במשרד להגנת הסביבה ובמשרד הבריאות קראו גם השנה לצמצם את הפגיעה בסביבה ולהימנע מהדלקת מדורות. "במהלך בעירת העצים במדורות נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים המסוכנים ביותר לבריאות האדם, כמו גם כמויות גדולות של פחמן דו חמצני, גז חממה הגורם להתחממות כדור הארץ". לכן, החליטו הרשויות המקומיות להילחם בזיהום הגדול שנגרם וקראו לציבור לקיים מדורות חברתיות גדולות ולרכז אותן באזורים מסוימים בעיר.
בערי המרכז ייחגג ל"ג בעומר שונה, יותר בטוח ופחות מזהם, על ידי צמצום כמות המדורות והשטחים שבהם מותר להבעירן, לצד הצעות לפעילויות אלטרנטיביות לילדים במהלך החג. ברמת-גן יוצבו מדורות בחביות בשני מיקומים בעיר. אך ורק במיקומים אלה תודלק אש, בפיקוח העירייה שמזמינה את הבאים להביא עימם תפוחי אדמה ומרשמלו. מהלך דומה קורה בעיריית גבעתיים עם אקול״ג בעומר - חצאי חביות יוצבו בשלושה מוקדים בעיר. בתל אביב-יפו ישנם מספר מוקדי הדלקה בצפון העיר, במזרחה וביפו המפורטים באתר העירייה. לחלופין מציעה העירייה פעילויות אחרות לחג כמו: הכנת עששיות, תצפית כוכבים, סדנת חץ וקשת ועוד.
2 צפייה בגלריה
חגיגות ל"ג בעומר בתל אביב
חגיגות ל"ג בעומר בתל אביב
איחוד מדורות. חגיגות ל"ג בעומר
(צילום: מוטי קמחי)
בראשון-לציון ישימו דגש על פעילויות עבור הילדים. בתוכנית שתחל היום ייערכו 35 מופעי אש מותאמים לגילי גן עד כיתה ב׳ בגינות הציבוריות, 40 סיורי עששיות וליקוט לציבור הרחב ו-4 מוקדים של מסיבת אוזניות לילדים בגילים ג׳-ד׳. ביום חמישי יודלקו מדורות קהילתיות ב-12 מוקדים, שתיים מהן נגישות, ברחבי העיר. במדורות יהיו מופעי אש מיוחדים והעירייה אף תספק את הקרשים.
גם בבאר-שבע קראו לתושבים להימנע מהבערת אש והדלקת מדורות מזהמות ומסוכנות. יחד עם זאת, פירסמו בעירייה את המקומות המאושרים להבערת מדורות ברחבי העיר, בהם בשכונת רמות, שכונה ד, נווה מנחם, נווה זאב ושכונות נוספות. בדימונה יתקיים הפנינג חגיגות ל"ג בעומר ביער בן גוריון ב-23 במאי. ב-26 למאי יתקיים אירוע מדורת ל"ג בעומר באגם דימונה. ב-28 למאי יהיה ערב פעילויות לבני נוער מול אגם דימונה עם מדורות, אוכל ודי.ג'יי.
2 צפייה בגלריה
yk13933012
yk13933012
אוספות קרשים לקראת האירוע
(צילום: גיל נחושתן)
בירושלים, שבסביבתה אירעו מספר שריפות בשבועות האחרונים, קראו גם לאחד מדורות. עם זאת, נערכים בעיר לחג ולקיום המדורות המסורתיות. בעירייה הכשירו את שטחי המדורות - ניכוש עשבייה, תיחום המדורות והתאמת השטחים לאנשים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים, שיוכלו ליטול חלק ולהשתתף באירועים.
בנתניה יציינו השנה את החג ללא מדורות כלל, בהפנינג עם יובל המבולבל ומפרץ ההרפתקאות ביום ראשון באמפי קניון עיר ימים.
ברעננה מזמינים את בני ובנות הנוער למסיבת בריכה ללא תשלום. באזור אחר בעיר יעמדו לרשות התושבים עמדות מנגלים מוצלות וספסלי פיקניק, לצד מתקני כושר ומתקני משחק לפעוטות ונוער. העירייה תאפשר להדליק מדורות מצומצמות ומבוקרות.
בכפר-סבא, מציעה העירייה פעילויות חלופיות וירוקות רבות לחג. היום יתקיים הפנינג כבאות במרכז הקהילתי אלי כהן. ביום א' תתקיים סדנת יצירה לחג וסדנת הכנת רובוטים מעץ ממוחזר.
מעיריית חיפה נמסר כי הם פועלים ליישום הנחיות צו נציב הכבאות הארצי, האוסר על הדלקת מדורות למעט בשטחים שאושרו על ידי הרשות הארצית לכבאות והצלה. "עובדי מינהל התפעול של עיריית חיפה פועלים במהלך השבועות האחרונים לניקוי השטחים, שאושרו על ידי רשות הכבאות, מעשבים, מקוצים ומחומרים דליקים אחרים".
גם בקריות הדגש הינו על שטחים ייעודים עבור הדלקת המדורות. בקריית-ביאליק מותר יהיה להדליק אש בארבעה מתחמים גדולים שהוכשרו לכך, לעומת 40 מתחמים בקריית-אתא ושבעה מתחמים בקריית-ים. בקריית-מוצקין הוקצה שטח קטן בצפון העיר. ראש העיר ציקי אבישר ציין כי לא מן הנמנע שזאת השנה האחרונה שבה תותר הדלקת מדורות ל"ג בעומר במוצקין. ההסבר: לעיר הסתיימו כל עתודות הקרקע, אין לה כמעט שטחים פתוחים. "מוצקין היא אחת הערים הצפופות בישראל, כ-13 אלף תושבים לכל קמ"ר", אומר אבישר
בצפת, שספגה מטח רקטות בערב יום העצמאות, קוראים לציבור להגיע ליום משפחות חגיגי, עטופים בדגלי ישראל.
פורסם לראשונה: 00:00, 22.05.24