קבוצת דולפיני אשדוד הוכרזה על ידי ההתאחדות לכדורגל כאלופה לעונת 2019/2020 בכדורגל אולמות, זאת למרות שסיימה במקום השני עם 31 נקודות, שתיים פחות מהמוליכה והאלופה היוצאת, מכבי נחלת יצחק.
כזכור, בתחילת השבוע פורסם ב-ynet ספורט על ההחלטה המיועדת. הליגה הופסקה כשעוד לא שוחקו אפילו 50 אחוז ממספר המשחקים בעונה הנוכחית.
2 צפייה בגלריה
מכבי נחלת יצחק מול דולפיני אשדוד
מכבי נחלת יצחק מול דולפיני אשדוד
יש אלופה. דולפיני אשדוד (בצהוב), מול נחלת יצחק
(צילום: דורון חפיף)
הסיבה לזכייתה של דולפיני אשדוד, היא שסיימה את משחקיה עם אחוז הצלחה גבוה מזה של נחלת יצחק (86 אחוז - עשרה ניצחונות, תיקו, הפסד ומשחק חסר) לעומת המוליכה (85 אחוז - עשרה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו).
יש לציין שבמשרד הבריאות והספורט אישרו משחק מכריע בין שתי הקבוצות, אך ההתאחדות בחרה באופציית הענקת האליפות לקבוצה האשדודית שמורכבת משחקנים חירשים, ובעברה זכתה בליגת האלופות בקטרגל חירשים.
2 צפייה בגלריה
מכבי נחלת יצחק מול דולפיני אשדוד
מכבי נחלת יצחק מול דולפיני אשדוד
אלופה מהמקום השני
(צילום: דורון חפיף)
מההתאחדות נמסר בנוסף שתתקיים הקפאה של היורדות, ויעלו שתי קבוצות מליגת המשנה (אס"א האוניברסיטה העברית ואס"א האקדמית רופין), מה שאומר שבעונה הבאה ישחקו בליגה הראשונה 14 קבוצות במקום 12.
יו"ר דולפיני אשדוד, יעקב אוליאל, הגיב בהתרגשות להודעת הזכייה הרשמית: "עשינו עוד היסטוריה. קבוצה חירשת לוקחת אליפות בליגת שומעים, שכל קבוצות שומעות ואנו היחידים שחרשים. עכשיו החלום הבא זה סופר קאפ אירופאי".