בשיתוף תלמה

תלמה בוקר טוב - יובל מלכי

שנת הלימודים עומדת להיפתח ואלפי קטנטנים עומדים להיכנס בפעם הראשונה לגן. מי שמתרגשת מאוד ביחד איתם היא יובל מלכי (27) מהוד־השרון, שמסיימת בימים אלה תואר בחינוך מיוחד ונכנסת לראשונה לתפקיד גננת – עליו חלמה כבר מגיל צעיר. בגלל המלחמה שנת הלימודים האחרונה השתבשה, השגרה נפגעה והאתגרים החינוכיים צפויים להיות קשים מתמיד. אבל יובל מנסה למצוא דרכים לשלב בין כל רכיבי חייה בצורה אופטימלית. כך נראית שגרת היום שלה:

7:00
אני קמה ושותה קפה יחד עם בן הזוג שלי. אם יש משהו טוב שיצא מהמלחמה – זה להכיר אותו טוב יותר. אבל באופן כללי, המלחמה השפיעה עליי בצורה מאוד קשה. אחי גויס למילואים ב־7 באוקטובר. הכרתי הרבה אנשים שנרצחו באותה שבת, וזה המשיך לצערי לאורך כל מהלך המלחמה כשעוד ועוד מכרים שלי נהרגו בקרבות.

8:00
אחרי הקפה אני אוהבת בדרך כלל לאכול טוסט, ואז אני פותחת את המחשב. יש שם הודעה מאחד ההורים. אחרי ארבע שנים של לימודים אינטנסיביים לתואר לחינוך מיוחד – אני מתחילה את התפקיד שלי בתור גננת. זה גן לילדים בני 3־4 עם קשיי התפתחות, שבפעם הראשונה נכנסים לגן עירייה. זה מאוד מרגש, ולצד זה יש גם המון חששות. התחלה חדשה, אנשים חדשים, ילדים חדשים – חיים "של גדולים" ולא רק במסגרת הלימודים.
את האהבה של לעולם הילדים רכשתי עוד כשהייתי קטנה כי גם אמא שלי עוסקת בתחום הזה. למרות שניסיתי במהלך השנים לעסוק גם בדברים אחרים תמיד חזרתי לילדים, ולכן החלטתי לעשות תואר בחינוך מיוחד לגיל הרך. זו אהבה שמלווה אותי כל החיים.
השנה שחלפה הייתה שנה מורכבת לסטודנטים. ב־8 באוקטובר, יום אחרי שפרצה המלחמה, הייתי אמורה להתחיל את השנה האחרונה של התואר, וזה משהו שנפגע. ראשית, לא התחלנו את השנה בזמן. זאת הייתה שנה מאוד מהותית בלימודים וזה מאוד הקשה. מעבר לכך, בחלק מהזמן למדנו דרך הזום. ואם לא די בכך, הגן שבו הייתי בהתנסות נמצא ביישוב שנחשב מסוכן ולכן הוא נאלץ לעבור למרחב אחר. נדרשנו בעצם להקים אותו מאפס ולהתאים אותו לילדים. בגלל שחלקנו את המקום עם גן אחר גם הורידו לי באחוזי המשרה.


2 צפייה בגלריה
יובל מלכי
יובל מלכי
יובל מלכי
(באדיבות המצולמת)

8:30
בכובע השני שלי אני מאמנת כושר וגם עובדת כמנהלת משרד בסטודיו שבו אני מאמנת. אז בבוקר אני מקדישה קצת זמן גם לזה, עונה לפניות, מסדרת לו"ז ואת כל מה שצריך, כשבמקביל אני גם מסדרת דברים עבור הגן כמו ארוחות בוקר ובניית פעילויות.
יש את מנהלת הגן ואני גננת עמיתה. כיוון שגן תקשורת הוא גן מיוחד, יש לנו צוות של סייעות וגם צוות פארא־רפואי כמו מלוות התפתחותיות, פיזיותרפיסטים ועוד. הילדים שמגיעים לגן הם עם קשיים התפתחותיים ורגשיים. מאחר שילדים זאת האהבה הכי גדולה שלי בעולם, אני שמחה שאוכל להשפיע על חייהם.

11:30
יוצאת לגן. יש לנו היום ישיבת צוות להכנה לקראת פתיחת שנת הלימודים. במהלך התואר עושים הכנות ונמצאים בגנים, אבל שום דבר לא מכין לרגע האמת. אנחנו מגיעים לגן, מכירים, מסדרים ביחד וחושבים יחד איך נכון לנהל כל יום וכל הצוות שותף לזה. אנחנו נמצאים בתקופה שבה בכל בוקר את קמה לבשורות מאוד־מאוד קשות. לפעמים נהרגים או נפצעים אנשים שקרובים אלייך. ועם זאת, כשאני נכנסת לגן אני צריכה להלביש על עצמי חיוך ולזכור שיש לי כרגע כמה שעות עם ילדים שמולם כל הדברים האלה לא רלוונטיים. הם לא צריכים לדעת מה עובר עליי. אני צריכה להיות במאה אחוז איתם ולספק להם את השעות הטובות של היום. זה מאוד קשה, צריך לשים לב לכל מילה שאומרים בתוך הגן, בין אנשי הצוות, מול ההורים ומול הילדים. חשוב גם לשים לב לכך שיש ילדים עם יותר מידע על המצב ויש כאלה שפחות. אפשר לדעת את זה לפי מה שהם אומרים, וצריך לעשות את ההתאמה לשני הכיוונים. למשל, אם ילד שואל שאלה לבחור את המילים המתאימות כדי לענות לו בצורה שמותאמת לגיל ולמצב הרגשי שלו. באופן כללי, הילדים הפכו להיות רגישים יותר וגם אנחנו הפכנו רגישים יותר, מה שהופך את הכל ליותר מורכב.

2 צפייה בגלריה
יובל מלכי
יובל מלכי
יובל מלכי
(באדיבות המצולמת)

16:00
מחליפה לבגדי ספורט – והולכת להתאמן. חינוך מיוחד וספורט הם שני תחומים שמאוד קרובים לליבי, והשאיפה הגדולה שלי היא בעתיד לשלב ביניהם. כל החיים שלי רקדתי ועסקתי בספורט והיום אני מאמנת אימונים פונקציונליים, אירובי ואימונים עם משקולות. כמתאמנת, בשל פציעה שעברתי גיליתי לאחרונה את העולם של פילאטיס מכשירים, וזאת נישה שאני מאוד נוכחת בה כרגע. אני משלבת את הכל – וזה בסופו של דבר טוב גם לנפש.
רואים את ההשפעה של השנה הזאת גם על המתאמנים שלי. הרוב לקחו את המקום של האימונים כמקום מפלט, שעה שמנקה את הראש, שעושה טוב לגוף, מאפשרת לצאת מהבית ומנתקת אותך לרגע מהטלוויזיה. שעה לגוף ולנפש. מצד שני, יש מתאמנים שלא הצליחו להבין איך אפשר להמשיך בשגרה של אימונים כשזה המצב במדינה שלנו, והם דווקא פרשו. אבל עד היום הרוב הגדול לוקח את האימונים כשעה של התנתקות שעושה טוב. גם העובדה שלסטודיו שלנו יש מרחב מוגן צמוד מאוד תרמה לנוכחות של אנשים באימונים.

בשיתוף תלמה