הללי שמתמודדת עם אפילפסיה לא תקבל סייעת ולא תלך לגן מיטל מלכה האם ריאיון
(צילום: חגי דקל)

הללי בת השנה וחצי, בתה של מיטל מלכה (40) מקריית גת, מתמודדת עם אלרגיה מסכנת חיים לביצים ולבוטנים. בשל כך, היא זכאית לסייעת בגן - אך רק למשך שעתיים ביום. אחרי שחוותה פרכוסים, בגן הילדים לא מוכנים לקבל אותה ללא סייעת צמודה, אך בינתיים היא לא זכאית לכך.
מלכה, אם לשלושה ילדים, אחד מהם על הרצף האוטיסטי, מספרת בשיחה עם ynet live על חוסר הוודאות לקראת פתיחת שנת הלימודים, ועל ההתנהלות היומית, הבלתי-אפשרית כמעט, בשגרה של עבודה, בדיקות וטיפולים.
אסיפת הורים
גיל ורנר, "גילי בא לבקר", שובר שתיקה של שש שנים #46
43:49

"בעקבות האלרגיה, קיבלנו אישור לסייעת למשך שעתיים בגן, אבל השנה לא מוכנים לקבל אותה בלי ליווי צמוד של סייעת בגלל הפרכוסים שהיא חוותה", היא אומרת, "יש חשד לאפילפסיה, אבל האבחנה עדיין לא סופית. אם היא תאובחן, נקבל סייעת למשך ארבע שעות ביום, מ-08:00 עד 12:00. מבחינתי זו לא אפשרות בכלל.
"אני חסרת אונים, לא נראה לי הגיוני שבת שנה וחצי תישאר עם אימא בבית ולא תלך לגן כמו כל הילדים. פניתי לכל מקום אפשרי, במיילים, בוואטסאפ, אבל אפילו פגישה לא הצלחתי לתאם. התקשרו לומר לי שהנושא בטיפול, אבל אני רוצה שיסתכלו לי בעיניים ויגידו לי שהילדה שלי לא תלך לגן. זה לא קורה, וזה עצוב".
1 צפייה בגלריה
הלל מלכה
הלל מלכה
הלל מלכה
(אלבום ביתי)
קראו עוד:
כלומר, גם אם תקבלו סייעת לארבע שעות, זה לא יאפשר לך לצאת לעבודה. "אני עצמאית, אני אופה עוגות בבית. יש לי ילד על הרצף, בתפקוד גבוה, שנמצא בגן רגיל. אני לוקחת אותו שלוש פעמים בשבוע לקלינאית תקשורת, לריפוי בעיסוק, לחוות סוסים, וכל זה בשעות הבוקר. מתי אני אמורה לעבוד? איך אני אמורה לכלכל את הבית? מתי אני אמורה לקחת את הילד לטיפולים אם ב-12:00 אני צריכה להוציא את הילדה מהגן? איך אני אמורה לנהל שגרה, איך אני אמורה לתת לילדה שגרה, לתת לה חברה? הבת שלי נופלת בין הכיסאות, מה, היא שונה מכל הילדים האחרים? אני לא מצליחה להבין את זה, למה? זה פשוט צורם לי, זה כואב לי. זה ממש כואב".
בעיריית קריית גת מסרו בתגובה: "העירייה פועלת מול משרד הרווחה להשגת תקן סייעת מלא. לכשיאושר התקן נטפל בהקצאת סייעת צמודה".