היחידה המובחרת של חיזבאללה נמצאת על הגבול

וויסאם טוויל, שחוסל בתקיפה שיוחסה לישראל, פיקד על כוח רדואן של חיזבאללה - יחידה שאמורה הייתה לבצע תוכנית רצחנית עוד יותר מזו שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. בינתיים, אנשיו של טוויל הם אלה שמנהלים בפועל את הפעילות נגד ישראל בגבול הצפון, ואלה שישראל רוצה לדחוק הרחק מעבר לנהר הליטאני.
הכותרת
היחידה המובחרת של חיזבאללה שנמצאת ליד הגבול
24:45
יחד עם אל"מ (מיל') קובי מרום, מומחה לזירה הצפונית ולביטחון לאומי, צללנו אל נבכי יחידת העילית של חיזבאללה. עד כמה לוחמי כוח רדואן מאומנים ומקצועיים בהשוואה ללוחמי הנוחבה של חמאס? האם תוכנית הפעולה הנרחבת שלהם עדיין בתוקף? ומה הסיכוי שישראל תצליח להרחיק אותם מעבר לליטאני?

ציר הדמים שישראל רוצה לחזור לשלוט בו

במשך שנים נקשר ציר פילדלפי לתקריות ואסונות. אבל מאז התנתקה ישראל מרצועת עזה ב-2005 הוא הפך למוקד ההברחות של הרצועה. הציר שעובר בין כרם שלום לים התיכון, וסימן את הגבול בין הטורקים לאנגלים, מסתיר מתחת לקרקע (ולפעמים גם מעליה) תעשייה שלמה של הברחות. החל ממזון ומוצרי חשמל ועד לאמצעי לחימה עבור משפחות הפשע וארגוני הטרור.
הכותרת
ציר הדמים שישראל רוצה לחזור לשלוט בו
18:39
יחד עם יואב זיתון, כתבנו הצבאי, ופרופ' קובי מיכאל, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי ומכון משגב, חזרנו אל ציר פילדלפי. עד כמה מפותחת תעשיית ההברחות באזור? למה המצרים לא חיסלו אותה לאורך השנים? מדוע ישראל רוצה לחזור לשלוט בציר? והאם זה אפשרי?

איראן, סמים וחיסולים: הסיפור של סוריה

עד לפני חמישה ימים החיסול המרכזי במלחמה הנוכחית היה החיסול בסוריה של בכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי, והוא לא האיראני היחיד שנמצא דרך קבע אצל השכנה ממזרח. מאז מלחמת האזרחים במדינה איראן יושבת על הגבול עם ישראל וגוררת לא פעם את הסורים לסבבי לחימה. אם זה בהעברת נשקים, ירי רקטות או איומים אחרים על ישראל.
הכותרת
איראן, סמים וחיסולים: הסיפור של סוריה
23:55
יחד עם פרופ' אייל זיסר, מומחה בכיר למזרח התיכון וסגן הרקטור באוניברסיטת תל אביב, ניסינו להבין את האינטרסים של סוריה. למה אסד נותן לאיראן יד חופשית במדינה שלו? מדוע הוא לא ממהר להצטרף גם הוא למלחמה עם ישראל? ומתי יגיע הרגע שבו הוא יגיד "די"?

המלחמה בחמאס הגיעה לזירה המשפטית

ביום חמישי יחל בבית הדין לצדק בהאג הדיון בטענות של דרום אפריקה שישראל מבצעת רצח עם במהלך המלחמה ברצועת עזה. ישראל אמנם לא מחויבת לבית הדין, אבל חתומה על אמנות שקשורות אליו. בינתיים, כבר נבחר שופט מטעם ישראל, וגם הייצוג המשפטי הושלם, לקראת הדיונים הקצרים ששונים מאוד ממה שאנחנו מכירים מבתי המשפט בארץ.
הכותרת
המלחמה בחמאס עוברת לזירה המשפטית
26:27
יחד עם עו"ד יובל קפלינסקי, ממשרד עו"ד גדעון פישר ושות', לשעבר מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, צללנו לתוך בית הדין הבינלאומי לצדק. מיהם השופטים שידונו בתביעה נגד ישראל? איך יתנהלו הדיונים? איזה צווים והחלטות הם יכולים לקבל? ומה המשמעויות שלהם?

איך מנציחים את טבח 7 באוקטובר?

בקיבוצי עוטף עזה מתנהלים לאחרונה דיונים ערים על איך להנציח את הטבח שנעשה ב-7 באוקטובר. יש מי שרוצה להשאיר את הבתים ההרוסים כעדות למה שעבר על הקיבוץ, יש מי שמעדיף לבנות מחדש את השכונות שנפגעו, ויש כאלה שמעדיפים לשכוח ולא לחזור. בינתיים, בספרייה הלאומית עובדים על פרויקט שימור זיכרון והנצחה דיגיטלי - ואוספים כל עדות ותיעוד למלחמה שעדיין לא נגמרה.
הכותרת
לזכור ולא לשכוח: איך מנציחים את 7 באוקטובר?
24:52
יחד עם חיים ילין, תושב בארי ולשעבר חבר כנסת וראש המועצה האזורית אשכול, וד"ר רחל יוקליס, ראש אגף האוספים בספרייה הלאומית וממובילי המאגר הלאומי לתיעוד מאורעות 7 באוקטובר והמלחמה, נכנסו לשיקולי ההנצחה. איך מחזירים את החיים לעוטף בלי להפוך את הקיבוצים לאנדרטה חיה? איזה דרכים יש להנציח את הטבח? איך מנהלים כמויות גדולות של עדויות ומידע? ומה כבר עושים בפועל כדי לשמר את הזיכרון?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.