בשיתוף תלמה
(צילום: ירון ברנר)

כשבר פתאל (13 וחצי) היה בן שמונה לערך, הוריו שמו לב כי בעוד שכל הילדים משחקים במשחקי כדור או במתקנים השונים בגן השעשועים, הילד האנרגטי שלהם בוחר תמיד לטפס. ואם לא היה מתקן ייעודי לטיפוס – הוא הסתפק בעמודי תאורה.
רוצים שכולם יכירו את ענף הספורט בו אתם עוסקים? שתפו אותנו
מי שקלטה ראשונה מה קורה הייתה דווקא סבתו, ששנה מאוחר יותר לקחה אותו לראשונה להתנסות במתקני נינג'ה. זו הייתה אהבה ממבט ראשון, ומאז הוא לא ידע שובע. "בגלל שהתחום היה די בחיתולים באותו זמן, היינו לוקחים אותו לכל מיני מועדונים בארץ שהיו בהם מתקני נינג'ה וטיפוס. היינו בחיפה, עמק חפר, פתח תקווה ועוד, עד שרשמנו אותו למועדון הנינג'ה של אדם מלכי ברעננה, בו הוא ממש התקדם ופרח", מספרת האם, מיכל.
4 צפייה בגלריה
בר פתאל נינג'ה
בר פתאל נינג'ה
בר פתאל - מטפס מגיל צעיר
(צילום: ירון ברנר)
לפני קצת יותר משנה נרשם בר לאקדמיה לנינג'ה שבראשון לציון, מתחם האינדור הכי גדול בישראל לספורט זה. גיל מרנץ כוכב נינג'ה ישראל ומבעלי המתחם מאמן באופן אישי את בר. "המקום הזה נוצר על מנת לאפשר לילדים להיות הגרסה הכי טובה של עצמם", הוא מצהיר בפנינו.
על בחירתו להתמקד דווקא בספורט זה מספר בר כי "כשהייתי קטן ושיחקתי עם חברים, נגיד בכדורסל, אז הם בחרו קבוצות, ואני לא הייתי מספיק חזק כדי לזרוק את הכדור לסל, לא היה לי את הכוח לזה, ולא בחרו אותי. לכן תמיד אמרתי לעצמי בלב שאני רוצה להיות יותר חזק, ובאמת כיום בזכות הנינג'ה אני יותר חזק. אני מתאמן חמש שש פעמים בשבוע, וכל אימון הוא בערך 3 שעות. בזכות אימוני הנינג'ה התחזקתי ממש", הוא מעיד.
4 צפייה בגלריה
בר פתאל נינג'ה
בר פתאל נינג'ה
"בזכות הנינג'ה אני יותר חזק"
(צילום: ירון ברנר)
מרנץ מצטרף לדברים ומציין כי "פעילות גופנית נותנת כלים, היא נותנת כלים לריכוז, היא נותנת כלים לצליחה עם מכשולים, להתמודדות עם אתגרים והיא פשוט מפתחת אותנו בתור בני אדם."
רוצים שכולם יכירו את ענף הספורט בו אתם עוסקים? שתפו אותנו
לאורך כל השנה מתקיימות תחרויות בתחום בישראל ובר, כמי שמתאמן באופן קבוע ונחשב לספורטאי צעיר בולט בתחום לוקח בהן חלק. "יש שבע תחרויות גדולות בשנה כשבערך כל איזה חודש מתקיימת תחרות כלשהי, בהיקפים קטנים יותר. כך, למשל, הייתה פה באקדמיה תחרות של מיומנות בתרגילים לפני כמה ימים. בתחרות זו זכיתי בשני תרגילים, בעצם בשני מכשולים - האחד של סווינגים שזה כמה שיותר הלוך-חזור, והשני בסולם סלמן שזה כמה שיותר עליות וירידות."
4 צפייה בגלריה
בר פתאל נינג'ה
בר פתאל נינג'ה
(צילום: ירון ברנר)
ספורט הנינג'ה לא היה מוכר בישראל עד לפני מספר שנים, אך פרץ לתודעה הציבורית בעקבות שידורה של התוכנית "נינג'ה ישראל", המבוססת על פורמט יפני במקור, שכבש מדינות רבות בעולם. לנוכח העניין הרב שענף הספורט הייחודי הזה מייצר, הוא הולך ומקבל לגיטימציה מהמיינסטרים. הסנונית הראשונה דווקא מקומית: הוא יהיה אחד מענפי המכביה הקרובה, שתיערך בחודש יולי. "ספורט הנינג'ה יקבל ייצוג השנה במסגרת המכביה בתחרות שתתקיים בחוף פולג", מציין מרנץ, "זו הוכחה לכך שהענף נעשה מוכר כספורט לכל דבר".
בר, מה הטיפ שלך להצלחה עבור מישהו שהוא רוצה להתאמן בנינג'ה?
"קודם כל שיאמין בעצמו, שיאמין שהוא יכול לעשות את זה. ואם הוא מאמין ומשקיע אז הוא יכול לעשות את זה ממש בקלות."
4 צפייה בגלריה
בר פתאל נינג'ה
בר פתאל נינג'ה
בר פתאל
(צילום: ירון ברנר)
לפני ארבעה חודשים חגג בר את הגעתו לגיל 13, תאריך מיוחד בו הוא בחר להראות לכולם עד כמה נספורט הפך לחלק חשוב מחייו. "בגלל שאני מאוד אוהב את ספורט הנינג'ה, אז לפני ארבעה חודשים הייתה לי בר מצווה והבאנו לשם מתקן נינג'ה ענק, וכל מי שבא לחגוג את בר המצווה יכול היה לעלות עליו."
מה החלום שלך?
"זה קל, להגיע לפסגת הר המידוריאמה."

רוצים לשתף את כולם בענף הספורט שלכם?

פארקור, החלקה על גלגיליות, באולינג, סקייטבורד, קריקט, משיכה בחבל – גם אתם מצטיינים בענף ספורט לא ממש מוכר ורוצים לחלוק עם כולם את ההנאה והיופי שיש בו? אם אתם בני או בנות 13־18, כתבו לנו, ואולי נבוא לראות אתכם מתאמנים ונפרסם את סיפוריכם ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet במסגרת פרויקט "בוקר טוב יותר", שמתקיים בשיתוף תלמה. מעוניינים? היכנסו ומלאו את הטופס.
בשיתוף תלמה