נובאק ג'וקוביץ' מדבר על טורניר תל אביב
(באדיבות טורניר ווטרג'ן)
משחקי רבע הגמר של טורניר ה-ATP בת"א נערכו היום (שישי). במרכז עמד כמובן משחקו של נובאק ג'וקוביץ' הסרבי, אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה, שגבר בתום משחק צמוד על ואשק פוספיסיל הקנדי שמדורג 149 בעולם, בדרך לחצי גמר הטורניר.
בניגוד למשחק שמינית הגמר של נולה בו כבר מהפתיחה היה ברור שהוא בדרך לניצחון קליל, כשלבסוף ניצח 0:6 3:6, הפעם הסיפור היה שונה. לאחר 11 משחקונים שבהם השניים היו דומיננטיים בהגשות ולא נשברו, התעשת הסרבי ברגע האמת, כפה שובר שוויון - בו כמעט איבד יתרון 0:4 אך לבסוף גבר 5:7 - וניצח 6:7 את המערכה שנמשכה לא פחות מ-59 דקות.
5 צפייה בגלריה
נואבק ג'וקוביץ'
נואבק ג'וקוביץ'
ניצח בקושי את המערכה הראשונה. ג'וקוביץ'
(צילום: EPA)
המערכה השנייה המשיכה את המגמה הדרמטית. נולה עלה במהרה ל-0:3, אך פוספיסיל שוב הראה אופי ענק והשווה ל-3:3. משם נראה היה שהקנדיי משחק עם פציעה והוא לא הצליח להמשיך בקצב של הסרבי, שניצח 3:6.
ג'וקוביץ' אמר בסיום: "איזה קרב נהדר, איזו אווירה נהדרת. ואשק הוא אחד החברים הטובים שלי בטורניר. אף פעם לא קל לשחק נגד מישהו שאתה מכבד כל כך. רמת הטניס הייתה מאוד גבוהה, במיוחד לקראת סוף המערכה הראשונה. מגיע לו הרבה קרדיט על הלחימה שלו. הוא נתן את הטוב ביותר שלו וטוב לראות אותו חוזר לשחק אחרי הפציעות שהוא עבר".
5 צפייה בגלריה
נואבק ג'וקוביץ'
נואבק ג'וקוביץ'
"אף פעם לא קל לשחק נגד מישהו שאתה מכבד כל כך". ג'וקוביץ' בפעולה
(צילום: AFP)
"שמעתי היום עידוד בשלוש או ארבע שפות וזה משהו נהדר כאן בישראל", הוסיף ג'וקוביץ'. "כטניסאים אנחנו ברי מזל להגיע לכאלה מדינות. רומן סאפיולין? זה יהיה המשחק הראשון בינינו, הוא שיחק נהדר היום. תמיד לטניסאים הרוסים יש סרב טוב ומשחק יציב מהקו האחורי, אין לו מה להפסיד".
בין אלפי הצופים שהגיעו הערב לראות את ג'וקוביץ' נמנו גם ולאדן איביץ', מאמנה הסרבי של מכבי ת"א, ושר האוצר אביגדור ליברמן. בחצי הגמר יפגוש נולה את ההפתעה הגדולה של הטורניר, רומן סאפיולין הרוסי שמדורג 104 בעולם, אחרי שמוקדם יותר היום ניצח 4:6, 1:6 את ארתור רינדרקנך הצרפתי (58).
5 צפייה בגלריה
ואסק פוספיסל
ואסק פוספיסל
משחק נהדר שלו. פוספיסיל
(צילום: רויטרס)

ברודי פרש, צ'יליץ' בחצי הגמר

מארין צ'יליץ' הקרואטי (16 בעולם) הוא העולה הראשון לחצי גמר טורניר ה-ATP בת"א. והוא עשה זאת מבלי לשחק. ליאם ברודי, הבריטי (174) שהדהים אתמול את בוטיק ואן דה זאנדשלופ, פרש היום (שישי) בשל פציעה ואיפשר לצ'יליץ' לעלות באופן אוטומטי לשלב הבא.
5 צפייה בגלריה
קונסטן לסטיין
קונסטן לסטיין
בחצי הגמר. לסטיין
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
מקסים קרסי
מקסים קרסי
הפסד דרמטי. קרסי
(צילום: AFP)
קונסטן לסטיין (68) המשיך במסע הקסם שלו בטורניר - והעפיל גם הוא לשלב ארבע האחרונים. הפעם הדיח הצרפתי את מקסים קרסי האמריקני (34) אחרי דרמה גדולה שנמתחה לשלוש מערכות - 7:6 (4), 3:6, 6:7 (3).