צפו בזהבי מדבר לפני המעבר לפ.ס.וו
(צילום: ראובן שוורץ)

אוהדי פ.ס.וו איינדהובן כבר לא יכולים לחכות לראות את החלוץ החדש שלהם, ערן זהבי, עולה על הדשא באצטדיון פיליפס ומתחיל לחורר רשתות בליגה ההולנדית. החלוץ הישראלי חתם אתמול (ראשון) לשנתיים באיינדהובן ואמור להוביל את ההתקפה של המאמן רוג'ר שמידט.
פסטיבל זהבי בהולנד:
ממוצע הגילאים באיינדהובן נמוך מאוד וזהבי מגיע על תקן המבוגר האחראי כשהוא כבר בן 33. לצידו למשל ישחק דוניל מאלן, הכישרון הגדול של פ.ס.וו (רק בן 21), שכבר הספיק לככב גם במדי האורנג'.
6 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי. לא החתמה שגרתית עבור פ.ס.וו
(צילום: פ.ס.וו איינדהובן)
6 צפייה בגלריה
דוניל מאלן
דוניל מאלן
מאלן. כבר קיבל הזדמנות בנבחרת
(צילום: AP)
"מצד אחד זו החתמה מאוד משונה, בטח לתפקיד הזה. אנחנו לא מביאים חלוצים בני 33", מסביר ריק אלפרינק, שמכסה את הקבוצה עבור העיתון המקומי, איינדהובן דאגבלאד. "רוב החלוצים שלנו הם בני 22-21, שמנצלים את הכדורגל ההתקפי שמשחקים בהולנד כדי להראות מה הם יודעים ולחתום על חוזה יותר טוב בליגה אחרת".
שמידט ציפה שסם לאמרס (23) יהיה האיש שלו בהתקפה, אבל החלוץ שהיה פצוע רוב העונה שעברה ונעדר כחצי שנה מהמגרשים (רק שבע הופעות ליגה), בחר לעזוב לאיטליה. "הביאו את זהבי כי סם לאמרס הפתיע את הקבוצה, החליט לא להמשיך והוא בדרך לאטאלנטה", טוען אלפרינק. "לאיינדהובן יש בסיס נתונים ומערכת סקאוטינג שכוללים עשרות אלפי שחקנים שהם עוקבים אחריהם. זהבי תמיד היה על הרדאר אבל לא ממש עקבו אחריו. זה עזר לו מאוד כשנוצר החור הזה, וכמובן העובדה שהמאמן רוג'ר שמידט מכיר אותו מסין וגם אחד העוזרים עבר שם".
6 צפייה בגלריה
סם לאמרס במדי פ.ס.וו
סם לאמרס במדי פ.ס.וו
סם לאמרס במדי פ.ס.וו
(צילום: AP)

"האוהדים עקבו אחרי הטיסה שלו להולנד"

הישראלי מגיע להולנד אחרי ארבע שנים בסין, ארבע שנים בהם הפך לאגדה בליגה המקומית – הוא רשם 117 הופעות במדי גוואנגז'ו R&F בהן כבש לא פחות מ-103 שערים ובישל 31 נוספים. זהבי גם זכה פעמיים במלכות השערים בליגה הסינית, כשבעונה שעברה הצליח לכבוש 29 שערים ושבר את שיא כל הזמנים לעונה בודדת.
אלפרינק מוסיף: "בהולנד לא ממש עוקבים אחרי הליגה הסינית, אבל זהבי הוא שם ידוע פה. יש לו כמויות שערים שאי אפשר להתעלם מהם והוא גם בולט בנבחרת ישראל. אז יש גם ציפייה. האוהדים עקבו אחרי הטיסה שלו להולנד בפלייט טראקר. גם שמו עליו תג מחיר שהוא מאוד גבוה לליגה ההולנדית, ומאוד מאוד גבוה לשחקן בגיל הזה".
6 צפייה בגלריה
אוהדי איינדהובן
אוהדי איינדהובן
אוהדי איינדהובן
(צילום: AP)
"איינדהובן זה מועדון טוב. מועדון משפחתי ומאוד תחרותי. האצטדיון מלא ב-35 אלף צופים כל משחק. בקורונה מותר 7,000-6,000. אם הוא יתחבר כמו שצריך עם שאר השחקנים, הוא יצליח להשתלב מהר בקבוצה. אם הוא יבקיע 25-20 גולים הוא יהיה אליל. אם הוא ייקח את איינדהובן לאליפות – הוא ראש העיר. היה לנו חלוץ בשם לוק דה יונג בין 2019-2014, שעכשיו משחק בסביליה. הוא היה במנשנגלדבאך וניוקאסל והיה לא טוב. הוא בא לפה ושיקם את הקריירה שלו. זה מועדון טוב מאוד לחלוצים, וזו עיר יותר רגועה מאמסטרדם. אבל זו עיר של כדורגל".
החלוץ הישראלי עזב כאמור את גוואנגז'ו אחרי ארבע שנים בסין ועושה ניסיון נוסף בכדורגל האירופי, כשהקודם, ב-2011, לא היה מוצלח במיוחד. זהבי לא הצליח לספק את הסחורה בפאלרמו האיטלקית, גם בעקבות פציעה טורדנית ממנה סבל ושב לישראל למכבי תל אביב כדי להפוך לחלוץ הגדול ביותר ששיחק בליגת העל.
6 צפייה בגלריה
לוק דה יונג במדי פ.ס.וו
לוק דה יונג במדי פ.ס.וו
דה יונג. פ.ס.וו הוא מועדון לחלוצים
(צילום: AP)
"אני חושב שזהבי יצטרך גם להתרגל לעניין אחר: בסין יש סופרסטארים ברמה מאוד גבוהה ואחרי זה ירידה גדולה באיכות", אומר אלפרינק. "פה הממוצע הרבה יותר גבוה באיכות. הדרישות של המאמן מההתקפה הן מאוד גבוהות, לא רק להבקיע ולבשל, אלא לעשות כל הזמן לחץ על ההגנה. הוא יצטרך הרבה אנרגיה".

"אם ימשיך לכבוש, לא ידברו על הכסף"

זהבי אמור להרוויח כ-2.5 מיליון אירו לעונה. על פי דיווחים בהולנד, שיאן השכר בליגה הוא נכון לעכשיו כוכב איאקס דושאן טאדיץ', שמרוויח בין 2.6-2.4 מיליון אירו לעונה, מספר דומה מאוד לזה של הישראלי, כך שאפשר להבין מה מצפים ממנו באיינדהובן.
"התוכנית של איינדהובן להביא אותו יוצאת דופן מבחינתה וממלאת צורך, אבל אני יודע משיחות עם ההנהלה שכולם שם מרגישים שהם עשו עסקה מעולה כשהביאו את זהבי. הוא יצטרך להראות על הדשא למה הוא מקבל כל כך הרבה כסף, אבל אף אחד לא באמת חושב שהוא יקר. זו עסקה טובה בהתחשב במספר השערים שלו, בסטטיסטיקות. אני קורא מישראל שהוא שחקן מאוד מיוחד, ווינר, אחד שיודע לייצר שערים בעצמו. אז אם הוא ימשיך, אם הוא ייתן עוד גולים כמו האחרון שלו בנבחרת, הכסף לא יהיה נושא לשיחה".
6 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"ההנהלה מרגישה שעשתה עסקה מעולה". זהבי
(צילום: פ.ס.וו איינדהובן)
בעונה שעברה פ.ס.וו סיימה רק במקום הרביעי בטבלה ובמועדון רוצים לשוב לזכות בתואר האליפות, דבר שקרה בפעם האחרונה בעונת 2017/18. למעשה לאיינדהובן יש 24 אליפויות בסך הכל, והיא שנייה רק לאיאקס (34). "כשהמועדון הזה עושה סקאוטינג הוא עושה גם סקאוטינג מנטלי, לא רק מקצועי. איינדהובן לא רחוקה מאמסטרדם, ולאמסטרדם יש הרבה דברים שקורצים לאתלטים צעירים ועשירים. אם הקבוצה מחתימה את זהבי זה אומר משהו מאוד מאוד טוב על האישיות שלו".