3 צפייה בגלריה
אוזניות
אוזניות
כן, גם דרך נטפליקס ובוטים. ללמוד אנגלית בבית
(צילום: shutterstock)
כן בית ספר, לא בית ספר - מעבר לכך שלימודי אנגלית הם מקצוע ליבה, מדובר בשפה גלובלית שכולנו רק נרוויח אם נתאמן בה ואיתה. החל מחיפוש סדרה בנטפליקס, דרך כתיבת מיילים ועד לקניות באתרי סחר בינלאומיים - מבידור ועד לעסקים, היא מלווה אותנו בכל מקום.
האם כמה שיעורים בודדים בשבוע בכיתה מספיקים כדי ללמוד אנגלית? את השאלה הזאת נשאיר בינתיים פתוחה. בינתיים, בלי לעבוד יותר מדי קשה, ועם קצת מודעות ומכוונות, נוכל אנחנו כהורים לסייע לילדים שלנו ללמוד אנגלית - ועוד בצורה חווייתית. איך עושים זאת? הנה כמה רעיונות.
קראו עוד:
מתחילים, אפילו שעדיין בגן הילדים שלנו נחשפים למסכים שונים במהלך היום, חלקם ליותר זמן וחלקם לפחות, ולכן כדאי להשתמש באלה לטובת המטרות הלימודיות שלנו. כלומר, כבר בגילים קטנים שהילדים עדיין לומדים בגנים, אפשר להיעזר בהם כדי להטמיע את האנגלית.
כך למשל, לא תמיד ערוצי הילדים בשלט חייבים להיות ברירת מחדל שלנו. חפשו ביוטיוב ביטויים באנגלית כמו easy english, learning english, english for kids - וכוונו את הקטנטנים לסרטונים קלילים שילמדו אותם צבעים, חלקי פנים וגוף, שמות של חיות ועוד ועוד.
3 צפייה בגלריה
צפייה בטלוויזיה
צפייה בטלוויזיה
לא תמיד ערוצי הילדים בשלט חייבים להיות ברירת מחדל שלנו
(צילום: Shutterstock)
החליפו ממשקים לאנגלית זה דורש אומץ, אבל הצעד הזה מוכיח את עצמו - החליטו שמעכשיו כל האפליקציות וגם ממשקי הניהול יהיו באנגלית. יש להניח שבעקבות השינוי יורגש קושי מסוים, בעיקר בימים הראשונים, אך שיפור משמעותי - בתחושה ובשפה - צפוי להגיע כבר לאחר כשבוע.
דברו עם בוטים שמעתם נכון, ואנחנו הרי מוקפים בהם, קרי siri וחבריה - העוזרת הקולית בטלפון הנייד, Google assistant או Alexa, הרמקול החכם של אמזון. מה זה דורש? שנו את ההגדרה של המסייע הקולי בטלפון של הילדים, והם יוכלו לפתח שיחה עם הבוט.
ועל מה אפשר לדבר? על הכול: לבקש מהעוזרת הקולית לכוון את השעון המעורר, לשאול אם היא אוהבת יותר כלבים או חתולים, ואפילו לשחק במשחק - בקשו ממנה "Play Game" והיא תציע לכם מגוון של טריוויות בנושאים שונים. אם הבוט לא הבין אתכם, תמיד אפשר לבקש פעם נוספת.
3 צפייה בגלריה
אפליקציית המייל של האייפון
אפליקציית המייל של האייפון
לאמיצים: משנים לאנגלית את הגדרות השפה בניידים
(צילום: shutterstock)
הקשיבו למוזיקה טובה כמה פעמים יצא לכם לזמזם מנגינה ולהיזכר במילות השיר, גם אם לא התכוונתם ללמוד אותו בעל פה? יש מחקרים שמצביעים על כך שהמוח אנושי קולט טוב יותר שירים, ובמיוחד בקרב מי שזכה בשמיעה מוזיקלית. מה עושים? מפעילים מוזיקת רקע, כלומר שירים באנגלית שאנחנו אוהבים, בכל זמן שיתאים לכם - כשמרכיבים פאזלים, מסדרים צעצועים או בבוקר כששותים שוקו.
צאו לראות סרט בחופשת החגים, ותמיד, יציאה לקולנוע יכולה להיות בילוי מהנה מאוד, וגם דרך מצוינת למטרת שיפור השפה. סרט באנגלית עם כתוביות בעברית הוא פתרון מעולה - המוח קולט מילה כתובה תוך כדי שמיעת אותו משפט בשפה אחרת, ומייצר קשרים בין המילים בשפות שונות. ואם אתם מעדיפים להישאר בבית, או נדרשים לעשות זאת בשל בידוד או מכל סיבה אחרת, תוכלו ליישם את אותו רעיון דרך צפייה בתוכנית, סדרה או סרט.
שמרו פינה לגוגל טרנסלייט אם כבר מדברים אנגלית - למה לא עם מבטא אמריקני? ויש דרך להתאמן גם על זה: כשאתם נעזרים בכלים אוטומטיים לתרגום מעברית לאנגלית, אל תסתפקו בפעולת העתקה למילה שחיפשתם, אלא הקשיבו לדרך הנכונה לבטא אותה. וגם למדו את הילדים טריק קטן: בחלונית שבה מוצג התרגום, מימין למטה מופיע סימון גרפי דמוי רמקול, כמו במחשב, ובלחיצה עליו תוכלו לשמוע את המילה שתרגמתם הרגע באנגלית מושלמת.
למתקדמים - תרגלו הקלטה באנגלית אמנם בשנותיהם הראשונות הילדים שלנו לא יצטרכו להקליד באנגלית בתכיפות, אבל הרגע הזה יגיע - וחשוב להיות מוכנים. גם כאן, קיימים משחקים רבים ומגניבים שמלמדים אותנו הקלדה, ועל הדרך גם משפרים את אוצר המילים. אפשר לעשות זאת באמצעות הקלטת סרטון, ריקוד מלווה בריקוד, או כל רעיון יצירתי אחר שיאפשר לכם להקשיב לעצמכם.
לסיכום, השפה האנגלית היא כלי הכרחי בדרך להצלחה בשוק התעסוקה בימינו. תנו לילדות ולילדים להיחשף לתכנים מעניינים ומגוונים בשפה הזו ברשת האינטרנט, עודדו אותם לשוחח באנגלית בחו"ל, והכי חשוב - עשו זאת בצורה כיפית ככל האפשר, גם כדי למנוע מחסום שפה כלשהו שמקורו ברתיעה, וגם כדי להרוויח זמן איכות משותף, מקדם וחיובי.
הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית אליסקוד לקידום מנהיגות טכנולוגית בקרב ילדות ונערות