הכותרת
טבעת האש מתהדקת: האיום האווירי מעיראק על ישראל
25:58
האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: טבעת האש מתהדקת: האיום האווירי מעיראק על ישראל
חודשים ארוכים כבר נמשכים השיגורים של כטב"מים לגבולה המזרחי של ישראל על ידי מיליציות פרו-איראניות הפועלות בעיראק. בשבועות האחרונים הירי הפך תכוף יותר ולטווח האש העיראקי נכנסו בנוסף לעיר אילת גם אזור הערבה, הבקעה ועמק בית שאן.
2 צפייה בגלריה
סרטון של שיגור הכטב"מים לאילת על ידי ההתנגדות האסלאמית בעיראק
סרטון של שיגור הכטב"מים לאילת על ידי ההתנגדות האסלאמית בעיראק
סרטון של שיגור הכטב"מים לאילת על ידי ההתנגדות האסלאמית בעיראק
מקורות עיראקיים שצוטטו ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית שמזוהה עם חיזבאללה טענו כי את המתקפה בשבוע שעבר על אילת ביצעו המיליציות הפרו-איראניות. אחראי הביטחון בגדודי אחת המיליציות בעיראק אמר: "אנו מקווים שפלגי ההתנגדות בעיראק יגבירו את הפעילות שלהם ואת רמת האיום על האויב". בעיתון אל-חדת' הסעודי צוין כי שני הכטב"מים ששוגרו לנמל אילת נורו מעיראק.
יחד עם ד"ר אלי כרמון, חוקר בכיר במכון למדיניות נגד טרור ומרצה באוניברסיטת רייכמן, חקרנו לעומק את המיליציות השיעיות שפועלות בעיראק ומאיימות על ישראל ואת הקשר שלהן עם איראן, החות'ים וחיזבאללה. ניסינו להבין איך ולמה ירדן מאפשרת מעבר כטב"מים בשטחה מעיראק לישראל. חזרנו אחורה לקשר שבין המיליציות העיראקיות האיסלאמיסטיות ולימים הראשונים של חיזבאללה בלבנון וגם, שאלנו איך ישראל יכולה להסיר את האיום העיראקי המבוזר שמורכב מעשרות מיליציות שונות. האזינו לפרק.
2 צפייה בגלריה
מנהיגh מליציות פרו איראניות בעיראק
מנהיגh מליציות פרו איראניות בעיראק
מי השיעים העיראקיים שמאיימים על ישראל? מנהיגי המליציות הפרו איראניות בעיראק.
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה, את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.

השתתפו בהכנת הכתבה: גיא סאלם ועדן דוידוב