שתף קטע נבחר

מצלמות בגני ילדים - העיר הראשונה

ראש עיריית בת ים החליט להציב מצלמות בכל גני הילדים העירוניים. מנכ"לית מכון אדלר: "אנשים לא רוצים להיות כל הזמן תחת מצלמה. צריך להשקיע בחינוך מגיל אפס, ולתת לגננות ולסייעות את השכר הכי גבוה"


 
בעקבות מקרי התעללות שנחשפו בגנים, הורים רבים דורשים להציב מצלמות בגנים. ראש עיריית בת ים, יוסי בכר, החליט להורות לגני העיריה להציב מצלמות. "החלטנו שזה מהלך נכון. כמובן שהמצלמות יקליטו, אבל לא ישדרו באופן ישיר, לא כל הורה יוכל להיכנס ולצפות".
 

אלו מצלמות בגני הילדים העירוניים. את הפעוטונים, שם הבעיה הקשה, אתה לא באמת יכול לחייב.

"אין לנו אפשרות. זה צריך לעבור איזשהו הליך של חקיקה, שם אנחנו גם לא מפקחים. אבל אני מאמין שגם זה יגיע". 

 

אז בכל גן ילדים בבת ים יהיו מצלמות שישדרו ממעגל סגור. לאן הולכים החומרים האלה?

"המצלמות מקליטות את הנעשה בגן, והחומרים נשמרים כמה ימים. במידה ויש להורים תחושה שקרה משהו, אנחנו בודקים ומאפשרים להם גם לצפות. אני חושב שזה מוריד את מפלס הלחץ של ההורים ושומר על אותן גננות וסייעות".

 

בכר מספר, כי בשנה שעבר הייתה טענה של משפחה, אבל נערך בירור והכול היה בסדר בסופו של דבר. לדבריו, "יש לפעמים טענות ומחשבות להורים. לפעמים הילד נחבל בגן, נפל וזה מדאיג אותם".

 

מצלמה נסתרת (צילום: shutterstock)
"ניתן לצפות בחומרים, רק אם יש חשד כלשהו"(צילום: shutterstock)

"אנשים לא רוצים לעבוד תחת מצלמות"

"החשיבה הזאת שהילדים לא נמצאים מיום לידתם תחת מערכת שנקראת מערכת חינוך, היא חשיבה שגויה", אומרת אסנת הראל, מנכ"לית מכון אדלר. "היום כל אדם יכול לפתוח בבית שלו גן ולפגוש ילדים. חמש השנים הראשונות הן שנים קריטיות לעיצוב סגנון החיים והאישיות של הילד, הערכים שלו, התפיסה שלו את עצמו ותחושת הערך שלו.

 

"הסייעות והגננות צריכות להיות בעלות השכר הכי גבוה, זה העיסוק הכי חשוב זה חינוך. כל המערכות צריכות להיות תחת הכשרה, אחריות, הסמכה וליווי מקצועי של המדינה, ולא לתת לעיר להתמודד עם זה".

 

קראו עוד בנושא:

"התקנת מצלמות חשובה יותר מאירוויזיון"

האם מותר לשים מצלמה נסתרת על הילד?

"כל עבריין מורשע יכול לפתוח גן ילדים"

 

מה הבעיה במצלמות? יש חשש אמיתי של ההורים.

"אנשים לא רוצים כל הזמן להיות מצולמים. תחשבו גם על הילדים, גם על הסייעות וגם על הגננות. אני חושבת שהנושא של פיקוח צריך להיות מהותי. זה לא כלא, וזה לא אנשים פושעים. רוב הגננות והסייעות באות לעשות את עבודתן בכבוד. זה עניין של מערכת החינוך, זה עניין של איזה ליווי מקצועי יש, וגם אני פונה להורים - ההורים בפאניקה, ההורים בהיסטריה, לא כל הסייעות הורגות ילדים, באמת לקחת את זה בפרופורציה ולהיות יותר אחראיים. העניין הוא חינוך, העניין הוא ליווי מקצועי של הצוות. לגדל ילדים זה מאוד מתסכל".

 

יוסי, יש גננות בעיר ששמעו את ההודעה שלך ואמרו שזה לא מתאים?

"אני מניח שיש, שמעתי גם שהסתדרות המורים מתנגדת, אבל אני חייב לומר - הלחץ של ההורים מובן, הם מפקידים את הדבר הכי יקר להם בעולם בגני הילדים בבוקר. הם שומעים גם סיפורי זוועה ורוצים לדעת שאנחנו עושים את הכול כדי שלילדים יהיה טוב, ואפשר לפתור את זה.

 

"הבקשה של ההורים הייתה לראות אונליין מה קורה בתוך הגן. את זה לא נאפשר כי זה פגיעה גם בפרטיות של הגננות והסייעות וגם של הילדים עצמם, אבל לצלם את המרחבים הציבוריים, לא כל נקודה בגן, המרחבים הציבוריים שהילדים נמצאים בהם, לצלם ולשמור את התיעוד, זה בסדר גמור. אני גם מניח שאם יש סייעת אחת סוררת באיזשהו מקום, כל הגננות והסייעות יעמדו על זה שהיא צריכה לצאת החוצה כי היא עושה שם רע לעוסקים בענף".

 

הראל: "הפתרון הוא להשקיע בחינוך".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
"נושא הפיקוח הוא מהותי"
צילום: shutterstock
מומלצים