דומיניק סובוסלאי, אחד הכוכבים העולים של הכדורגל העולמי, חולם להוביל את הונגריה ביורו - ורק מקווה שהגוף שלו לא ימנע זאת ממנו. ההונגרי הבינלאומי רק בן 20, אבל עם 3 אליפויות ו-3 גביעים בארון.
הקשר ההתקפי המבריק החל את דרכו בליפרינג מהליגה האוסטרית השנייה, ולא היה דרוש זמן רב כדי שרד בול זלצבורג הענקית תשים עליו עין ותרכוש אותו עבור חצי מיליון אירו בלבד, סכום שנראה היום כמו מציאה מטורפת. בעונתו המלאה הראשונה נבחר לשחקן השנה באוסטריה, בעונתו השנייה עזר לזלצבורג לעלות לשלב הבתים של לליגת האלופות אחרי 25 שנה, עם 2 שערים במוקדמות ו-2 בבתים. בעונתו השלישית, זו שהסתיימה עכשיו, הבקיע בשני המשחקים מול מכבי ת"א בפלייאוף הצ'מפיונס ושוב העלה את האוסטרים לשלב הבתים. בדרך היו, כאמור, 3 גביעים ו-3 אליפויות עם המועדון.

1 צפייה בגלריה
דומיניק סובוסלאי
דומיניק סובוסלאי
דומיניק סובוסלאי
(צילום: EPA)

היה ברור משלב מוקדם שהליגה האוסטרית קטנה אליו, וספקית הכישרונות זלצבורג התחילה לקבל הצעות עליו. אפילו ריאל מדריד, מילאן וארסנל התעניינו, אבל סוכנו הבהיר: "הכי חשוב זה לעבור למועדון שיעניק לו דקות משחק משמעותיות". המועדון היה לייפציג, עוד קבוצה שנמצאת תחת המטרייה של תאגיד רד בול, ושילמה בינואר את סעיף השחרור שעמד על לא פחות מ-20 מיליון אירו, מה שהפך את סובולסאי הפך לשחקן ההונגרי היקר ביותר בהיסטוריה.
הבעיה היא שסובוסלאי לא ערך עדיין הופעה במדי לייפציג. בחודשים מאז הגעתו הוא סובל מפציעה במפשעה, והזימון לסגל הרחב ליורו היה בעירבון מוגבל - כי סובוסלאי עדיין צריך להוכיח שהוא בכושר משחק. אם יראה את זה באימונים, הונגריה לא תוכל לוותר עליו. המאמן מרקו רוסי הודה: "אם לא יהיה כשיר עד ה-1 ביוני (המועד האחרון לפרסום הסגלים הסופיים), לא ניקח אותו ליורו".
סובוסלאי כבר רשם הצלחות במדים הלאומיים בעבר: הוא היה קפטן נבחרות הנערים והנוער באליפויות אירופה, ואין ספק שיקבל בעתיד את הסרט גם בנבחרת הבוגרת של הונגריה, אליה זומן לראשונה כבר בגיל 17. הבכורה הגיעה ב-21 במרץ 2019, מול סלובקיה במסגרת מוקדמות יורו 2020, אבל השיא היה בנובמבר האחרון: הונגריה, ששיחקה בדרג 3 של ליגת האומות, הוקפצה בהגרלה לפלייאוף העלייה ליורו של דרג 1, ובגמר בבודפשט מול איסלנד הוא הבקיע את שער הניצחון בדקה ה-92 ושלח את הנבחרת לאליפות אירופה.
האם סובוסלאי ייכנס לסגל בסופו של דבר? האם ימשיך להוביל את הונגריה ויהפוך אותה להפתעת היורו? האם הוא יכול להתקרב לגדולה של דור הזהב ההונגרי משנות החמישים, עם פרנץ פושקאש וכל הענקים? מה שבטוח הוא שסובולסאי ימשיך להראות לנו את הכדורגל הנפלא שהוא מציג אחרי שיחלים, ושהוא יכול להיות כוכב שעוד הרבה שנים ידברו עליו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 16:03, 27.05.21