שתף קטע נבחר

עיבוד מחשב: מיכל וולבה

לבן בחלום שחור / נדב יעקבי

רונאלדו לא פוגע בכלום, חבריו לשלישיית BBC המפורסמת הולכים ונעלמים, ההגנה מחוררת והכוכבים הוותיקים נינוחים מדי. ריאל מדריד במשבר אמיתי, ויכול להיות שהוא כבר עלה לה באליפות

 

במהלך עשרה ימים באמצע חודש אוגוסט אוהדי ריאל מדריד היו בעננים. הקבוצה שלהם, זו שרק שלושה חודשים לפני כן זכתה בליגת האלופות ובאליפות ספרד, נראתה כמי שעומדת לשבור את כל השיאים האפשריים.

 

 

בלי כריסטיאנו רונאלדו העייף, שקיבל מנוחה אחרי גביע הקונפדרציות, היא ניצחה כמעט מבלי להתאמץ את מנצ'סטר יונייטד וזכתה בסופר קאפ האירופי. ארבעה ימים לאחר מכן היכתה את ברצלונה, יריבתה הגדולה, 1:3 בקאמפ נואו, במשחק הראשון במסגרת הסופר קופה של ספרד. המשימה הושלמה כעבור ארבעה ימים עם ניצחון נוסף על לאו מסי וחבריו, הפעם 0:2 בברנבאו, ושוב בלי רונאלדו שהורחק במשחק הראשון.

 

 (אינפוגרפיקה) (אינפוגרפיקה)
 

רונאלדו. מה עובר על ריאל מדריד? (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
רונאלדו. מה עובר על ריאל מדריד?(צילום: רויטרס)

 

באותם ימים נראה היה שאין כוח בעולם שימנע מהבלאנקוס לזכות גם העונה בצ'מפיונס ובאליפות. היא שיחקה כדורגל סוחף, הבקיעה ללא כל קושי, והפער האיכותי בינה לבין כל יריבותיה, כולל בארסה, נראה מפחיד.

 

אבל כל זה נמצא בעבר. ריאל מדריד של סוף אוקטובר היא קבוצה במשבר, שככל הנראה איבדה את סיכוייה לזכות באליפות. התחושה היא שעבר נצח מימי האופוריה של הקיץ, אלא שלמעשה מדובר על קצת יותר מחודשיים, שבהם השתנה כל כך הרבה.

 

זיכרונות מימי מוריניו

ההפסד שלשום לעולה החדשה ג'ירונה מעמיד את ריאל מדריד במרחק שמונה נקודות מהמוליכה ברצלונה. כן, אותה ברצלונה שעברה קיץ סוער, שאיבדה את ניימאר, שלא הצליחה לרכוש את פיליפה קוטיניו, שאיבדה לחצי שנה את שחקן הרכש היקר עוסמאן דמבלה ושנראתה חסרת אונים בשני המשחקים ההם מול ריאל.

 

זידאן. האליפות נראית רחוקה מאוד (צילום: AFP) (צילום: AFP)
זידאן. האליפות נראית רחוקה מאוד(צילום: AFP)

 

למרות שהמאמן זינדין זידאן ושחקני הקבוצה טוענים שלא הכל אבוד וכי אפשר עדיין לזכות באליפות, ההיסטוריה מספרת כי ריאל מעולם לא הצליחה במשימה כאשר הייתה בשלב כלשהו של העונה במרחק שמונה נקודות מהמקום הראשון. תמיד יש פעם ראשונה, רק שבכושר שבו נמצאת בארסה – 28 נקודות מתוך 30 אפשריות, 28 שערי זכות ורק 3 שערי חובה – מעטים יהמרו על כך שתאבד את המקום הראשון.

 

זידאן זכה בשבוע שעבר בתואר "מאמן השנה" בטקס של פיפ"א בלונדון, ואין ספק שהצרפתי עשה עבודה פנטסטית בתקופה בה הוא מאמן את ריאל: שבעה תארים בפחות משנתיים, כולל שתי זכיות רצופות בליגת האלופות, זה מאזן מדהים, במיוחד לאור העובדה שקריירת האימון שלו עד אז הסתכמה בשנתיים בקבוצת המילואים בליגה השלישית. אבל זה המשבר האמיתי הראשון שהוא חווה, ויהיה מעניין לראות כיצד הוא יתמודד איתו.

 

מבחינת ריאל זו פתיחת העונה הגרועה ביותר מאז 2012/13. המאמן אז היה ז'וזה מוריניו, אשר עונה קודם לכן זכה באליפות. ריאל סיימה את אותה עונה במקום השני, במרחק 15 נקודות מבארסה, ו"המיוחד" פוטר מתפקידו. השאלה הגדולה היא מה יעלה בגורלו של זיזו במקרה של תסריט זהה.

 

מוריניו. אחרי פתיחה דומה בתקופתו הוא פוטר (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מוריניו. אחרי פתיחה דומה בתקופתו הוא פוטר(צילום: EPA)

 

מכלול של תקלות

הפרשנים בספרד מנסים להסביר מה השתבש בחודשיים האחרונים, ואיך הקבוצה שנראתה כטובה בעולם הגיעה למצב עגום שכזה וניצחה רק בשישה מעשרת משחקי הליגה שלה.

 

ובכן, מדובר במכלול של תקלות שהובילו למצב הנוכחי, כמו כושרו של רונאלדו, מלך השערים של ריאל בכל הזמנים, שכבש שער בודד בששת משחקי הליגה שלו. נכון שבליגת האלופות יש לרונאלדו חמישה שערים בשלושה משחקים, אבל בליגה הוא פשוט לא פוגע. ולא שהוא לא מנסה. רונאלדו, שהחמיץ את ארבעת המשחקים הראשונים של העונה בשל ההרחקה בסופר קופה, בעט לשער 40 פעמים מאז שחזר במחזור החמישי, וכאמור דייק רק פעם אחת. עכשיו הוא עוד עלול לספוג הרחקה נוספת אחרי שצילומי הטלוויזיה הראו אותו שולח מכה לעבר פרה פונס מג'ירונה.

 

אבל זה לא רק רונאלדו. גם לקארים בנזמה יש שער ליגה בודד, ובניגוד לפורטוגלי הוא לא הבקיע עדיין בצ'מפיונס. הצלע הנוספת בשלישיית BBC המפורסמת, גארת' בייל, כבש פעמיים בליגה, אבל הוא יותר פצוע מבריא. השמועות על כך שדרכו בברנבאו מתקרבת לסיומה הולכות ומתחזקות. לשלישייה יש ארבעה שערים יחד בליגה – שליש ממה שמסי הבקיע לבדו!

 

בנזמה. לא בכושר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בנזמה. לא בכושר(צילום: רויטרס)

 

מול ג'ירונה עלתה ריאל בהרכב שנחשב לחזק ביותר שלה, למעט בייל הפצוע ודני קרבחאל, שעדיין נמצא בהשגחה רפואית בגלל הבעיות בליבו, ופשוט נראתה רע. היחיד מבין שחקני ההרכב שהיטיב לשחק וגם כבש היה איסקו. יחד עם מרקו אסנסיו השניים הם המבקיעים המובילים של ריאל בליגה, עם שלושה שערים כ"א. אין ספק שההתקפה של ריאל לא מספיק טובה עד עכשיו. 19 שערים זו הכמות שכבשו סלטה ויגו ובטיס. רק לשם השוואה, סוסיאדד כבשה 21 שערים, ולנסיה 27 וברצלונה 28.

 

ומה לגבי ההגנה? גם שם המצב לא מרנין. רק בשלושה מחזורים הצליחה ריאל לשמור על רשת נקייה. קיילור נאבאס היה בכושר מצוין, אבל מתמודד בשבועות האחרונים עם פציעה, וקיקו קאסייה מחליף אותו. סרחיו ראמוס נמצא בירידה, מרסלו חזר לא טוב מהפציעה שלו, ורפאל וראן שוב נפצע ולא ברור כמה זמן ייעדר. מאז שהגיע לברנבאו וראן כבר החמיץ 54 משחקים בגלל פציעות. אז יכול להיות שהגיע הזמן שריאל תתחיל להשתמש יותר בצעירים שלה, ולא רק באסנסיו.

 

תיאו הרננדס הנהדר יכול להחליף בקלות את מרסלו בעמדת המגן השמאלי, דני סבאיוס יכול לתת מנוחה ללוקה מודריץ' או לטוני קרוס שלא נמצאים בתקופה טובה. גם הבלם חסוס ואייחו, הקשר מרקוס יורנטה והחלוץ בורחה מיוראל צריכים לקבל יותר דקות משחק. פלורנטינו פרס רכש את כל השחקנים הצעירים הללו כדי להבטיח את העתיד של ריאל. ובכן, העתיד כבר כאן.

 

תיאו הרננדס. אחלה של מחליף (צילום: AFP) (צילום: AFP)
תיאו הרננדס. אחלה של מחליף(צילום: AFP)

 

במידה מסוימת, עושה רושם שהכוכבים הוותיקים חיים בתחושה שמקומם בהרכב מובטח. כל זמן שהקבוצה היטיבה לשחק זה היה נכון והגיוני. אבל עכשיו הגיע הזמן של זידאן לקבל החלטות קשות, אם הוא רוצה להישאר מאמן ריאל גם בעונה הבאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
כריסטיאנו רונאלדו
צילום: AFP
מומלצים