החיסולים הממוקדים שוב על הפרק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט הצהירו לא פעם שבכירי חמאס הם "בני מוות". אם זה לא היה מספיק ברור, נתניהו אמר את הדברים במפורש במסיבת עיתונאים: "הנחיתי את המוסד לפעול נגד ראשי חמאס באשר הם". חיסולים של טרוריסטים בכירים במדינות זרות זה לא דבר חדש, גם לא כאלה שיוחסו על פי פרסומים זרים לישראל.
הכותרת
החיסולים הממוקדים שוב על הפרק / רונן ברגמן
33:12
יחד עם ד"ר רונן ברגמן, עיתונאי "ידיעות אחרונות" והניו-יורק טיימס, צללנו לעולם של החיסולים הממוקדים. מתי החלה ישראל לחסל טרוריסטים מחוץ למזרח התיכון? והאם חיסול של בכירי חמאס בקטאר יסייע לישראל?

המתווכת שהעבירה מזוודות כסף לחמאס

אי אפשר להמעיט בחשיבותה של קטאר בעסקה לשחרור החטופים מידי חמאס. האמירות הקטנה מהמפרץ מהווה כבר מספר שנים גורם מרכזי שמתווך בין חמאס לישראל, כולל בעסקת "מזוודות הכסף" שהוכנסו לרצועה. ובכלל, הקטארים הולכים על גשר צר שבין אירוח ראשי חמאס ותמיכה בטרור איסלאמי לבין קשר הדוק עם הידידה הטובה ביותר של ישראל - ארה"ב.
הכותרת
המתווכת שהעבירה מזוודות כסף לחמאס: הסיפור של קטאר
27:44
יחד עם סמדר פרי, פרשניתנו לענייני העולם הערבי, וד"ר יואל גוז'ינסקי, מומחה למדינות המפרץ ולסוגיות אסטרטגיות במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) ואוניברסיטת תל אביב, ניסינו להבין את האינטרסים של קטאר. למה היא מעניקה מחסה לראשי חמאס? איך השיגה השפעה כל כך רבה בעולם? ולמה למרות שהיא לא מאוהבי ישראל נצטרך להיעזר בה גם ביום שאחרי המלחמה?

איך מטפלים בחטופים ששוחררו?

עשרות ילדים ונשים שוחררו בשבוע החולף משבי חמאס, אבל המסע שלהם חזרה לשגרה עוד רחוק מלהסתיים. יחד עם הדר גיל-עד, כתבתנו לענייני רווחה, ופרופ' עידית גוטמן, פסיכולוגית קלינית מאוניברסיטת תל אביב, ניסינו להבין מה עובר על החטופים ששוחררו. מה חשים אנשים ששוחררו אחרי עשרות ימים בשבי חמאס? איך משקמים את החטופים ששוחררו? ומה הדרך הנכונה להתייחס למשוחררים כשפוגשים אותם ברחוב?
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04

האינטרס הסיני במלחמה

מאז פרצה המלחמה במתקפה הרצחנית של חמאס סין לא ממש בעד ישראל. הממשל בבייג'ינג לא גינה את הטבח, סיכל החלטות במועצת הביטחון לגינוי חמאס ומנסה לכפות על ישראל את הפסקת הלחימה. באמצע שיגרו בסין שליחים למדינות ערביות בניסיון להציע את עצמם כמתווכים, הצעה שנדחתה על ידי ישראל.
הכותרת
ארה"ב, מאחורייך: האינטרס הסיני במלחמה
24:59
יחד עם גליה לביא, סגנית ראש מרכז גלייזר למדיניות ישראל-סין במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), ואלוף במיל' מתן וילנאי, לשעבר שגריר ישראל בסין וממייסדי האוניברסיטה הסינית, ניסינו להבין את האינטרסים הסינים במלחמה. למה מהרגע הראשון הם תמכו בחמאס? מה הם פספסו בהתנהלות שלהם במלחמה מול מדינות ערב? ואיך כל זה לא קשור בכלל למה שקורה בפועל במלחמה?

סערת השחקנים הזרים

ליגת העל בכדורגל חזרה לפעילות בסוף השבוע במשחק שאמור היה להיות אירוע שלא יישכח, בעיקר בגלל החזרה לשגרה, לא בגלל מה שקרה בפועל. בפתח המשחק בין מכבי חיפה להפועל פתח תקווה הייתה דקת דומייה, שבה השחקנים החזיקו שלט עם קריאה להשבת הישראלים שנחטפו על ידי חמאס. אבל לא כל השחקנים הירוקים החזיקו את השלט, ומאז עולם הכדורגל כמרקחה.
הכותרת
הציפייה והאכזבות: סערת השחקנים הזרים
17:05
יחד עם כתבנו ניר צדוק ניסינו להבין למה השחקנים הזרים לא החזיקו את השלט בפתח המשחק. האם מדובר בצעד אנטי-ישראלי או באי הבנה של הסיטואציה? איך ניתן היה למנוע את כל התקרית? ומה אנחנו מצפים בעצם מאזרחים זרים שגרים בישראל בזמן מלחמה?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.