התלמידים בבידוד וההורים משתגעים | ריאיון עם שתי אימהות
(צילום: שחר גולדשטיין)

עוד ועוד ילדים נאלצים להיכנס לבידוד וההורים מתמודדים עם אתגרים בבית ובעבודה, עקב המצב. ליאת רוזנפלד, אמא לחמישה ילדים, מספרת בראיון לאולפן ynet ששניים מילדיה כרגע בבידוד.
"ילד אחד נמצא מואמת בצהרון, למזלי זה היה ביום שלא היינו בצהרון למיטב זכרוני, אבל הצהרון נסגר ורוב הגנים באשכול גם נסגרו. מה שקורה שזה מצריך אותנו להיות בבית ולחשב מסלול מחדש", היא מספרת. "הילד השני גם בבית".
קראו עוד:
זה הבידוד הראשון של הילדים?
"למזלנו זה הבידוד הראשון על אף שאנחנו לא בטוחים אם זה הבידוד כי זה עדיין בבדיקה מול משרד הבריאות. אבל מה שאני באה ואומרת, המעגל הזה לא נגמר. גם האי ווודאות שאנחנו כרגע יושבים בבית ואנחנו לא יודעים אם אנחנו מבודדים או לא מבודדים.
"ולצורך העניין, זה שאין להם מסגרת. חברים, אנחנו בבעיה. זה משבית מקומות עבודה, זה משבית את ההורים, הילדים מושבתים מעצמם, צריך להפעיל אותם מחדש, וצריך בכל יום להמציא את עצמך מחדש.
"לי יש חמישה ילדים בבית, שאני צריכה, ואם נצטרך, להיכנס לבידוד. אני צריכה לבודד אותם ממש מהאחים שלהם, שזו לוגיסטיקה בפני עצמה".
2 צפייה בגלריה
רוזנפלד: "בידוד הוא לוגיסטיקה בפני עצמה"
רוזנפלד: "בידוד הוא לוגיסטיקה בפני עצמה"
רוזנפלד: "בידוד הוא לוגיסטיקה בפני עצמה"
(צילום: אלבום פרטי)
"רוני בתי ואני פה בבידוד, וזה מאוד מתסכל", אומרת שולמית גרינברג. "הגענו לבידוד מתוך חשיפה של אחד מצוות ההוראה בבית הספר. בעצם מורה שלא היה מחוסן, לא הדביק אבל חשף שלוש כיתות.
"בסביבות 60 ילדים נכנסו לבידוד, רק שלושה ימים אחרי שהם חזרו בשמחה ללימודים מהסגר השלישי".
רוני: "רציתי לחזור לבית הספר כי לא יצא לי לפגוש הרבה חברים, ואז בדיוק כשחזרנו לבית הספר, כשהתחילה חופשת פורים, אמרו לי ולכל הכיתה שלי שאנחנו צריכים להיכנס לבידוד".
איך את מבודדת משאר האחים?
"יש לי חדר לבד בכללי, אז זה לא כזה קשה, אבל קשה לא לאכול עם כל המשפחה ואני לא יכולה אפילו לרדת לקחת כוס מים, אז כן, זה קשה".
2 צפייה בגלריה
שלומית ורוני גרינברג
שלומית ורוני גרינברג
שלומית ורוני גרינברג
שלומית, את בבית עם הילדה, הפסקת הכל?
"אני בטוחה שאותו אדם שלא התחסן מצר על כך היום. אני מניחה שהוא היה עושה אחרת אם הוא היה יכול, אבל מה שבאמת מתסכל בכל הסיפור זה גם העובדה שזה היה כל כך ניתן למניעה בצורה כל כך פשוטה.
"סך הכל החיסונים זמינים היום, וגם למרות שכל זה קרה, לא כל צוות בית הספר התחסן אפילו אחרי זה. בעצם אנחנו נחזיר את הילדים בעוד שבוע לאותה רמה של חשיפה אצלנו וכמובן בעוד נקודות בארץ, וזה כמובן הכי מכעיס בסיפור.
"יש תחושה שסביב המשבר הזה גזלו מאיתנו כל כך הרבה זכויות אדם, והנה עכשיו גזלו מרוני את חופש התנועה שלה. לא מאפשרים לנו לטוס, עוקבים אחרי הטלפונים שלנו, וכשהייתה הזדמנות לקחת ברמת החקיקה החלטה אמיצה ולהגן על האוכלוסיה הזאת שהיא פגיעה, כי היא לא יכולה להתחסן, בניגוד לאלה שיכולים ובוחרים שלא לעשות זאת, השאירו אותם חשופים כקהל שבוי בתוך בית הספר שלהם ולא נתנו להם מספיק הגנה".