ד"ר אייל דורון

לקראת יום המשפחה ביקשנו ממשפחות לשלוח אלינו רעיונות איך הם חושבים אחרת ביחד, בתור משפחה, ואילו פעילויות הם עושים שהופכות את המשפחתיות שלהם למעניינת ולחווייתית יותר. הכוונה הייתה לקבל רעיונות נוספים מהורים וממשפחות על חשיבה מחוץ לקופסה.
רעיונות מבוקר ועד ערב, לשינוי חשיבה ולהתנהלות נעימה:
מה עושים בבוקר: בבוקר, כשקשה לקום, אפשר להתעורר עם מוזיקה. מוזיקה הופכת את הבוקר למעניין ורגוע. אפשר לבקש שבכל שבוע מישהו אחר מבני הבית יבחר "פלייליסט". כמובן, לא לשכוח שהראשון שקם, מתלבש ומוכן פטור מלצאת עם הכלב.
איך לעודד אותם לצחצח שיניים: כל עוד הם מצחצחים שיניים, הם יכולים לקבל תשובות לשאלות שאנחנו לא עונים עליהן בשום הזדמנות אחרת.

מה עושים בדרך:

בדרך במכונית: כל דור (ילדים והורים) משמיע את השיר שהוא הכי אוהב, ומנסה להסביר לצד השני למה השיר שהוא בחר מוצלח יותר מהשירים האחרים.
לומדים ביחד: אפשר ללמוד שירים באנגלית בעל-פה. אפשר להציע ללמוד שיר שהילד אוהב, למשל שיר ראפ, רק אל תיבהלו כשתגלו שכל בית ארוך ולוקח חצי שעה.
נוסעים ברכב והילדים קטנטנים ועדיין לא יודעים לקרוא - כל אחד מסתכל על ענן ואומר מה הוא רואה. מדהים להיכנס לראש שלהם דרך זה. עובד מעולה בפקקים.
קראו עוד:

מה עושים בארוחות?

ארוחות: בארוחות משפחתיות גדולות, כשאין סבלנות לפעמים: נסו לנחש מי יריב ראשון ומי יחזור על אותה בדיחה.
תמציאו שגרה חדשה וטובה: כהורים החלטנו למשל שפעם בשבוע אנחנו קוראים יחד את פרשת השבוע. זה יוצר דינמיקה מדהימה, זה מרתק וחשוב - כולל ויכוחים בין הבת שלנו לבן שלנו על ייצוג נשים בתורה.
ההורים לומדים כל שבוע משהו: הילדים מלמדים את ההורים כל שבוע לפחות משהו אחד חדש - אפליקציה שלא הכרנו, זמרת שלא שמענו עליה.
מאזינים ביחד: תקשיבו לפודקאסטים של היסטוריה לילדים, או על טבע והאדם הקדמון.
חוגגים: לקראת אירוע כמו בת מצווה, למשל, תנו לילדים לנהל אפליקציה עם ספירה לאחור ו"פרומואים" לקראת. זה משעשע מאוד וגם יעיל.
ובכלל, תמשיכו לשלוח עוד רעיונות שלכם, אל תשמרו את זה רק לעצמכם.
יום משפחה יצירתי ושמח.

ד"ר אייל דורון, חוקר חשיבה יצירתית, מפתח שיטת SEISEI, מחבר הספר "להמציא מחדש: הורות וחינוך במאה ה-21"