הכול התחיל כשאמא שלו ביקשה להיפגש איתי. לא עזר לי כשניסיתי להסביר לה שאני לא קאוצ'ר ואין לי קליניקה. היא בשלה. אחרי שבועיים של הפצרות מצאתי חלקת זמן ונפגשתי עם הבן שלה: נער בן חמש עשרה שעמידתו הזקופה התנגשה לי חזיתית עם עיניו הכבויות.
הוא סיפר לי על החיים החברתיים שלו. על איך זה להיות שקוף. על כמה שהוא שונא את בית הספר שלו. ואז הוא אמר לי: "אתה קולט שבעוד כמה ימים ל"ג בעומר, חברים שלי הקימו קבוצת ווטסאפ ייעודית ואף אחד מהם לא שם לב שאני בכלל בחוץ?".
2 צפייה בגלריה
מדורות בראשון לציון
מדורות בראשון לציון
יש ילדים שלא מוזמנים. חגיגות ל"ג בעומר
(צילום: מאיר תורג'מן)
הקשבתי לו ולא אמרתי כלום. מה אני כבר יכול לומר?
אחר כך שאלתי את אמא שלו: "תגידי, זה אמיתי הסיפור הזה? איפה ההורים של כל הנערים האלו? לא איכפת להם שהילדים שלהם גדלים בצורה עקומה כל כך ולא מעניין אותם שהם מצלקים את הנשמה של חבר שלהם?".
"אתה יודע כמה שניסיתי" ענתה לי: "עד שנמאס לי. אתה יודע מתי הגיע השלב שהרמתי ידיים? שאמא אחת ענתה לי: 'גברת, הבן שלי כבר בן חמש עשרה, את לא באמת מצפה שאני אתערב לו בחיים נכון?".

רק שאלה אחת

במוצ"ש עם ישראל יחגוג את ל"ג בעומר: אמנם ללא מדורות אבל עם ישיבה משותפת, אווירה של ביחד וכנראה גם יהיה ריח של מרשמלו חריף.
אם אתם הורים למתבגרים או ילדים ייתכן והבחנתם במתח שלהם לקראת האירוע הנכסף: קבוצות ווטסאפ ייעודיות נפתחות, הסכמים נחתמים, מטלות ותחומי אחריות מחולקים ובעיקר נהרות של דאגה על פניהם של ילדים דחויים שמתפללים שהלילה הזה יהיה שונה מכל הלילות.
שבכל הלילות לא מזמינים אותם להתכנסויות של החבר'ה ובלילה הזה הלוואי ה', תעשה שזה יהיה שונה!
ראיתם פעם איך נראה ילד או נער שלא הוזמן למדורה של ל"ג בעומר? הרגשתם את הלב שלו?
2 צפייה בגלריה
חגיגות ל"ג בעומר בראשון לציון
חגיגות ל"ג בעומר בראשון לציון
תברוו מי מוזמן למדורה ובעיקר, מי לא מוזמן. חגיגות ל"ג בעומר
(צילום: דנה קופל)
כמו של חיה פצועה. כמו לב שדקרו אותו. פעמיים. ואז סובבו את הסכין. לאט. כן, ככה זה מרגיש.
הורים יקרים, אם אתם אוהבים לדבר על ערכים ומידות, יש לכם כאן הזדמנות נהדרת להטמיע בילדים שלכם אינטליגנציה רגשית וחברתית, סולידריות ואכפתיות. יש לכם הזדמנות כאן לדאוג שהם יהיו מאותם אנשים טובים, בני אדם, שרואים בחורף טרמפיסטים שמחכים שיראו אותם והם יעצרו, אשכרה יעצרו ויאספו אותם אל הרכב גם אם הנעליים שלהם יכולים קצת ללכלך להם את הריפוד החדש של הרכב.
אז אם אתם רוצים לתת לילדים שלכם כלים אמיתיים לחיים, נסו לא לפספס את ל"ג בעומר ופשוט תשאלו אותם שאלה אחת: האם יש מקום מסביב למדורה לכל החברים שלכם?
והשאלה הזו תאמינו לי תשפיע על החיים שלהם הרבה יותר מכל מבחן שהם הולכים לעשות בהמשך.