שתף קטע נבחר

 

"המורה קראה לי מטומטמת"

כשהמחנכת של הדסה אברהם אמרה לאמה ביום הורים שלילדה אין ציונים טובים ושהיא פשוט מטומטמת, האם יצאה בסערה מהכיתה. כיום אברהם מלמדת ילדים איך להאמין בעצמם ולהתמודד עם קשיים, במסגרת פרויקט שהיא יזמה

 

צילום: אורי דוידוביץ'

צילום: אורי דוידוביץ'

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הדסה אברהם (17), הצליחה למנף את קשיי הלמידה שלה כדי לעזור לאחרים במצבה וללמוד קצת אחרת. היא הקימה את פרויקט "My Way", המאפשר לילדים בגילאי יסודי להאמין בעצמם. יחד עם צוות מדריכים שגייסה, הם עוזרים לתלמידים להפוך את החסרונות שלהם ליתרונות שיכולו לסייע להם בתהליך הלמידה.

 

קראו עוד בערוץ הורים:

"הבת שלי חזרה מהגן, וביקשה שיער חלק"

מתנות ליולדות: השוות - ואלו שאסור להביא

איך לא לריב עם הילדים בחופש

 

אברהם לא סתם בחרה את הרעיון הזה, ומתברר שיש מאחוריו סיפור לא פשוט. "הקמתי את הפרויקט מתוך הבעיה האישית שלי", היא מספרת באולפן ynet. "ביום הורים בכיתה ו', אימא שלי יצאה בסערה מהכיתה. מסתבר שהמחנכת שלי קראה לי מטומטמת.

 

"המחנכת אמרה לה שהציונים שלי מאוד לא טובים. הייתי תלמידה לא כזאת מוצלחת, והיא פשוט קראה לי מטומטמת. אימא שלי לא האמינה לה ולא ויתרה עליי. היא אמרה - את לא יכולה לקרוא לבן אדם ככה, זה מוריד את המוטיבציה'.

 

"בכיתה ו' עשיתי אבחון דידקטי. גילו שאני דיסקלטית עם הפרעות קשב וריכוז, ובעצם הבנתי שאני רוצה לפתור את הבעיה הזאת, ולעזור לילד שמרגיש שמישהו במערכת החינוך מוותר עליו".

 

הדסה אברהם ( )
"רוצה לעזור לילדים להצליח"

לא לוותר לעצמנו

אברהם, כאמור, יזמה את פרויקט "My Way", במסגרת ארגון lead לפיתוח מנהיגות. "הפרויקט מאפשר לילדים בגיל היסודי לפתח תחושת מסוגלות. גם אם הסביבה מוותרת עליך, אתה לא תוותר לעצמך. חלק עשו את זה דרך תיאטרון ותנועה, ובסוף הפרויקט הם בונים סוג של שיטה לימודית לא רגילה שמתבטאת במשהו שהם אוהבים, משהו שהם טובים בו".

 

כלומר להבליט את החוזקות.

"נכון. איך אני לוקח את היתרון שלי, את מה שאני הכי טוב בו, מה שאני הכי אוהב, ובעצם לוקח גם את הדבר שהכי מתקשה בו. לדוגמה הייתה לי חניכה שהיה לה מאוד קשה מול גירויים, דברים שמושכים את העין. אז אמרנו לה: 'אוקיי, מה את אוהבת?', והיא מאוד אהבה משחקי כדור, אז אמרנו לה: 'טוב, קחי כדור, שחקי איתו', וזה עזר.

 

"היו עוד לפחות 15 ילדים בפרויקט שכל אחד מהם יצא עם שיטה. גם לי יש את השיטה האישית שלי, אני מציירת מתוך לחץ ועכשיו מסיימת י"ב, אחרי כל הבגרויות. אני ממש אומרת לעצמי ולילדים לא לוותר. הפרויקט הזה נתן לי ממש פוש בתקופה האחרונה".

 

כמה ילדים כבר אומצו בפרויקט?

"בפרויקט שלי היינו שתי קבוצות שמחולקות לפי גיל ויכולת. לכל קבוצה היו שני מדריכים וסייעת מטעם הרווחה, ובעצם בכל קבוצה 8-7 ילדים. בשנה הבאה אני נכנסת לשנת שירות ויש מישהי שנה מתחתיי בליד שממשיכה את הפרויקט שלי בפרדס חנה, אז יהיה עוד מחזור שימשיך".

 

איך מגיעים לפרויקט לקידום מנהיגות?

"בתחילת כיתה י' אפשר להגיש מועמדות. אני הומלצתי על ידי העיריה, כל אחד נכנס בדרך אחרת, אפשר גם להגיש מועמדות לבד. בעצם במהלך כיתה י' עושים מיונים, יש את השלב הראשון והשני, ובסוף שנה בעצם מקבלים תשובות. מתוך 6,000 ילד מתקבלים רק 120".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אברהם יזמה את הפרויקט מתוך צורך אישי
מומלצים