האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: הקריסה המטאורית של הבנקים SVB וסיגניצ'ר.
סיפור קריסתם המטאורית של סיליקון ואלי בנק (SVB) ובנק הקריפטו סיגניצ'ר צריך להבהיל מאוד את ישראל. זו לאו דווקא הפגיעה הצפויה בענף ההייטק, אלא הצצה לתרחיש עתידי אפשרי רחב הרבה יותר. במקרה של SVB, עד יום רביעי האחרון הבנק היה מוסד ממומן היטב שניסה לגייס הון. אולם בתוך 48 שעות פאניקה שיצרה קהילת ההון סיכון, שהבנק שירת עד כה נאמנה, הובילה לקריסתו אחרי 40 שנות פעילות. יומיים לאחר מכן הרגולטורים בארצות הברית הודיעו כי השתלטו גם על הפיקדונות של בנק סיגניצ'ר מניו יורק. כמו כן, גורמים רשמיים אמרו כי ההנהלה הבכירה בשני הבנקים הודחה מתפקידה. בחמשת הימים האחרונים נפלה מניית סיגניצ'ר ב-40 אחוז. האם מדובר בתחילתו של כדור שלג?
יחד עם כתבת הטק של כלכליסט סופי שולמן ומנכ"ל חברת ההייטק ברייט דאטה אור לנצ'נר ניסינו להבין את הנסיבות לקריסת הבנקים: למה מדובר באירוע שונה ממשבר הסאבפריים ב-2008? איך סייע הממשל האמריקני והפד למשקיעים שאיבדו את כספם; ומה ההשפעה על ההייטק הישראלי? האזינו לפרק.
1 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן: "אזרחי ארה"ב יכולים להיות רגועים - המערכת הבנקאית שלנו בטוחה"
(צילום: רויטרס)
בכל יום שרון כידון וישי שנרב בוחנים עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים