(צילום: שמוליק דודפור)

הורים ברחבי הארץ, שהפגינו הבוקר ליד בתי הספר במחאה על הרפורמה המשפטית, סיפרו בריאיון לאולפן ynet כי הם אינם מתכוונים לשלוח את ילדיהם למסגרות החינוך ביום שני הקרוב.
"גם הילדים קשורים למחאה, כל המצב הזה ישפיע על חייהם", אמרה בריאיון לאולפן ynet ניצנה בן לחסין, שסיפרה כי לא תשלח את בנה לבית הספר ביום שני במחאה על הרפורמה המשפטית של השר יריב לוין. "אני רוצה שיבינו שזה כל כך בנפשנו, עד ששום דבר לא יתקיים כרגיל. אני לוקחת בחשבון שהמאבק יהיה ארוך, אבל כמובן מקווה שלא".
2 צפייה בגלריה
הפגנה בבית הספר הכפר הירוק ברמת השרון
הפגנה בבית הספר הכפר הירוק ברמת השרון
הפגנה בבית הספר הכפר הירוק ברמת השרון, הבוקר
(צילום: עידו ארז)
גם אמה זוהר, ממשגב שבצפון הארץ, החליטה לא לשלוח את בתה למסגרת הלימודית ביום שני הקרוב. "אנחנו נגיע עד ירושלים ונפגין. אני דואגת ואני מפחדת. כמו שאני נותנת לילדה שלי הכול, כך גם אני צריכה לדאוג שהמדינה שבה היא חיה תשמור על זכויותיה", היא אומרת. "חשוב לי לומר - אין כאן קשר לימין אן לשמאל, צריך להיזהר מאוד עם הדיכוטומיות הזו. אנחנו פשוט אזרחים מודאגים, אנחנו אוהבים את הארץ ורוצים שהילדים שלנו יגדלו בה כמו שאנחנו גדלנו בה.
"אני חושבת שאף פעם לא ראינו מצב שבו השלטון עובר כזה שינוי במהות שלו", היא מוסיפה, "הדעה הפוליטית שלי פחות רלוונטית, אם כי הבת שלי מודעת אליה, ואנחנו גם פעילים פוליטית. העניין המרכזי הוא לאפשר לילדים את זכות הבחירה, אבל להבין שההשפעה היא על כל חייהם - על הכלכלה, על החינוך, על המקצועות והנושאים שהם ילמדו בבתי הספר. זה מאוד מדאיג אותי, הזכויות של בתי הן שנויות במחלוקת - האם היא תתגייס לצה"ל? האם תלמד באוניברסיטה?".
2 צפייה בגלריה
הפגנה בבית הספר קורצ'אק ברמת גן
הפגנה בבית הספר קורצ'אק ברמת גן
הפגנה בבית הספר קורצ'אק ברמת גן
(צילום: ערן קובל)
אילן שיינפלד, אב יחידני לילדים בני 10.5, ישבות ביום שני וייתן לילדיו לבחור אם להגיע למסגרות החינוך או לא.
מדוע הפעם הילדים צריכים להיות חלק מהמאבק? "אני לא חושב בהכרח שהם צריכים להיות, זה תלוי בגיל שלהם. את הילדים שלי, למשל, לקחתי לכל ההפגנות. אחד מהם אמר לי שקשה לו עם ההמון הזה, ושהוא רוצה להישאר אצל סבא, וזה בסדר גמור. לגבי יום שני, הם אמרו שהם לא בטוחים שהם יבואו לירושלים, ואני משאיר את זכות הבחירה בידיהם. אני מוכרח לומר, אני מעורב מעל ראשי בהתנגדות, בהרבה מאוד קבוצות, אבל עם זאת אני מכבד את ילדיי שיחליטו על סדר יומם. זה חלק מההורות. אני נוסע לירושלים כי זה חשוב מאוד בעיניי. אנחנו נמצאים רגע לפני קריסת מדינת ישראל, לא פחות".
תומר אביטל, מיוזמי השביתה, מסר: "אני שמח לשמוע שהורים מתכוונים להביא את ילדיהם להשתתף בפעולות המחאה. הפגנה בימים אלה, לדעתי, היא כמו מאה שיעורי אזרחות גם יחד".