בשיתוף תלמה
(צילום: ירון שרון)
הוא גר אמנם במודיעין, אבל רוב הסיכויים שתוכלו לתפוס אותו דווקא בחוף הים של תל אביב, מקום בו הוא מתאמן בכדורעף חופים ברוב ימות השבוע. למרות שלעיתים הנסיעה לתל אביב כרוכה בהחלפת מספר אוטובוסים או רכבת, תהליך שאורך כשעה וחצי ואף יותר, הוא לא נרתע וממשיך להתמיד באימונים בכל עונות השנה.
יואב שטרית, בן ה-17 מעיד על עצמו כי חייו סובבים אחר מוזיקה וספורט, כשבספורט הוא מתכוון בעיקר למשחק הכדורעף האהוב עליו במיוחד. "אני מאוד מאוד מתחבר לקונספט של ספורט תחרותי, ואני אדם מאוד שאפתן", הוא מציין.
6 צפייה בגלריה
יואב שטרית
יואב שטרית
יואב שטרית
(צילום: אביגיל עוזי)
איך הגעת לשחק דווקא כדור עף חופים?
"זה קרה בעקבות אמא שלי שהיא שחקנית כדורעף בעצמה. בקיץ של לפני שנתיים היא הציעה לי להצטרף אליה למשחק כדורעף בחוף הים בתל אביב. התחלתי לשחק ופשוט התאהבתי במשחק והתחלתי להתמיד ולהגיע פעם בשבוע לאימונים בחוף. בפעמים הראשונות זה היה סוג של תחביב עבורי והתאמנו אני והיא יחד עם חברים שלה, ובקיץ שעבר קיבלתי החלטה שאני משקיע לגמרי את כל הזמן שלי במשחק."
עד כמה אמא שלך הייתה חלק מכריע בהחלטה הזו?
"היא מאוד עזרה לי להתפתח ולהשתפר במשחק. היא מצאה לי מאמנים וקבוצה להתאמן בה. בהתחלה זה קצת הביך אותי שאמא שלי מנהלת את הענייניים עבורי אבל עם הזמן התגברתי על המבוכה ולמדתי להעריך באמת את מה שיש לי, את מה שניתן לי. כיום אני מתאמן בחוף גורדון, במועדון כ"ח ת"א לכדורעף חופים. המועדון קיבל אותי לשורותיו לפני כחצי שנה כשהחלטתי שאני רוצה להתאמן באופן קבוע."
6 צפייה בגלריה
יואב שטרית
יואב שטרית
(צילום: אביגיל עוזי)

שלושה אוטובוסים ורכבת בדרך להגשמת החלום

שגרת האימונים של יואב די עמוסה וכוללת הגעה לחוף בין ארבע לשש פעמים בשבוע. "זה לא פשוט כי בכל פעם אני מגיע בתחבורה ציבורית ממודיעין. לפעמים מדובר על שלושה אוטובוסים או רכבת ושני אוטובוסים, וזה מסתכם בשעה וחצי ויותר, אבל למרות זאת אני לא מתייאש כי אני מאוד אוהב את המשחק", הוא אומר.
איך האימונים משתלבים עם הלימודים בתיכון?
"המורים מאוד מבינים והמחנכת גם היא מאוד עוזרת לי. במקרי הצורך אני גם משיג אישורים לצאת מוקדם לאימונים, בהתחייבות שאני אשלים את החומר אחר כך, ובאמת אני עושה זאת גם כשאני חוזר הביתה מאוחר מהאימון בערב."
6 צפייה בגלריה
יואב שטרית
יואב שטרית
(צילום: אביגיל עוזי)
מעבר לשעות הלא נוחות והמרחק הגיאוגרפי מחוף הים, באילו עוד אתגרים אתה נתקל בשל הרצון להמשיך ולהשקיע בספורט?
"לפעמים בחורף החול מאוד קר וקשה לשחק יחפים או שיש רוח קרה חזקה שמפריעה למשחק. זה באמת די קשה אבל למדתי להתמודד ולהתגבר על זה. לצערי קורה שמתבטלים לנו אימונים בחורף כשיש מזג אוויר קיצוני ואז אני מתאמן בבית או שנוסעים להתאמן באולם סגור."
6 צפייה בגלריה
יואב שטרית
יואב שטרית
מתמודד עם אתגרים
(צילום: אביגיל עוזי)
מה עם חיי חברה, אתה מצליח לשלב אותם בלו"ז העמוס שלך?
"נכון לעכשיו החלטתי שאני שם את חיי החברה שלי במקום השני בסדר העדיפויות שלי. אני כן נפגש עם חברים ואני כן יוצא איתם ומבלה איתם אבל לא על חשבון הכדור עף ולא על חשבון הנסיעות שלי לאימונים הלוך וחזור הביתה."
6 צפייה בגלריה
יואב שטרית
יואב שטרית
(צילום: אביגיל עוזי)

למצוא את הכוח הפנימי

בספורט כמו בספורט מתרחשים לעיתים פציעות ולפני כחודשיים נפל יואב במהלך אימון, בצורה לא טובה, פרק את הכתף ואף קרע את רצועת הכתף. כתוצאה מכך הוא נאלץ להפסיק למשך שבועות ארוכים את שגרת האימונים העמוסה, תקופה שהייתה די קשה עבורו. "להישאר בבית עם פציעה שמשביתה אותך ובעצם מונעת ממך לעשות את מה שאתה הכי אוהב, וזאת אחרי שגרת אימונים מאוד אינטנסיבית, לא היה דבר פשוט בכלל. ממש אכלתי את עצמי על זה שאני לא הולך להתאמן יותר, ופשוט ישבתי בבית כשאני לא יודע מה לעשות עם עצמי. בהדרגה מצאתי את הכוח הפנימי שלי והצלחתי להתגבר על זה. הייתי הולך לפיזיותרפיה פעמיים בשבוע ומתאמן המון בשביל לשמור על כושר. בעצם עשיתי כל מה שאני יכול לעשות, כשאני נזהר כמובן על הכתף. לאט-לאט חזרתי לעצמי וחווית המשחק אחרי הפציעה הייתה מאוד משחררת."
עד כמה אתה רואה את העתיד שלך בכדורעף חופים ובספורט בכלל?
"קשה לי מאוד לראות את עצמי בעתיד במקום שלא קשור לספורט כלשהו ואני מאוד מאוד מקווה להמשיך ולהגיע כמה שיותר רחוק בכדור עף חופים. באופן כללי אני אדם מאוד ביקורתי כלפי עצמי וכמובן תחרותי, ומאוד מאוד חשוב לי להצליח ולהשתפר, ולעשות הכול הכי טוב. אני תמיד דוחף את עצמי להשתפר עוד ועוד, ואני צריך למצוא את האיזון הזה בתוכי להגיד לעצמי שיש דרך ארוכה ושבאמת עולים בה לאט ואין קיצורי דרך."
6 צפייה בגלריה
יואב שטרית
יואב שטרית
"מקווה להמשיך ולהגיע כמה שיותר רחוק בכדור עף חופים"
(צילום: אביגיל עוזי)
מה המסר לך לנערים וילדים שרוצים גם הם לעסוק בספורט תחרותי אבל חוששים מההקרבה שמתלווה לכך?
"שכשאוהבים משהו ורוצים אותו בצורה מספיקה צריך אמנם לעבוד עליו קשה מאוד, אבל משיגים בסוף את המטרות. כמובן שמוטיבציה היא חלק בלתי נפרד מהניסיון לרדוף אחרי החלומות שלכם וצריך לא לוותר. הכי חשוב זה להשאיר את הראש למעלה גם בזמנים קשים."
בשיתוף תלמה