לקראת סוף טוב: כמעט שנה חלפה מאז שנחשפו ב"ידיעות אחרונות" יומני בית הזוועות בגליל, וכעת האם ענת (שם בדוי), קרובה יותר מתמיד לקבל לחזקתה את שלושת ילדיה, קורבנות ההתעללות האכזרית שחוו מצד אביהם הביולוגי ואמם החורגת.
2 צפייה בגלריה
האם הביולוגית שנלחמת על ילדיה שעברו התעללות מידי אביהם הביולוגי ובת זוגתו
האם הביולוגית שנלחמת על ילדיה שעברו התעללות מידי אביהם הביולוגי ובת זוגתו
"מהרגע שהבנתי מה עברו - רק ניסיתי ליצור איתם קשר ולהיות איתם". האם הביולוגית
(צילום: הסיוע המשפטי במשרד המשפטים)
"רק יומיים אחרי שפורסמה ההתעללות, נודע לי שהקורבנות הם הילדים שלי", מספרת בראיון ראשון ענת, בת 33 מהצפון, אימם הביולוגית של קורבנות ההתעללות, "להגיד שהעולם שלי התרסק זו לא מילה. ברגע שהבנתי שהם עברו את מה שעברו, רק ניסיתי ליצור איתם קשר ולהיות איתם".
קראו עוד:
הפרשה נחשפה לאחר ששוטרי המחוז הצפוני קיבלו דיווח מעובדת רווחה שלפיו שלושה ילדים נעדרים מזה כמה ימים ממוסדות החינוך. השוטרים הגיעו לבית, נקשו על הדלתות ולא נענו. התריסים היו מוגפים ועל פניו היה נראה שאין איש בבית. אלא שאז, השוטרים שמעו קול חלוש של ילד, פתחו את אחד החלונות ונכנסו לבית. הם שמעו רעש מכיוון חדר השינה, נכנסו פנימה וגילו את הילדים עם אביהם הביולוגי ועם אשתו השנייה. לתדהמתם, הם זיהו סימני אלימות על גופם של הילדים. הגבר ואשתו נעצרו והילדים הועברו למקלט חירום של שירותי הרווחה.
החוקרים לא ויתרו וחזרו לבית. הם מצאו בו עשרות מצלמות שהיו פזורות במקום ותיעדו את ההתעללות - שוטים שבאמצעותם נהגו להצליף בילדים וצעיפים שאיתם כיסו את פניהם בזמן ההתעללות. בנוסף, נמצאו בבית 15 יומנים, שבהם תיעדו ההורים הנאשמים את מסכת ההתעללות האכזרית שביצעו. פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום חמור נגד האב ואשתו, ומאז הם נמצאים במעצר.
בית הזוועות בצפון - הורים התעללו בשני ילדיהם ותיעדו הכל במחברת
(צילום: עידו ארז )

"המטרה שלי היא להחזיר את הילדים שלי אליי, הביתה, ואני מרגישה קרובה למימוש המטרה הזו יותר מאי-פעם. אני אעשה הכול כדי שהם יחזרו אליי, יש להם אימא אוהבת ודואגת שמחכה להם. אם הייתי יודעת על שבריר ממה שהם עברו הייתי מוציאה אותם מהבית שלו. כרגע אני מדברת איתם כל יום ופוגשת אותם בכל סוף שבוע. אני מאמינה בבית המשפט ואני מאמינה שממש בקרוב נסיים את ההליך המשפטי והם יחזרו אליי".
2 צפייה בגלריה
המחברות שההורים כתבו בהם
המחברות שההורים כתבו בהם
15 יומנים, מאות עמודים שמתעדים את ההתעללות
(צילום: עידו ארז )
עו"ד בהאא עתמאנה אבו ריא, שמייצגת את הילדים כאפוטרופוס לדין מטעם הסיוע המשפטי, אמרה: "נכנסתי לתמונה מיד אחרי הוצאת הילדים מהבית שלהם. הם היו עצובים, מפוחדים, פגועים פיזית ונפשית. ראו על הגוף שלהם את הצלקות, הם היו בטראומה גם מההתעללות, גם מהפריצה של השוטרים הביתה וגם מהוצאתם מהבית. הסברתי להם שהמדינה שומרת על כל הילדים וממנה אפוטרופוס לדין כאשר יש חשש שהזכויות שלהם נפגעות.
עו"ד בהאא עתמאנה אבו ריאעו"ד בהאא עתמאנה אבו ריא
"זה אחד המקרים הקשים ביותר שטיפלתי בהם אם לא הקשה ביותר", אמרה עורכת הדין, "מאז שהתחלתי לטפל בילדים נפגשתי איתם בתדירות גבוהה מאוד. הם נמצאים כשנה במרכז חירום ועטופים בכל אנשי המקצוע, מקבלים את ההגנה שהם זקוקים לה. בתוך המרכז פועל בי"ס והם משולבים בו.
"הרצון של ענת הוא אמיתי מהרגע הראשון", היא הוסיפה, "החיים עם אימם הם חלק אינטגרלי מהזכויות שלהם, כמו של כל ילד אחר. הילדים צריכים להשלים את האבחונים ולאחר מכן תתקיים ועדה. מהניסיון שלי, בתום האבחונים תתקבל החלטה מקצועית שתאושר על ידי בית המשפט והילדים יחזרו לאימם. זה האור שבקצה המנהרה".