שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

המהלך התמוה שעלול לסבך את קלופ

אם ליברפול לא תעפיל לגמר הצ'מפיונס, כנראה שהדקה ה־75 מול רומא באנפילד תיחרת לנצח בזיכרונו של המאמן הגרמני, שהחליט באופן תמוה להוריד את מוחמד סלאח לספסל במצב של 0:5

אם ליברפול לא תעפיל לגמר הצ'מפיונס, כנראה שהדקה ה-75 מול רומא באנפילד תיחרת לנצח בזיכרונו של יורגן קלופ, שהחליט באופן תמוה למדי להוריד את מוחמד סלאח לספסל במצב של 0:5.

 

עד אותו רגע המשחק התנהל במעמד צד אחד ונראה לגמרי לא כוחות, כשהפנומן המצרי וחבריו עושים במגרש כמעט ככל העולה על רוחם ומתעללים באיטלקים האומללים, אבל עם יציאתו המארחים הורידו הילוך ונענשו בדקות האחרונות בשני שערים, שמשאירים תקווה ליריבתם ועשויים להתברר כקריטיים מאוד. זה לא שהמרסיסיידרס לא יכולים להסתדר רבע שעה בלי כוכבם, אלא המסר הבעייתי שבחילוף - "זה נגמר, עשינו את זה", כי נגד רומא אסור למצמץ אפילו לשנייה, עד שנשמעת שריקת הסיום.

 

מוחמד סלאח כבש מול רומא ולא חגג (צילום: AP)
סלאח מול רומא(צילום: AP)

 

קלופ שיחק לידיים של די פרנצ'סקו כשוויתר על הג'וקר שלו, כי איתו ליברפול הייתה יכולה וצריכה להגדיל את התוצאה ולסגור עניין סופית. נכון שלאור שליטתה המוחלטת היה קשה להאמין שהמומנטום יכול להשתנות במעט הזמן שנשאר, אבל אחרי מה שרומא עוללה לברצלונה ניתן היה לצפות מקלופ להבין שאי אפשר לנוח על זרי הדפנה מול הקבוצה הקשוחה הזאת, שלא נכנעת בקלות ונלחמת עד טיפת הדם האחרונה אפילו כשהכל נראה אבוד.

 

כמו באנפילד, גם בקרב הכפול ברבע הגמר שהסתיים ברמונטדה מדהימה, כבשה רומא שני שערים מאוחרים (אחד בקאמפ נואו ואחד בגומלין), כך שבסיכום שלושת משחקיה האחרונים התוצאה אחרי הדקה ה-80 היא 1:4 לטובתה, לעומת 8:2 לרעתה עד אותה דקה.

 

ברור שהמאמן הגרמני היה חותם בשמחה לפני המשחק על 2:5, אבל לאור ההתפתחויות במגרש הוא צריך להיות מאוכזב מכך שאינו עוסק כעת בסידורים לגמר אלא בהכנות לגומלין. בכל אופן, הסיטואציה הזו אינה זרה לו: בחצי הגמר לפני חמש שנים הוא ניצח עם דורטמונד 1:4 את ריאל מדריד ואת תפקיד סלאח מילא אז רוברט לבנדובסקי שהפציץ רביעייה.

 

למרות שהסיפור נראה גמור לכאורה, כמו עכשיו, קלופ למד על בשרו ששלושה שערים הם יתרון די נזיל, כי בברנבאו ספגה קבוצתו (שוב) פעמייים אחרי הדקה ה-80 ורק במזל לא הודחה. זה אמנם הספיק לו בסוף, בקושי, אבל ממש לא בטוח שזה יספיק גם נגד רומא, שכבר חוללה ניסים ונפלאות באולימפיקו והוכיחה שאין דבר העומד בפני הרצון, אפילו לא בארסה. אגב, בגמר ההוא הפסידה דורטמונד לבאיירן מינכן משער של אריין רובן... בדקה ה-89.

 

אין ויכוח שליברפול פייבוריטית, אבל הכסף מונח עדיין על השולחן ואם רומא הצליחה לאמלל את מסי אז לא מן הנמנע שביכולתה לעצור גם את סלאח. במידה שהבלתי ייאמן יתרחש פעם נוספת, הרי שנחזה ברמונטדה מהמופלאות בהסטוריה, כי בראייה כוללת זו תהיה חזרה בלתי נתפסת ממינוס חמש ולא "רק" ממינוס שלוש.

מובן מאליו שקלופ אינו מעוניין להיות שותף לאירוע מהסוג הזה מהצד הלא נכון, אבל אם יצליח בכל זאת לפספס את הכרטיס לקייב (בדגש על אם) נזדקק להרבה הילוכים חוזרים כדי לנסות לפענח מה לעזאזל עבר לו בראש כשהחליט להחליף את סלאח - מהלך שהשפיע אולי יותר מכל על גורל ההתמודדות, למרות שלא יופיע בשום סטטיסטיקה ולא רבים יזכרו אותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים