חג פורים ממש מעבר לפינה, ומדד הלחץ של ההורים עולה. קצת כמו הבת מצווש, גם תחפושות הילדים לפורים דורשות היערכות מראש והשקעה כספית לא מבוטלת - אלא אם ניחנתם בכישורי תפירה ו-DIY של אלילי פינטרסט. ולא, כבר אי-אפשר לפתור את העניין בתחפושת של האח הגדול משנה שעברה, כי הילדים רוצים להחליט בעצמם למה יתחפשו.
8 צפייה בגלריה
פורים דנה מיסון
פורים דנה מיסון
כמה מתוק. תות בעבודת יד
(מהאלבום הפרטי)
והאפשרויות הן רבות, לכן איגדנו את המדריך השלם לפורים 2023 בגזרת בייביז, ילדים ומשפחות. התחפושות הקלאסיות, הטרנדים החמים של השנה, ישראל בהשוואה לעולם - וכמה רעיונות לתחפושות משפחתיות מקוריות במתכונת DIY.

מאיפה מזמינים?

למקדימים להזמין מחו"ל, תוכלו למצוא מבחר של תחפושות במחירים יחסית זולים, למשל באמזון, עלי אקספרס ו-Halloween Costumes. למאחרים, עדיף לקנות תחפושת בארץ כדי לא להתפספס עם זמני המשלוח. בארץ אפשר להזמין באתרים כמו עזריאלי.קום וברוריה (חנות התחפושות המיתולוגית בדיזנגוף סנטר שגם פתחה אתר הזמנות אונליין), שמציעים מבחר נאה של תחפושות, אם כי הן יקרות יותר מהאתרים בחו"ל.

תחפושות לבייבי

עבור תינוקות ופעוטות התחפושות הפופולריות ביותר הן מעולם הטבע וכן דמויות של דיסני. באתרים וברשתות החברתיות מככבים בעלי חיים ובהם במבי, כלב דלמטי, אריה, ארנב, חד-קרן ודינוזאור, פירות כמו תות ואבוקדו, וקלאסיקות נושנות כמו מלאך ושטן. בגזרת דיסני ושות' תוכלו למצוא את מיקי ומיני מאוס, פיטר פן, פו הדב, שלגיה וגיבורי על כמו ספיידרמן, סופרמן ובטמן.
8 צפייה בגלריה
משפחת מאיה לוי
משפחת מאיה לוי
שטן קטן למלאך שלכם. קלאסיקה שתמיד עובדת. מהאלבום של מאיה לוי
(אלבום ביתי)
אחד הטרנדים החזקים בשנים האחרונות הוא של תחפושות משפחתיות - מקבוצות של גיבורי-על, דרך חבורת סופר-מריו ועד למשפחת אדמס, שאליה עוד נשוב בהמשך. הנה כמה משפחות שהחליטו להשתעשע במהלך החג: "בשנה שעברה התחפשנו למלחמת הכוכבים," מספרת הדס מלכה, "ההורים חיילי סער, הגדול (שנתיים וחצי) דארת' ויידר והקטן (חמישה חודשים) יודה".
גם במשפחת ספרוני הולכים חזק על המוטיב המשפחתי עם שתי תחפושות משותפות שהזמינו חודשים מראש: חבורת פו הדב עם טיגר וחזרזיר, ובקריצה קצת יותר אפלה, משפחת שלדים. במשפחת לפיד, זוג פלוס שניים, הקטנים היו סושי והגדולים סושי-שף ויפנית. במשפחת זלצקבר החליטו לכבוד הפורים הראשון כמשפחה להתחפש לחבורת הקוסם מארץ עוץ, כשאמא ואבא הם דורותי והדחליל והקטנצ'יק שלהם אריה. במשפחת קדר-ברינברג ההורים התחפשו לקטשופ ולמיונז עם בייבי מחופש לצ'יפס בגודל אקסטרה-סמול. אפשר להודות, אוכל מהיר מעולם לא היה כה חמוד.
8 צפייה בגלריה
פורים משפחת ברונפלד
פורים משפחת ברונפלד
משפחת סופר-על ברונפלד
(אלבום ביתי)
8 צפייה בגלריה
משפחת ברינברג
משפחת ברינברג
חמוד-חמוד. משפחת ברינברג
(אלבום ביתי)

תחפושות לילדים

החל מגילי שלוש ומעלה כבר מתחילה הפרדה מגדרית מובהקת ברוב החנויות - בין תחפושות של "בנים" לבין תחפושות של "בנות". בגזרת הבנים תוכלו למצוא דמויות כמו כבאי, חייל, שוטר, אסטרונאוט, נהג מרוצים, טייס, נינג'ה והמון דמויות של גיבורי-על, רובוטריקים וכדומה, בעוד שאצל הבנות יצוצו להן מעודדות, פופ-סטאריות, ברביות וכמובן כל נסיכה של דיסני בדגש על סינדרלה, שלגיה, בל, בת הים הקטנה, יסמין והמלכה הבלתי מעורערת - אלזה מ"לשבור את הקרח".
אם חפצה נפשה של ילדתכם להיות אסטרונאוטית, אל תתפלאו אם תיתקלו בגרסת חולצת הבטן וחצאית המיני. אומנם לא יצא לי לפגוש אסטרונאוטית באופן אישי, אבל יש לי הרגשה שאלה לא המדים המדויקים שלה. מה אפשר לעשות? לא לאפשר לחנויות להכריע עבורנו על סמך סטריאוטיפים מגדריים. תנו לילדים לעבור על מבחר התחפושות השלם - ולא לפי קטגוריית בנים/בנות.
נחמה קטנה: אומנם גם באתרים בחו"ל יש הפרדה מגדרית, אבל נחמד למצוא באתר Halloween Costumes במחלקת הבנות תחפושות של נשים ידועות שתרמו לאנושות כמו אמיליה ארהרט, מארי קירי, רוזה פארקס, פלורנס נטינגייל והלן קלר.

הקלאסיקות

לא תופתעו לגלות שתחפושות המבוססות על סרטי דיסני הן פופולריות מאוד, ובפרט הנסיכות. לבת הים הקטנה, לסינדרלה ולשלגיה הצטרפו במהלך השנים גם מואנה ואלזה, והאחרונה הפכה אולי לתחפושת הנסיכה האהודה ביותר בעשור האחרון, מאז שהסרט יצא לאקרנים ב-2013 והפך את הטרנד לקלאסיקה.
הזכיינים זיהו את הפוטנציאל והתחילו לייצר מהדורות שונות של תחפושות אלזה למיניהן במטרה להביא לרכישות נוספות, כפי שמתארת שני, אימא של עומר בת השלוש: "השנה עומר מתלבטת בין שלוש תחפושות - אלזה קלאסית, שאליה התחפשה בשנה שעברה, אלזה בשמלת טקס ההכתרה, או אלזה בסרט לשבור את הקרח 2. רכשנו את כולן מעלי אקספרס ונחליט בבוקר של פורים".
כיף לגלות שגם "צעצוע של סיפור" המיתולוגי עדיין מככב ברשימת התחפושות, בעיקר וודי הקאובוי ובאז שנות אור, אולי בזכות החידושים החוזרים ונשנים שהסרט זכה לו לאורך השנים.
8 צפייה בגלריה
משפחת ששון
משפחת ששון
הקלאסיקות של דיסני מככבות. משפחת ששון
(אלבום ביתי)

הטרנדים החמים

אם הייתם שואלים לפני כמה שנים על תחפושת בשם כוכבת טיקטוק, היו מתבלבלים וחושבים שסיפרתם בדיחת טוק-טוק. אבל כשמדובר ברשת החברתית הצומחת ביותר בקרב צעירים, לא פלא שצצות להן וריאציות שונות של תחפושת משפיעני-טיקטוק. הטרנד החם ביותר הוא ללא ספק של ונסדיי אדמס, שקיבלה סדרה משלה בנטפליקס ובכך העלתה את משפחת אדמס מהאוב בחלק האחורי במחסן התחפושות.
ומה קורה אצלנו בארץ? כאן תוכלו למצוא תחפושות של כוכבי ילדים כמו יובל המבולבל ונועה קירל לצד תחפושות של חיילי גולני ומשטרת ישראל.

תחפושות מקוריות לפורים וטיפים ל-DIY

הורים רבים מחליטים לא להוציא כסף על תחפושות יקרות, אלא להכין משהו בעצמם, אולד-סקול סטייל. ובהחלט, אפשר להשתמש בבגדים ישנים או בתחפושות משנה שעברה. יש כאלה שיגדילו לעשות ויכינו תחפושות מכל הבא ליד, כפי שעשתה משפחת חרמון. "התחפשנו לשיר Ice, Ice, Baby בפורים הראשון של הבכור שלנו. בעלי הביא שתי שקיות ניילון גדולות ומילא אותן בשקיות קטנות ואז הדפיס את המילים", מספרת האם. המאמץ מינימלי, והתוצאה? קולית כמו ונילה אייס.
8 צפייה בגלריה
פורים משפחת חרמון
פורים משפחת חרמון
אייס אייס. את הבייבי כבר היה להם. משפחת חרמון
(אלבום ביתי)
לי איינהורן הכינה לבתה תחפושת של קשת מענן מאפס: "קניתי בדים צבעוניים בנחלת בנימין ותפרתי אותם לחצאית עבור החלק של הקשת, ובאשר לענן פשוט קניתי מטרייה לבנה וחומר למילוי כריות שאפשר לקנות בחנות תפירה. הדבקתי את צמר הגפן על המטרייה בדבק מגע וכך גם על בגד גוף לבן ונעליים". האמת? יפה יותר מהמון תחפושות קנויות.
8 צפייה בגלריה
פורים לי איינהורן
פורים לי איינהורן
פורים של משפחת איינהורן
(אלבום ביתי)
גם משפחת וולגין שופמן החליטה להכין בעצמה את התחפושת המשפחתית. "אני הייתי סושי, בן הזוג המבורגר והבת שלנו שליחת וולט", הם מספרים. "השתמשנו בשקיות ישנות לתחפושת של הילדה, בעיקר משקית כחולה של איקאה, ההמבורגר משקית פלסטיק של שופרא והסושי מחיתולי בד מגולגלים שנחתכו במרכז יחד עם זוג צ'ופסטיקס. הכול על חולצות פשוטות שהיו בבית". תכלס, כיף לנצל את אווירת החג כדי להיפטר מהחפצים המיותרים שמצטברים לנו בבית במהלך השנה.
8 צפייה בגלריה
וולגין שופמן פורים
וולגין שופמן פורים
משלוח מישהו? משפחת וולגין שופמן
(אלבום ביתי)
נראה שהמגמה של צמצום תרבות הצריכה הגיעה גם לרשויות המקומיות, כמו לעיריית תל אביב שמקיימת מדי שנה סדנת DIY לתחפושות של תינוקות בעזרת בגדי גוף סטנדרטיים וחומרי יצירה. מאלה, מפיקים תחפושות מתוקות להפליא כמו חד-קרן, תות, ארנב, כלב דלמטי, בטמן וסופר גירל. בדומה להיצע שקיים בחו"ל, רק בגרסה הביתית שתגרום לנו לשמור את התחפושת הראשונה של הבייבי לנצח נצחים. וגם, יכול להיות נהדר ללמד את הילדוד'ס שיעור בחשיבות השימוש החוזר וצמצום תרבות הצריכה. אז כל שנותר לשאול הוא: למה תתחפשו השנה?