה בגלריה
כרזות של הליכוד במחנה יהודה
כרזות של הליכוד במחנה יהודה
כרזות של הליכוד במחנה יהודה
(צילום: רויטרס)
בכל יום שרון כידון וישי שנרב בוחנים עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים