הג'ודוקא הישראלי דין גמר עשה היום (רביעי) היסטוריה על המזרן כשנפגש עם סעיד מולאי האיראני בסיבוב השלישי באליפות העולם בבודפשט. מולאי סיים לבסוף שביעי בתחרות.
מולאי, שנטש את מדינתו לאחר אליפות העולם לפני שנתיים ועבר לייצג את מונגוליה, ניצח את גמר ובסיום השניים התחבקו. "בתור ספורטאי, אני לא מייחס חשיבות לאיזה דגל עולה מולי. לא משנה לי אם הוא איראני או גרמני, אני נותן כבוד לכל ספורטאי באשר הוא", סיפר גמר על המפגש עם מולאי.
2 צפייה בגלריה
סעיד מולאי, דין גמר יעקב
סעיד מולאי, דין גמר יעקב
רגע היסטורי. דין גמר וסעיד מולאי
(צילום מסך)
הוא אמר לך משהו בסיום הקרב? "דיברנו והוא אמר לי, 'ביחד נעשה פה היסטוריה', אני חייכתי אליו ואמרתי לו שהוא צודק לגמרי, וככה זה צריך להימשך. אסור שספורטאי לא יופיע לקרב, לא משנה אם זה מסיבות פוליטיות או אחרות".
גם באתרים החשובים בעולם לא נותרו אדישים לאירוע ההיסטורי והתייחסו אליו. באתר הצרפתי הגדול BFM כתבו: "אירוע משמעותי והיסטורי על המזרן בבודפשט", ואף הוזכרו מקרי עבר בין שתי המדינות במישור הספורטיבי, כולל ההיתקלויות באולימפיאדה.
2 צפייה בגלריה
סעיד מולאי
סעיד מולאי
מולאי בגראנד סלאם בת"א
(צילום: אורן אהרוני)
גם יו"ר האיגוד משה פונטי התרגש: "זה מדהים. היה מרגש, כולם באו לברך על ההיסטוריה שנעשתה, לאחר עשרות שנים שספורטאים איראנים לא התחרו מול ישראלים. אני מקווה שזה יהווה פתח גם לאחרים שרואים איך סעיד, אלוף עולם בעבר, לא צריך להיות מדוכא על-ידי מדינתו, אלא אדם חופשי. זה הדבר הכי חשוב בעולם ואני מאחל לו הצלחה באולימפיאדה".