"אמא, מה זה דוסה?": מודעות למכירת סמים הגיעו לידיהם של תלמידים בבתי ספר בישראל, וזעזעו את ההורים.
ברחבי תל אביב פוזרו בימים האחרונים פליירים שהונחו בתוך בתי ספר ובכניסה אליהם, בעיקר בתיכונים, וכללו תפריט ומחירים להזמנה מהירה של מספר סוגי סמים, בהם קוקאין, דוסה, קטמין ואקסטות.
1 צפייה בגלריה
פלייר שחולק בבתי ספר בתל אביב
פלייר שחולק בבתי ספר בתל אביב
הפלייר שחולק בבתי ספר בתל אביב
אחרי שכמה ילדים הביאו את הפליירים הביתה כדי לשאול במה מדובר - פנו הורים מודאגים לעירייה ולמשטרה, והתגלה שמדובר בתופעה רחבת היקף.
"זו לא רק תופעה בתל אביב, זה בכל הארץ", אמרה שירה אימרגליק, מרכזת פורום העל-יסודי בוועד ההורים העירוני של תל אביב-יפו. "פנו אלינו עשרות הורים מכל רחבי תל אביב. חולקו פליירים בכניסה לבתי ספר, בגינות סמוכות, במרכזים סמוכים. זה עבר מילד לילד. וחוץ מהפליירים הפיזיים, הילדים מקבלים הודעות לוואטסאפ שלהם עם מספרים חסויים. זו תופעה שמסכנת חיים ועשויה לגרור ילדים לעברות קשות של סחר בסמים או צריכה של סמים. ההורים היו מזועזעים".
לדבריה, "האיש שעומד מאחורי הטלפון על הפליירים הספציפים האלה נתפס על ידי המשטרה מיד, אבל אנחנו יודעים שכל הזמן מתבצע סחר של סמים באזורי בתי ספר. שליחים באים עם אופניים ומנצלים את התמימות של הילדים".
ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת נגד נגע הסמים על כל היבטיו, תוך הפעלת כלל האמצעים ומירב המשאבים העומדים לרשותה בכלל הפלטפורמות, זאת למען שמירה על שלומם ובריאותם של האזרחים ובני הנוער בפרט".