שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

בוזגלו יטריף את חדר ההלבשה של מכבי חיפה

גם כשהוא פצוע ועד שיחזור לעשות קסמים על הדשא, בכוחו של מאור – עם אופיו הססגוני והמנהיגות – לתרום לאווירה בקבוצה. וגם: איך זה קשור לרונאלדינו?

אנדרס אינייסטה סיפר באוטוביוגרפיה שלו שכמה ימים לפני הסופר קלאסיקו ב־2005 הוא קיבל טלפון בשלוש בלילה מרונאלדיניו. הברזילאי, כך נכתב, אמר שהוא חייב לספר לו משהו חשוב, וגילה כי ביוני הקרוב הוא עובר לריאל מדריד. אמר שהציעו לו סכום כסף שלא יכול היה לסרב לו וביקש מאינייסטה שיבין אותו. הוא גם השביע את הספרדי לא לספר לאף אחד והוסיף "אני סומך רק עליך".

 

אינייסטה לא הספיק להגיב ורונאלדיניו כבר ניתק. למחרת באימון הייתה תחושה שמשהו קרה, ואינייסטה כתב בספרו שכולם בירכו את הברזילאי בצורה שונה מבדרך כלל. ואז הגיע יום המשחק, רונאלדיניו אסף את השחקנים בחדר ההלבשה בסנטיאגו ברנבאו, ואמר להם: "בימים האחרונים סיפרתי לכל אחד ואחד ממכם שאני עובר לריאל מדריד. ביקשתי מכל אחד מכם לא לספר וכולכם שמרתם על סודיות. ברגע הזה הבנתי שכולכם מעדיפים לשתוק מאשר לבגוד בי. הבנתי שאני הולך להישאר פה הרבה זמן. בואו נעלה עכשיו למגרש ונראה לריאל מדריד איך משחקים כדורגל".

 

 (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
(צילום: עוז מועלם)
 

 

באותו משחק יש שיגידו שברצלונה נתנה את המשחק הטוב ביותר בהיסטוריה, כאשר הביסה 0:3 את ריאל מדריד בברנבאו. רונאלדיניו, איך לא, נתן הצגה עם צמד שערים שגרם לאוהדים המקומיים להוריד מהאגו ולקום ולמחוא כפיים למאסטרו. בכוונה פתחתי עם הסיפור הזה, כדי שתבינו מה היא ההגדרה שלי למנהיג ומה אני מצפה ממאור בוזגלו במכבי חיפה.

 

בוזגלו כבר לא ילד. הוא בן 29, אבא לילדים, יו"ר ארגון השחקנים. הוא זכה בשתי אליפויות עם הפועל באר־שבע, שבהן היה דמות דומיננטית מרכזי, ולא כמו ב־2005/6, אז היה שחקן שולי במכבי חיפה. שחקנים בבאר־שבע כבר מספרים כמה הם מתגעגעים לשמחה החיים שהיה מביא איתו לחדר הלבשה. בוזגלו התבגר ורואים זאת בקשר שהיה לו עם אוהדי באר־שבע, להם תמיד היה נאמן וגם כאשר היו פרסומים שליליים עליו בתקשורת, הוא תמיד ידע להשיב בגילוי לב ונתן את גרסתו בפייסבוק. וזה ראוי להערכה.

 

הרבה שנים לא היה למכבי חיפה רכש בקנה מידה כזה, שחקן שובר שוויון אמיתי מכל הבחינות. אם האליפויות של באר שבע מזוהות עם טוני ווקאמה, של מכבי ת"א עם ערן זהבי – הגיע תורו של בוזגלו להביא צלחת למכבי חיפה. אז נכון, יש שיגידו שהוא פצוע ויחמיץ לפחות את החודשיים הקרובים, ובתקופה הזאת הקבוצה עשויה להתרחק ממרוץ האליפות. אבל דווקא פה נמדדת מנהיגות. כמו שרונאלדיניו השפיע על חבריו רק בעזרת הפה, ככה בוזגלו יכול להיות במכבי חיפה. כמי שהפך לכוכב ברשתות החברתיות לא פחות מאשר על הדשא עם עשרות אלפי עוקבים, בכוחו לסחוף אחריו את השחקנים ולהרים את חדר ההלבשה. מצב רוח טוב וחיבור בין השחקנים באים בדרך כלל לידי ביטוי על המגרש. בוזגלו הוא מסוג האנשים שמסוגלים להחזיר את הצבע למועדון החיוור – הן על המגרש והן מחוצה לו.

 

בתור אוהד, זה מה שאני מצפה ממנהיג כבוזגלו. אני מאמין בו. ובנימה אישית אליו, אני גדלתי על יניב קטן, תן לאחיינית שלי לגדול עליך. יש פה אימפריה שזקוקה לקיסר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
מאור בוזגלו
צילום: עוז מועלם
מומלצים