שתף קטע נבחר

הנערות שעושות כסף ממרכך כביסה

אחרי שהסליים השתלט על הילדים, העיסה הדביקה משתלטת גם על הרשת: תכירו את הסליימריות, נערות שמייצרות סליים בעצמן, מתחזקות עמודי אינסטגרם פופולריים שמוקדשים ללהיט התורן, וגם מגלגלות לא מעט כסף

כל הורה לילדים שמע על הסליים - אותה עיסה דביקה שמכינים בבית משילוב מזעזע של דבק, נוזל כביסה, נצנצים וצבע זרחני כלשהו. ממשחק שעובר מיד ליד הפך הלהיט הדביק לתופעת רשת, שגם מכניסה כסף לבני הנוער שמעורבים בו. אותם בני נוער, בעיקר בנות 7־15, המכנות את עצמן "סליימריות", מייצרות סליים באופן עצמאי, מעלות את היצירות לעמודי האינסטגרם שלהן ופותחות עמדות מכירה זמניות על מנת למכור את המוצר.

 

"לסליים נחשפתי לפני כשנתיים. שוטטתי באינסטגרם ונתקלתי בחומר המוזר הזה, משהו בין מוצק לנוזל, מלא בצבעים ונצנצים, והחלטתי שאני חייבת לנסות בעצמי", מספרת ליהי גולן בת ה־15 מנס-ציונה.

 

ליהי גולן מכינה סליים:

 

 

עמוד האינסטגרם של גולן, slimes_slimes, אוחז ביותר מ-100 אלף עוקבים מהארץ ומהעולם. "בהתחלה, הייתי מעלה סרטונים והסברים כיצד אני מכינה את הסליים שלי, ואחרי תקופה קיבלתי פניות שיש ביקוש לכך שאתחיל למכור. נעניתי לבקשה והתחלתי למכור בעמדות מכירה בקניון ובאתרים אינטרנטיים", מספרת הסליימרית הצעירה.

 

קראו עוד:

בזכות התקף החרדה הילדים הרוויחו אבא חדש

לכבוש את ניו יורק עם ילד על כיסא גלגלים

בת 5 לובשת גוצ'י ומתאימה בגדים עם אמה

 

גם רומי והילי שווייצר, תאומות בנות 13 מרמת־השרון בעלות עמוד אינסטגרם משותף העוסק בסליים (40 אלף עוקבים), נשאבו לתופעה. "בהתחלה קנינו דבקים וצבעים וניסינו להכין סליים מחומרי גלם שונים כמו אבקת כביסה", נזכרת רומי. "זה הצליח אז פתחנו את עמוד האינסטגרם המשותף שלנו, slime_rbh. העמוד שלנו הלך וגדל, ראינו שיש ביקוש ליצירת תוכן מהעוקבים שלנו, וגם רצון לקנות את המוצרים, אז זרמנו עם זה".

 

הילי: "בנינו לעצמנו עסק קטן משלנו. מכירה טובה יכולה להגיע לרווח של כמה אלפי שקלים. והיום ניתן להשיג את הסליימים שלנו גם בחנות ברמת־השרון".

 

הסליימריות (צילום: דנה קופל)
הסליימריות(צילום: דנה קופל)

מובילות דעת קהל

עכשיו גם חברות מסחריות מכירות בכוחן השיווקי של הסליימריות. עדות לכך אפשר היה לקבל בשבוע שעבר, כשיצרנית ויבואנית הצעצועים דיאמנט הזמינה לתערוכה שלה נציגות של הז'אנר. המטרה: לחשוף את הבנות למוצרים החדשים, במטרה שיעלו אותם לעמודי האינסטגרם הפופולריים שלהן, בתור מובילות דעת קהל.

 

"הסליים עבורי הוא עסק קטן", מספרת ליהיא קציר בת ה־12 מהיישוב קדימה, בעלת עמוד האינסטגרם slimessworld עם 12 אלף עוקבים. "זה מתחיל מעיצוב הלוגו, תחזוק עמוד האינסטגרם, פיתוח מתכונים לסוגי סליים שונים, חיפוש אחר חומרי גלם בארץ ובחו"ל, קניית מוצרים להכנת הסליים, צילום ועריכה של הסרטונים אותם אני מעלה לעמוד שלי ולסיום, יש את ימי המכירה אותם אני עושה בעיקר בחופשים כדי לא לפגוע לעצמי בלימודים".

 

שחר גראור בת ה־14 ממושב סתריה, הנערה שמאחורי העמוד Shahar_slimes עם 26 אלף עוקבים, מוסיפה: "אני התחלתי למכור סליים כדי לקנות לעצמי מכשיר נייד חדש. נהינתי מזה שאני מרוויחה בעצמי את הכסף לדברים שאני רוצה וככה נשאבתי לזה. זה לגמרי עסק ואני אפילו עובדת עכשיו על לעלות שלב, ממכירות קצרות בקניונים לאתר מכירות אינטרנטי שיכלול משלוחים לכל רחבי הארץ".

 

אז איך בעצם מכינים סליים?

ליהי גולן: "יש לי מתכון שמייחד כל אחד מהסליימים שלי. יש מגוון טקסטורות וסוגים אבל הבסיס הוא דבק והחומר שמגבש את הסליים שנקרא 'בּוֹרַאקְס', שזה סוג של מלח שמשמש מפעלים בתעשיית הקוסמטיקה. כל יתר החומרים משתנים מסליים לסליים".

 

הכתבה פורסמה היום (ב') במוסף "24 שעות" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים