כל מי שעוקב אחרי ענף האיגרוף יודע שלא פחות מעניין מהקרב עצמו, ולפעמים אפילו יותר, הוא הטראש טוק לקראת הקרב - חביות הבוז והלעג שהמתאגרפים שופכים זה על זה לקראת הקרב ביניהם. מוחמד עלי, מגדולי המתאגרפים בהיסטוריה ואמן טראש טוק בחסד, אמר פעם על יריבו סוני ליסטון: "הוא מכוער מדי כדי להיות אלוף עולם, אלוף העולם צריך להיות יפה כמוני".
  • לא רוצים לפספס אף כתבה?
עוד כתבות על פוקר למנויים:
העיקרון ברור. הלכלוכים ההדדיים והדם הרע לכאורה, שנוצר בין המתאגרפים רגע לפני שהם חובטים זה בזה בזירה, יוצרים הייפ ועניין בקרב הקהל, מסייעים במכירת כרטיסים במחירים מופקעים ומתמרצים את רשתות הטלוויזיה לשלם סכומי עתק בתמורה לזכויות השידור של הקרב.
נראה שגם בעולם הפוקר הבינו את הקונספט. ביום ראשון הקרוב ייפתח אחד המשחקים המצופים ביותר בהיסטוריה של הפוקר – דניאל נגראנו נגד דאג פולק ראש בראש – ועוד לפני שהקלף הראשון חולק האווירה רותחת עם המון רפש שנזרק, ויוצר התרגשות שיא בקרב חובבי הקלף.
4 צפייה בגלריה
עצם זה שנגראנו מעורב יוצר עניין, עכשיו תוסיפו לזה המון כסף ודם רע
עצם זה שנגראנו מעורב יוצר עניין, עכשיו תוסיפו לזה המון כסף ודם רע
עצם זה שנגראנו מעורב יוצר עניין, עכשיו תוסיפו לזה המון כסף ודם רע
(צילום: AP)
כדי להבין על מה כל המהומה, נדרש מעט רקע. דניאל נגראנו ודאג פולק הם שניים מהדמויות המפורסמות ביותר בעולם הפוקר. על נגראנו אפשר אף להגיד בזהירות שהוא שחקן הפוקר המפורסם בעולם.
נגראנו, המוכר בכינוי "קיד פוקר" המלווה אותו מצעירותו ועד היום, כשהוא כבר בן 46, הוא דמות שכל מי שראה שידור של פוקר ב-20 השנים האחרונות לא יכול היה לפספס. הוא התאהב בפוקר מגיל צעיר, וכשהגיע לכיתה י"ב פרש מבית הספר כדי לטפח קריירת פוקר מקצוענית. כיאה למי שבחר לחיות על הקצה, קריירת הפוקר שלו ידעה עליות ומורדות – אבל עם הזמן הוא הצליח לייצר לעצמו שם לא רק של שחקן מעולה אלא של אחת הדמויות הכריזמטיות ביותר בתחום. כשנגראנו בשולחן אף פעם לא משעמם: הוא מפטפט, מסתחבק עם השחקנים האחרים, צוחק, עושה פרצופים מוזרים – ולצד כל אלה גם מצליח לקרוא את נשמתם של יריביו ולבצע את ההחלטות הנכונות במשחק. נגראנו הוא החלום הרטוב של כל מפיק של תוכנית פוקר טלוויזיונית – ונוכחותו הפכה לחובה בכל שולחן מצולם. הוא כיכב בתוכניות פוקר בטלוויזיה, שימש פרזנטור של אתרי הפוקר הגדולים בעולם, זכה בעשרות מיליוני דולרים ויצר סביבו עדת מעריצים גדולה – קרוב לחצי מיליון איש עוקבים אחריו רק בטוויטר.
פולק (31) היה בשיאו אחד משחקני הפוקר ראש בראש (Heads Up) הטובים בעולם, והוא הבעלים של האתר Upswing Poker, אחד מאתרי האימון פוקר הידועים בעולם. אבל לא פחות מהישגיו על השולחן פולק היה ידוע בזכות בלוג הווידאו (Vlog) שלו ב-YouTube, שבו נהג לשתף במחשבותיו על כל דבר בתעשיית הפוקר.
במשך שנים, פולק שיתף סרטונים מושקעים בכיכובו שבהם לא חשש להביע את דעתו על כל דבר ועניין סביב פוקר – ולפעמים גם לקרוע את הצורה למי שהרגיש שמגיע לו. הסגנון המאוד ישיר שלו, הגובל במגלומניה, הקים עליו מבקרים רבים אבל גם יצר סביבו עניין עצום. בימי השיא שלו הוולוג של פולק היה בלוג הפוקר הפופולארי בעולם – וגם כיום, למרות שהכריז כי הוא פרש מפוקר ולא מתכוון לעדכן את הבלוג באופן שוטף, לעמוד היוטיוב שלו יש עדיין קרוב ל-300 אלף מנויים.
פולק ונגראנו, שני טיפוסים עם אגו נפוח למדי, לא מחבבים זה את זה בלשון המעטה. שורשי הסכסוך ביניהם הולכים אחורה לסביבות 2016. באותם ימים נגראנו שימש פרזנטור של "פוקר סטארס", אתר הפוקר הגדול בעולם. ב"פוקר סטארס" בדיוק החליטו על מהלך להעלאת העמלות ולהסרה של כמה מההטבות בתוכנית לשחקנים הכבדים באתר. נגראנו בחר להגן על ההחלטה של האתר. הטענה של נגראנו הייתה שהעמלות הגבוהות מרחיקות את המקצוענים מהאתר – ומאפשרות ליותר שחקנים חובבנים לקחת חלק בפוקר. בהמשך נגראנו עוד ניסה להסביר את דבריו וטען בתוקף כי מעולם לא אמר שעמלה גבוהה היא דבר טוב לפוקר, אבל את פולק זה לא שיכנע. עבורו נגראנו כבר נחשב כמי ששיתף פעולה עם ה"רעים". הוא החל ללעוג על נגראנו בבלוג שלו תחת הסיסמה: "יותר עמלה – יותר טוב", שהפכה למם בקהילת הפוקר. באחד הסרטונים שהעלה פולק כינה את נגראנו: "צבוע ומביך את השחקנים ואת המשחק כולו".
4 צפייה בגלריה
דאג פולק. דאג לתדלק את הסכסוך לאורך השנים
דאג פולק. דאג לתדלק את הסכסוך לאורך השנים
דאג פולק. דאג לתדלק את הסכסוך לאורך השנים
(צילום: World Poker Tour)
נגראנו, לא בדיוק אחד שיודע לסגור את הפה, העדיף הפעם לשתוק ולא להגיב לפרובוקציות. פולק מצידו המשיך להקניט ולעקוץ, וכשהושב באחד הטורנירים הגדולים בכיסא ליד נגראנו הוא לבש חולצה עם הכיתוב "יותר עמלה – יותר טוב", שהפכה לסמל הסכסוך שלו עם נגראנו. נגראנו אגב היה זה שצחק אחרון באותו טורניר – פולק הודח ביום הראשון, בעוד הוא סיים במקום השני וזכה ב-3.5 מיליון דולר. פולק, אם תהיתם, לא בדיוק נופף בדגל הלבן והתנצל. במקום זאת הוא דאג שהכיתוב המקניט "יותר עמלה – יותר טוב" יופיע על שלט חוצות ענקי בזמן אליפות העולם בפוקר, מחוץ למלון ריו בלאס וגאס שאירח את האליפות.
העימות בין השניים, שכפי שניתן להבין תודלק בעיקר על ידי פולק, המשיך מאז על אש קרה עם כמה עקיצות אחת לכמה זמן. ביולי האחרון, עם זאת, העניינים שוב התלהטו. פולק שיתף קליפ שערך עם הרגעים המביכים ביותר של נגראנו. הסיום של הקליפ היה כה דוחה ופרובוקטיבי (נחסוך מכם את התיאור המלא, ורק נציין שהוא כלל דילדו), שיוטיוב החליטו להוריד אותו מהשרת שלהם.
פולק המשיך לחמם את נגראנו, גם כדי לעצבן אך בעיקר כדי לנסות לפתות אותו למשחק פוקר ראש בראש נגדו. נגראנו לא מיהר להיענות להצעות של פולק, והוא ידע טוב מאוד למה. פולק שחקן ראש בראש טוב בהרבה ממנו. עד לפני כמה שנים פולק נחשב לאחד משחקני הראש בראש הטובים בעולם. מאז הוא הרבה פחות משקיע בפוקר וכבר לא שייך לחבורת העילית של המשחק, אבל עדיין פורמט הראש בראש נחשב למועדף עליו, ולכזה שהוא התמקצע בו במשך שנים. נגראנו, בניגוד אליו, לא שיחק הרבה משחקי קאש ראש בראש, וההתמחות שלו היא בטורנירים מרובי שולחנות (MTT), פורמט שונה בתכלית.
נגראנו לא מסתיר את הנחיתות שלו בפורמט הראש בראש, ובפעם הראשונה הוא הגיב להצעה של פולק בעקיצה: "בוא נבהיר את הדברים: אתה רוצה שנשחק בפורמט שאתה למדת ואני לא, אתה רוצה שנשחק אונליין ואתה רוצה שנשחק בארבעה שולחנות בו-זמנית? עוד משהו? אתה רוצה גם לראות את הקלפים שלי?"
4 צפייה בגלריה
נגראנו. מגיע כאנדרדוג
נגראנו. מגיע כאנדרדוג
נגראנו. מגיע כאנדרדוג
(צילום: World Poker Tour)
למחרת נגראנו כבר נשמע אחרת ולפתע הסכים להצעה של פולק. בפוסט ארוך בבלוג שלו הוא הסביר את התפנית: "מצד אחד יש שחקן שבמשך רוב הקריירה שלו התאמן על הפורמט של ראש בראש, ומצד שני יש אותי שב-46 שנות חיי שיחקתי בערך שישה שבועות בפורמט הזה. זה מקביל לכך שסטף קרי יציע לשאקיל אוניל לערוך תחרות שלשות. מבחינתי אמרתי כן להצעה שלו כדי לתת לאנשים את מה שהם רוצים. במשך שנים פולק מטנף עליי על בסיס קבוע, זה כבר מעבר לאובססיה לא בריאה אצלו. הוא לא עושה את זה כי הוא חושב שאני מפלצת אלא בשביל הרווח האישי שלו, וכמובן שהוא מסתתר מאחורי מטרה אצילית לכאורה. אני שונא שבתקשורת מציגים את העימות בינינו כדו-צדדי. אני בניגוד אליו מעולם לא יצרתי סרטון נגדו, בקושי התייחסתי אליו בשנים האחרונות. אולי הכול בסוף היה חלק מהתוכנית שלו, לתקוף אותי בלי סוף וללעוג לי בתקווה שאסכים לשחק נגדו. אם זה המקרה, אז כל הכבוד לו. הוא השיג את מבוקשו".
גם אחרי שנגראנו כבר הסכים לשחק נגד פולק, בין השניים היו מחלוקות גדולות על תנאי המשחק. כפי שאתם מתארים לעצמכם, המשא ומתן ביניהם לא נערך בשקט בדלתיים סגורות, אלא לעיני כל הציבור בטוויטר.
אחת הדרישות של נגראנו הייתה איסור על שימוש בעזרים טכנולוגיים, כמו למשל תוכנות HUD (heads up display) שמלקטות נתונים על סגנון המשחק של היריב וטבלאות המסייעות לבחור את המהלך האידיאלי בסיטואציה מסוימת. המחלוקת העיקרית הייתה סביב שימוש בטבלאות פרי-פלופ, טבלאות שמסייעות לשחקן להחליט עם אילו קלפים כדאי לו לשחק. פולק טען שנגראנו לא פצה פה לגבי תנאי המשחק במשך חודשיים – ורק עכשיו, אחרי שפולק התאמן על משחק עם טבלאות פרי-פלופ, הוא פתאום התעורר. נגראנו מנגד טען שלשחק עם טבלאות כאלה מול העיניים זה לא משחק פוקר אמיתי. "שימוש בטבלאות נוגד את רוח המשחק. פשוט תשב ותשחק פוקר, קבל את כל ההחלטות בעצמך", כתב נגראנו.
פולק כהרגלו ניצל את הקשיים במשא ומתן כדי לעקוץ את נגראנו: "המגעים איתו הם סיוט. באופן ברור הוא פשוט לא רוצה לשחק, ולכן מעלה טענות שהוא לא חשב עליהן בכלל לפני חודשיים". נגראנו לא נשאר חייב וענה: "אתה מתנהג כאילו אתה זה שנדפק פה, בזמן שכל התנאים הם לגמרי לטובתך". פולק, כפי שעשה לא פעם בעבר, החליט לחמם עוד יותר את האווירה: "לפני שבוע לא היה אכפת לך בכלל מהטבלאות האלה. אתה פשוט כלבה קטנה, ואני כבר לא יכול לחכות לנקות אותך".
למרות הכול, המשחק המצופה ייפתח כמתוכנן ב-1 בנובמבר, ונותר רק להצטער שבגלל מגבלות הקורונה והדרישות של פולק, הוא ייערך ברשת ולא בקזינו מצולם, כשהשניים מביטים זה לזה בלבן של העיניים.
אז איך זה יעבוד? השניים ישחקו זה מול זה באתר הפוקר WSOP.com הזמין במדינות ספורות בארצות הברית, בהן מדינת נבאדה שבה השניים מתגוררים. כל אחד מהשחקנים יפקיד לאתר מיליון דולר. המשחקים ייערכו בשני שולחנות בו-זמנית בבליינדים של 400-200 דולר, כשלכל שחקן תהיה בכל זמן נתון ערימה של לפחות 40,000 דולר (ברגע שהערימה שלו תהיה קטנה מכך – אוטומטית יירד לו כסף מחשבון הפוקר ויתווסף לערימה שעל השולחן). כל סשן יארך לפחות שעתיים, שבסיומן השניים יכולים להסכים ביניהם על המשך המשחק.
בסך הכול השניים מתוכננים לשחק 25 אלף ידיים, כשלאחר 12,500 ידיים, לשחקן שבפיגור תהיה הזכות להניף דגל לבן. כמו כן, אחרי 12,500 ידיים הם יוכלו לסכם ביניהם על העלאת הבליינדים. המשחקים יועברו בשידור חי ברשת עם קריינות ופרשנות. ההערכה היא שבסך הכול ההתמודדות ביניהם אמורה להיערך על פני 150 שעות.
פולק מכריז על המשחק מול נגראנו
אם נשים בצד לרגע את העניין הכספי, שכן מדובר בשני מיליונרים שיכולים להרשות לעצמם לספוג מכה, נראה שלפולק יש הרבה יותר מה להפסיד בקרב הזה. נגראנו עצמו מודה שפולק הוא השחקן הטוב יותר בפורמט הזה, כך שגם אם הוא יפסיד כצפוי – זה לא יוכיח דבר מלבד מה שכל העולם כבר יודע: פולק טוב ממנו בפוקר ראש בראש. חובת ההוכחה אם כך מוטלת על פולק. כמי שהיה הצד התוקפני ביותר בעימות ביניהם, הוא ממש לא ירצה לאפשר לנגראנו להשפיל אותו במגרש הביתי שלו. היוקרה רבה והמוניטין שמונחים על הכף הביאו את פולק לעבוד קשה בחודשים האחרונים. מי שהצהיר לפני יותר משנה שהוא פורש מפוקר חזר לשחק, וספציפית בפורמט הראש בראש, כדי להגיע מוכן למשחק מול הנמסיס שלו.
באתר PokerShares, המאפשר להמר על תוצאות ההתמודדות, סימנו את פולק כצפוי כפייבוריט המובהק. למרות זאת, חבריו הטובים של נגראנו מהפוקר, פיל הלמות' ומייק מאטוסו, נעמדים לצידו והסכימו להמר לטובתו. הלמות', שחקן הפוקר המעוטר בהיסטוריה, הימר על 20 אלף דולר שנגראנו ינצח, וירוויח 80 אלף דולר אם כך אכן יקרה. מאטוסו סיכן עשרת אלפים דולר.
עולם הפוקר כבר ידע כמה משחקים מדוברים ומצופים מאוד. חובבי המשחק זוכרים היטב את "אתגר durrrr", שבו טום דוואן, מטובי שחקני הקאש בעולם, הזמין את טובי שחקני העולם לסדרת משחקים נגדו על סכומים עצומים, או את המשחקים בסכומי העתק בכיכובו של מי שאז עוד היה דמות מסתורית, Isildur1. עם זאת, נראה שמעולם לא היה משחק פוקר שחרף פערי הרמות הברורים בין הצדדים, יצר כל כך הרבה הייפ ועירב כל כך הרבה מטען רגשי כמו ההתמודדות בין דניאל נגראנו לדאג פולק. ביום ראשון זה מתחיל.
שעות המשחק המדויקות טרם פורסמו. לפרטים המלאים על מועד המשחק והיכן ניתן יהיה לצפות בו בשידור חי, מומלץ לעקוב אחרי עמודי הטוויטר של נגראנו ושל פולק.