נדיה קומנץ', יש שיגידו המתעמלת הגדולה והמוכרת בכל הזמנים, בירכה אף היא את ארטיום דולגופיאט, המתעמל שהביא לישראל מדלייה היסטורית בהתעמלות מכשירים. כן, על אמת. בציוץ בחשבון הטוויטר שלה, כתבה: "ברכות על הזהב ההיסטורי".
הרומנייה, ואין אחד שלא יודע, היא אחת הספורטאיות הגדולות בכל הזמנים. היא הביאה למונטריאול 1976 לראשונה את הציון 10 בהתעמלות מכשירים, אלא שהיא הביאה לאולם, למזרן, למקבילים המדורגים, חן שמעולם לא נראה כמותו בענף. קומנץ' הייתה החבילה השלמה: גם יכולת ספורטיבית מושלמת, וגם ההבנה של ספורט כחלק מתרבות ההמונים.
4 צפייה בגלריה
נדיה קומאנצ'י נדיה קומנץ' נדיה קומנצ'י
נדיה קומאנצ'י נדיה קומנץ' נדיה קומנצ'י
עשתה כבוד לאלוף האולימפי הישראלי
(צילום: רויטרס)
הציוץ של קומנץ'
4 צפייה בגלריה
קומנץ' באולימפיאדת מונטריאול 1976
קומנץ' באולימפיאדת מונטריאול 1976
קומנץ' באולימפיאדת מונטריאול 1976
(צילום: gettyimages)
במונטריאול זכתה קומנץ' בחמש מדליות, שלוש אישיות מזהב, כסף וארד. היא זכתה שש פעמים בציון עשר ובכל אחת מהפעמים היא נדהמה לראות שקיבלה את הציון 1.00, כיוון שהלוחות האלקטרוניים לא היו ערוכים לציון המושלם בן ארבע הספרות. היא זכתה בעוד ארבע מדליות, שתיים מזהב, במשחקים במוסקבה 1980, זכתה לאות "גיבורת מעמד הפועלים הסוציאליסטיים" ברומניה, אבל ערקה ב-1989 לאמריקה.
ומה היה לדולגופיאט עצמו להגיד על הזכייה המדהימה? "הייתי מאוד לחוץ שהתרגיל שלי לא יספיק למדליה", סיפר בסיום יום התחרות. "אבל כל השאר גם התרגשו. יש לי מזל מאוד מאוד גדול שהכרתי מאמנים גדולים שעזרו לי והפכו אותי למי שאני, זה מדהים". עוד הוסיף: "אני לא מעכל, ייקח לי עוד הרבה זמן לעכל. חיכיתי לרגע הזה 18 שנה".
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
החגיגות באולם ההתעמלות
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט חוגג
ארטיום דולגופיאט חוגג
השיג שיא. דולגופיאט אחרי תרגיל הקרקע הזוכה
(צילום: AFP)
ספר מה עובר עליך בדקות האלה. "אין לי מילים פשוט, אני עדיין בשמיים, מאוד מתרגש. האמת שפתאום נפלה עליי עייפות, עייפות כל כך כיפית".
האמנת שתזכה בזהב? "עשיתי את התרגיל לא בצורה הכי נקייה ולא הכי טוב ונלחצתי מאוד, חשבתי שזה לא יספיק אבל באמצע התרגיל השלישי חשבתי שזהו, הלך הכל, אבל לקחתי את עצמי בידיים ואמרתי, 'אם אתה מסיים עד הסוף ועושה טוב, אתה תהיה בשלישייה'".
איך זה מרגיש כשאתה עומד שם בהמנון? שמעתי את ההמנון באליפות אירופה בתחרויות הגדולות וזה היה מאוד מרגש, ולצערי ב-2019 לא הצלחתי לשמוע את ההמנון. מצד אחד רציתי לבכות, מצד שני לא יכולתי. כל האמוציות בפנים, הכל אש".