שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

ג'ורדי, תן לבן חיים ללכת

החלוץ איבד את החשק בגלל הסירוב לשחררו לאירופה, ולמכבי ת"א לא תהיה שום תועלת בלהחזיק אותו בכוח. גם ככה בקיץ הוא יהיה שחקן חופשי

פתיחת העונה המופלאה של טל בן־חיים, שכללה שמונה שערי ליגה פלוס שני שערים באירופה ולקינוח שער ענק נגד בופון, משכה גם את עיניהם של הסקאוטים והמאמנים מעבר לים. היה ברור ששזה רק עניין של זמן עד יגיעו הצעות אטרקטיביות.

 

ג'ורדי קרויף היה צריך להכין את הקרקע לאפשרות הזו, וכבר בנובמבר לשוחח עם השחקן ולהבהיר לו שגם אם יגיעו הצעות מפתות, מכבי ת"א לא תשחרר אותו ושלא יפתח צפיות. באותו חודש הגיעה הנפילה. טב"ח לא סיפק את הסחורה ואף איבד את המקום בהרכב. היו כאלה שטענו שהוא עשה מעין שביתה איטלקית בציפייה שגישה זו תשכנע את ג'ורדי לשחרר אותו.

 

 (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
(צילום: ראובן שוורץ)

 

יציאת ערן זהבי לסין, הגיל המתקדם (28) והפרשנים שדוחקים בו לנסות את כוחו ברמות הגבוהות, גרמו לו לפנטז על אתגר אירופי, לכן ניתן להבין את התסכול העמוק. לאחר הפנמה של הסיטואציה טב"ח החל לחזור לעצמו ושיחזר את היכולת מתחילת העונה. יכול להיות שהוא ידע שהולכת להגיע הצעה ולכן רצה להוכיח את עצמו על מנת לקבל את החוזה הטוב ביותר. כל זה בגדר ספקולציות ואין לדעת מה הטריגר של החלוץ, מכיון שהוא לא נוהג לדבר עם התקשורת.

 

הגענו לינואר והתקבלה הצעה מפתה מקלאב ברוז' הבלגית, קבוצתו של ליאור רפאלוב. החוזה שהוצע הוא 3.5 מיליון יורו + מענק אליפות, אך מכבי ת"א דורשת 4.5 מליון יורו + מענקים – בסה"כ 5 מיליון יורו. יש להזכיר כי לטב"ח יש סעיף יציאה לחו"ל בקיץ של 2.9 מיליון יורו, ולכן הצעה זו נדיבה מאוד.

 

קרויף מתעקש לא לשחרר את השחקן או כמו שאביו אמר "לא ימכרו אותו גם עבור 10 מיליארד יורו" בטענה שהקבוצה נבתנה סביבו. אך מה שהמנג'ר לא יודע זה איזה טל בן־חיים הוא הולך לקבל במידה שהוא לא ישחרר אותו, את זה של תחילת העונה או את זה של חודש דצמבר שעשה שביתה איטלקית. נראה שטב"ח מאוד מדוכא מכך וכבר מתלונן על כאבי גב או במילים אחרות "דלקת בכרום החשק".

 

אם טל יחליט להמשיך בגישה זו עד סוף העונה אין זה שונה מהתנהגותו של בן רייכרט בזמנו, שלא הופיע לאימוני הקבוצה. שחקן שלא נותן מעצמו 100% ולא מחויב דינו לא להיות בסגל. נכון, אולי זו סוג של אנדרלמוסיה, אבל על הקבוצה ליישר קו עם התנהגות השחקנים. עדיף למכבי ת"א לשחרר את טב"ח בינואר מאשר לא לקבל ממנו תועלת עד סוף העונה, מרמור בחדר ההלבשה וגם כסף מופחת בקיץ. יש עוד שבועיים לחלון העברות ועל ג'ורדי לפעול מהר על מנת לא להכניס את הקבוצה לסחרור נוסף לאחר שיצאה מהמשבר וחזרה למאבק האליפות.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
בן חיים
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים