שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הנשק הסודי של ספרטק מוסקבה

מוליכת הליגה הרוסית הימרה על המאמן האיטלקי חסר הניסיון מאסימו קאררה, והוא הפך אותה לכוח הגנתי שרץ לאליפות

אחרי מחצית עונה בליגה הרוסית, מוליכת הטבלה המפתיעה היא ספרטק מוסקבה, עם חמש נקודות הפרש מזניט שנמצאת במקום השני. והכל בזכות מאסימו קאררה, מי שהיה סגנו של אנטוניו קונטה בנבחרת איטליה ושימש אחראי על משחק ההגנה.

 

אחרי היורו קונטה עזב את איטליה ועבר לצ'לסי, ומהנבחרת הוא לקח איתו כמה עוזרים לאנגליה. אומרים שצ'לסי הסכימה שיביא איתו רק 3 עוזרים, אז הוא השאיר בחוץ את קאררה שעבד איתו עוד ביובנטוס. אבל קאררה לא נשאר בלי עבודה הרבה זמן, וקיבל הצעה להיות מאמן ההגנה של ספרטק. היא סיימה את את העונה הקודמת במקום החמישי, ולמרות משחק התקפי לא רע, משחק ההגנה היה חלש למדי. האיטלקי החל בעבודתו, כשפתאום, ממש לפני תחילת העונה, המאמן דמיטרי אלייניצ'ב פוטר בגלל ההדחה ממוקדמות הליגה האירופית וקאררה לקח על עצמו את תפקיד המאמן הראשי.

 

 (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

 

אוהדים רבים של הקבוצה לא אהבו את המאמן החדש וחסר הניסיון, וזה לא השתנה גם אחרי שני המחזורים הראשונים למרות שהקבוצה השיגה בהם ארבע נקודות. לטענת האוהדים, ההצלחה הייתה רק עניין פסיכולוגי אחרי הגעתו של המאמן החדש, אך אחרי שני ניצחונות נוספים התגלתה קבוצה חדשה.

 

הדבר האופייני למשחק של הקבוצה הוא אחידות בהגנה (ספגה רק 13 שערים, המאזן השלישי בליגה), אבל היא גם לא שוכחת לכבוש (מקום שני בליגה בכמות שערים, 26). מה שבולט לטובה בקבוצה זו האווירה. שחקנים שיודעים ומבינים את דרישות המאמן, נלחמים עד הסוף ויודעים להראות את האופי. לדוגמה, במשחק נגד רוסטוב, הם כבשו שער ניצחון לקראת שריקת הסיום.

 

קאררה גם בונה מאוד על שחקנים צעירים בקבוצה, לדוגמה איליה קוטפוב, בן 23, שבעונה שעברה שיחק רק משחקים ספורים. הבלם הפך תחת האיטלקי לבאנקר בהרכב, והסטטיסטיקות שלו בהחלט מרשימות: מקום שני בתיקולים מוצלחים (35) ובמספר מסירות (882), מקום ראשון (84) בחטיפות, בעיטות שנעצרו (10) ומקום רביעי במסירות מדויקות (83.4%). ויש גם חלוץ שלא מפסיק להבקיע – זה לואיש עם 5 שערים ו-5 בישולים. ואיך אפשר בלי קווינסי פרומס, הכוכב של הקבוצה ונבחרת הולנד, עם 6 שערים ו-7 בישולים בליגה.

 

אחרי חצי עונה, אפשר לראות שקאררה, למרות ניסיון דל כמאמן ראשי, הצליח להוכיח את עצמו. למרות כל הקשיים, ספרטק, שלא זכתה באליפות מאז 2001, כנראה מצאה את המאמן האידיאלי!

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
מאסימו קאררה
צילום: gettyimages
מומלצים