בשיתוף תלמה
(צילום: חגי דקל | תוכן: מור גורן)
היא רק בת 17 וכבר נחשבת לאחת ההבטחות הגדולות של כדורסל הנשים בישראל. ככה זה כשכל חייך סובבים סביב המשחק מגיל צעיר מאוד, ותמיד חשת כי הייעוד שלך בחיים הוא להיות שחקנית מקצועית. שיראל נחום מרעננה (1.75 מטר) הייתה עד לא מזמן קפטנית נבחרת ישראל לנערות עד גיל 16, ולאחרונה אף קיבלה זימון לנבחרת ישראל הבוגרת. היא החלה לשחק כבר בגיל שש, ומספרת כי הגיעה לתחום בזכות משפחתה.
"בימי שישי היה לנו מנהג קבוע במשפחה: אני, אחי ואבא שלי הלכנו לשחק כדורסל במגרש בחוץ. משם התחילה האהבה הגדולה שלי למשחק. בכיתה א' נרשמתי לחוג כדורסל ובכיתה ב' כבר הצטרפתי למועדון מכבי רעננה, שבו כבר פרחתי והתבלטתי".
פרויקט "בוקר טוב יותר" מאמין שכל הילדים אלופים, כל אחד ואחת בתחומו/ה. לכן, אנחנו מזמינים אתכם ההורים, לספר לנו במה הילדים שלכם עוסקים ולמה הם אלופים, ואולי הילדים שלכם יזכו בפרס
3 צפייה בגלריה
שיראל נחום
שיראל נחום
שיראל נחום
(צילום: יאיר שגיא)
כישרונה הגדול של שיראל הוביל אותה די מהר לצמרת. "רגע גדול שזכור לי במיוחד הגיע בכיתה ח'. באותה שנה השתתפתי עם הקבוצה שלי, מכבי רעננה, בגביע המדינה – וזכינו. נבחרתי להיות השחקנית המצטיינת של המשחק, ה־MVP. זה משחק שזכור לי עד היום. וכאמור, הייתי בנבחרת ישראל עד גיל 16, שימשתי כקפטנית הנבחרת ושיחקתי במסגרתה בטורנירים שונים".
שיראל משחקת ומתאמנת כיום באקדמיה של מכון וינגייט ומתגוררת בפנימייה של המכון. "יש לנו 10־11 יחידות אימון בשבוע, ואני משחקת השנה בשתי ליגות עם הקבוצה – ליגת נערות א' וליגה לאומית לנשים. במאי האחרון השתתפתי באליפות העולם בצרפת בכדורסל של 3 נגד 3, ובקיץ האחרון לקחתי חלק באליפות אירופה ביוון במסגרת נבחרת הנערות עד גיל 18", היא מפרטת את הלו"ז הצפוף שלה.
כיצד הספורט תרם לך לחיים?
"הספורט תרם לי המון בחיים האישיים. הוא בנה בעצם את האישיות שלי ואת הערכים על פיהם אני חיה".
מה החלום שלך?
"להיות שחקנית מקצוענית באירופה".
במסגרת פרויקט "בוקר טוב יותר", שיתוף פעולה של קבוצת "ידיעות אחרונות" ותלמה, אנו מפגישים ספורטאים צעירים ומבטיחים עם מושאי הערצתם, אלו שהם מביטים אליהם כאל מודל לחיקוי. עבור שיראל זאת לירון כהן, שחקנית נבחרת ישראל לשעבר. "לירון היא שחקנית שהשפיעה מאוד על הכדורסל הישראלי", מסבירה שיראל את הבחירה, "אני מאוד אוהבת את סגנון המשחק שלה, וגם את הצניעות. היא מודל לחיקוי מאוד גדול בעולם כדורסל הנשים ומהווה בו דמות מרכזית. כשחקנית לירון הייתה תמיד מאוד נחושה, מעמידה לעצמה אתגרים, ואנחנו גם משחקות באותה עמדה, גארדית. יש הרבה טכניקות שלקחתי ממנה, אני מזהה בינינו הרבה קווי דימיון, ובגלל זה בחרתי בה כמישהי שאני רוצה לפגוש".
3 צפייה בגלריה
שיראל נחום
שיראל נחום
שיראל נחום ולירון כהן
(צילום: יאיר שגיא)
לירון (בת 40, 1.73 מטר) נחשבת לאחת מאגדות כדורסל הנשים בישראל. בדומה לשיראל גם היא שיחקה בקבוצת מכבי רעננה, וזכתה עימה פעמיים בגביע המדינה (2000 ו־2001). בהמשך שיחקה במשך שתי עונות באליצור רמלה, וזכתה עמה בדאבל בעונת 2003/2004. כהן הצליחה מאוד כשחקנית מקצועית גם בחו"ל ושיחקה בקבוצות מובילות ביוון, ספרד, סלובקיה, טורקיה, פולין ואיטליה. היא שיחקה בנבחרת ישראל (בין היתר כקפטנית) בין השנים 2005־2010 והיא הקלעית המובילה של הנבחרת בכל הזמנים עם 1,729 נקודות, וגם השחקנית בעלת מספר ההופעות הגדול ביותר בנבחרת – 171 משחקים.
נכון להיום לירון היא מנהלת אגף הכדורגל והכדורסל בארגון מכבי ישראל, ומעבירה גם הרצאות שכותרתן "הדרך להצלחה".
המפגש בין כהן לנחום התקיים במכון וינגייט, והיה כצפוי מרגש מאוד. השתיים שיחקו יחד תוך שלירון מספקת לשיראל הערות בונות. בסיום הצהירה כהן כי אם "שיראל תאמין בעצמה, תעבוד מספיק קשה ותפנים במה היא טובה יותר ומה היא צריכה לשפר, היא תוכל להגיע לרמות הגבוהות ביותר".
כשהן הסדירו את הנשימה, ביקשונו מלירון שתיתן טיפים לשחקניות כדורסל צעירות: כיצד מגשימים את החלום ומגיעים לרמות הגבוהות ביותר? "ראשית, על מנת להצליח כל שחקנית כדורסל צעירה צריכה להגיע להחלטה עקרונית שהיא שואפת להיות שחקנית מקצועית. רק לאחר שהיא תחליט שזה הייעוד המקצועי שלה בחיים היא תוכל להתקדם, כי רק אז היא באמת תהיה מחויבת למשחק ולהתפתחות שלה כשחקנית. לאחר ההחלטה הזו היא תצטרך כמובן להתמיד מאוד באימונים ובמשחקים ולדעת להתמודד עם כישלונות ועם ניצחונות. צריך לדעת להרים את הראש אחרי כישלונות והפסדים, ולהישאר עם רגליים על הקרקע גם אחרי ניצחונות והישגים".
3 צפייה בגלריה
שיראל נחום
שיראל נחום
שיראל נחום
(צילום: יאיר שגיא)
לדבריה, רכיב חשוב נוסף בדרך להצלחה הוא "להיות בעלת חוסן מנטלי גבוה, שיאפשר לשחקנית להתמודד עם אנשים שינסו להוריד לה את הביטחון במהלך הדרך, כשלפעמים אלה שחקניות מתחרות בעלות הישגים טובים יותר. חלק משמעותי מבניית החוסן הזה כרוך בלהקיף את עצמך בסביבה תומכת של משפחה וחברים שיסייעו לך לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורך".
הרכיב האחרון הוא מודעות עצמית. "שחקנית שבאמת רוצה להתקדם ולהפוך למקצוענית צריכה להיות בעלת כנות עצמית", אומרת כהן, "רק היא יודעת כמה היא משקיעה בכל אימון וכמה היא מעגלת פינות לפעמים, ואם היא עושה את זה, עליה להיות כנה עם עצמה שזה קורה ולהחליט להיות מסורה יותר לאימונים. צריך תהיה לך ביקורת עצמית בונה, שתאפשר לך לשמר את הטוב ולהצטיין בו, ולשפר את הדברים שאת פחות טובה בהם".

פרויקט "בוקר טוב יותר" מאמין שכל הילדים אלופים

טניס, כדורגל, ריקוד, כדורסל או אולי אתלטיקה קלה - פרויקט "בוקר טוב יותר" המשותף ל-ynet "ידיעות אחרונות" ותלמה, מאמין שכל הילדים אלופים, כל אחד ואחת בתחומו/ה. לכן, אנחנו מזמינים אתכם ההורים, לספר לנו במה הילדים שלכם עוסקים ולמה הם אלופים, ואולי הילדים שלכם יזכו בפרס.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף תלמה