בשיתוף הטוטו
(הפקה: אינטרוויזיה)
שם: שי גרובר יונקר
גיל: 15
מקום מגורים: חיפה
ענף: רכיבת סוסים מערבית – קאטינג
איך הגעתי לספורט הזה: "התחלתי להתחרות רק לפני שנתיים, אבל האהבה שלי לסוסים התחילה בילדות", מספרת שי, קאו-גירל אמיתית שמתחרה בענף סוסים מיוחד ולא נפוץ בישראל שנקרא 'קאטינג'. "כשהייתי בת שש היינו בחוות סוסים שהבעלים של החווה היה עושה ומדריך קאטינג, הוא הציע שאבוא לעשות שיעור ניסיון ואחרי זה התחלתי גם להתחרות".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 שי גרובר יונקר
טופ טאלנט 2 שי גרובר יונקר
שי גרובר יונקר
(צילום: שרון צור)
שי מסבירה ש"הקאטינג זה בעצם ענף ספורט יש עדר פרות וכל פעם צריך להפריד פרה מהעדר ולמנוע ממנה לחזור. זה תחום שנפוץ בעיקר בחו"ל והוא התפתח מהפרות החולות שהיה צריך לטפל בהן".
הישגים בולטים: סגנית אלופת ישראל לנוער לשנת 2021 ואלופת ישראל במקצה נוער ומקצה ירוקי נוער לשנת 2022.
כמה אני מתאמנת: "אני מתאמנת חמש פעמים בשבוע בחוות דאבל קיי בצפון. יש לי סוסה בחווה ואני מגיעה לטפל בה כמעט כל יום. באימונים אני נכנסת עם הסוסה לתוך עדר של פרות וצריכה להפריד פרה אחת מתוך העדר. כרוכבת, אני צריכה לדעת בעיקר לא להפריע ולעזור כשצריך".
שי, שמתמודדת עם אפילפסיה, משתפת באתגר ייחודי: מצב הרוח של הסוס. "הסוסה שלי פרלינה היא צעירה ולפעמים לוקח זמן לעייף אותה. היא מאוד נמרצת", היא משתפת בעבודת הצוות הנדרשת משתיהן.
מה החלום: השאיפה הספורטיבית של שי, כדבריה, היא להגיע להתחרות בטקסס בארה"ב. "יש שם את הרוכבים הכי טובים ואת הסוסים הכי טובים והלוואי שאני גם אזכה. כשאני מנצחת אני מרגישה התלהבות והתרגשות ואני מאוד גאה גם בי וגם בסוסה שלי על זה שעבדנו קשה והתאמצנו והגענו להישגים מעולים", היא אומרת.
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 שי גרובר יונקר
טופ טאלנט 2 שי גרובר יונקר
צוות מנצח: שי ופרלינה
(צילום: שרון צור)
דבר המומחים: "יש לנו כאן שתי ספורטאיות. זה בעצם צוות: הסוסה ושי. התקשורת ביניהן היא כל כך חשובה ודרמטית לאימונים ולתחרות", מסבירה השייטת האולימפית ורד בוסקילה, "זה לא פשוט לספורטאית צעירה לבחור ענף כל כך קטן שלא מכירים בארץ ובכל זאת זה נראה ששי יודעת מה היא עושה, יודעת מה היא רוצה. וזה נראה שהיא הולכת בדרך הנכונה".
"העבודה השוטפת צריכה להיות כמו שצריך", מדגיש הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך את שגרת האימונים ההכרחית, "זה לא פשוט. צריך התמדה. אני מאוד רוצה שהיא תצליח".
מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון מסכם: "אנחנו רואים ששי עושה את זה באומנות. היא עושה את זה מגיל צעיר".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
המומחים: גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו