1 צפייה בגלריה
המיילדת חנה קסטן ואחווה
המיילדת חנה קסטן ואחווה
סגירת מעגל. המיילדת חנה קסטן ואחווה
(צילום: גדי קבלו)
לפני 27 שנים, באמצע הלילה, החלה במפתיע לידתן של התאומות טליה ואחווה אוחיון מהיישוב טלמון. האם רחל הזעיקה את שכנתה המיילדת, חנה קסטן, וטליה יצאה לאוויר העולם. לפני לידת הבת השנייה הוחלט להבהיל את רחל לבית החולים, אך באמצע הדרך, בתוך כפר ערבי עוין - הלידה החלה להתפתח במהירות.
קראו עוד:
האמבלונס עצר בלב הכפר, ושוב הוזעקה למקום השכנה חנה, שיילדה את רחל במקום. "אני לא אשכח את הלילה הזה לעולם. זו הייתה חוויה מדהימה, וגם מתח נוראי. באמצע כפר ערבי, כשאין לדעת מה יקרה, פתאום נדרשתי לבצע לידה", נזכרת חנה, "אבל חשבתי רק על התינוקת ועשינו הכול כדי להבטיח את שלומה. הלידה עברה בשלום והמשכנו מיד לבית החולים".
הימים היו ימים קשים וכואבים במדינה, לאחר הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. תחושת הקרע בעם הורגשה בכל מקום, ורחל הבטיחה לעצמה שלאחת מבנותיה תעניק את השם אחווה. "זה מה שעם ישראל צריך בימים שלאחר הרצח הנורא", אמרה וקיימה.
חלפו השנים, ואחווה הגיעה לחדר הלידה בבית החולים הציבורי "אסותא" אשדוד, יחד עם בעלה אלדר ואמה רחל. לזוג נולדה בת, ומי יילד את אחווה? גם הפעם חנה קסטן הייתה שם, כמיילדת בבית החולים. הן נפגשו במקרה, הפעם בתנאים טובים יותר.
"ידעתי שחנה עובדת כמיילדת אבל לא ידעתי שאפגוש בה שוב", סיפרה אחווה, כיום תושבת מושב חמד, שזו הבת הראשונה שלה. "הרגשתי מאוד בטוחה כשהיא מיילדת אותי, ואימא שלי לצידי", הוסיפה. חנה, שמתגוררת היום במודיעין, אמרה: "כל לידה היא משמעותית, אבל המפגש עם אחווה בחדר הלידה היה עבורי סגירת מעגל ממש מרגשת".