כשפורסמה בערב שבת הידיעה בדבר הרעש והצלצולים שחולל ערן זהבי באזור מגוריו, אנשים היו בטוחים שמדובר בספיח לאותו סיפור מלפני שבועיים. גם אז הטריד הפרחח את שכניו, המשטרה הוזמנה והבהירה לו שמדובר בעבירה על החוק, וכשלא שם עליהם קיבל קנס מגוחך. אבל לא. כמקובל בכדורגל, שלשום הגיע משחק הגומלין. כוכב העל־חלל היה חייב להוכיח לכולם – שכנים, שוטרים ועם ישראל – מי כאן מלך השכונה.
"רק בין שתיים לארבע באים ארבע שוטרים", אומר המטרד הסביבתי לחבר שלו, שתיעד את מפגן האבו־עלי עם מיטב גינוני הערסוואתים: עברית עילגת, כפכפים, דמגוגיה זולה מעולם הפלילים ("נגמרו האנסים והרוצחים?"), וכמובן אצבע מאיימת בפניו של השוטר. כן, זה ברור, גם בסין הוא לא דפק חשבון לשכנים וצרח על אנשי המשטרה העממית. כולם יודעים שגוואנגז'ו R&F פירושם רעש ופלצנות.
4 צפייה בגלריה
 זהבי יוצא מהמעצר
 זהבי יוצא מהמעצר
זהבי יוצא מהמעצר
(צילום: דנה קופל)
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי והשוטרים, משחק הגומלין
(איור: ליאו אטלמן)
כצפוי, לא הרבה אחרי הפרסום, הפיצו אוהדי מכבי ת"א תמונות של אחד השוטרים שזוהה כאוהד הפועל ת"א (ודווקא נהג באיפוק כלפי אחד מאנשי פמלייתו של הוד רוממותו).
ככה זה אוהדי כדורגל, בשבילם גם דור מיכה ועומר אצילי – להבדיל אלף הבדלות – הם הקורבנות. "פואד", האוהד חמום המוח שנכנס למגרש כדי להרים יד על זהבי, בוודאי היה מגן ככה על כוכב בצבע אדום. מנטליות של עובדי אלילים.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי. גם איתו הנבחרת לא הגיעה עדיין לכלום
(צילום: עוז מועלם)
בנבחרת אין מקום לפרחחים מנופחים שעושים צחוק מהחוק, אבל קולה של ההתאחדות לא נשמע. הלם קרב. הם הרי דאגו לתת לו חדר משלו במלון כשחבריו לסגל שוכנו בחדרים זוגיים, ואחרי שזרק את סרט הקפטן ניסחו "התנצלות" שתניח גם את דעתו. אז למי יש כוח לעוד סרט? עזבו אתכם עכשיו מהערכים ומהדימוי של הנבחרת, יש לנו בקרוב סקוטלנד על הראש, וכולם יודעים מה ישראל שווה בלעדיו. למרות שגם איתו, חשוב לזכור, לא הגענו עדיין לכלום.
זו המנטליות במדינה עם כדורגל נחשל ופרימיטיבי, שגיבורי התהילה שלו רודפי כבוד, מדושני חשיבות ואהבה עצמית, ונמדדים לפי כמות הכסף שהם מרוויחים. לא סתם יצאו להגנתו בסוף השבוע כמה מחבריו לביצה המעופשת והנחשלת. אותם מאמני עבר, שחקנים, פרשנים חנפנים וכתבי חצר, שתקפו דווקא את המשטרה ואת השכנים. אצלנו, חובתו של קפטן הנבחרת לשיר המנון (שמילותיו לא סופרות אותו), וזכותו של חלוץ מהולל לתפקד כמו הדי־ג'יי של השכונה.
4 צפייה בגלריה
שי זהבי
שי זהבי
שי זהבי. כרגיל, גם הגברת הראשונה נכנסה לתמונה
(מתוך האינסטגרם)
וכרגיל, לתמונה נכנסה גם הגברת הראשונה. "אולי השכנה פשוט לא אוהבת מזרחית?" כתבה שי זהבי באינסטגרם, בניסיון דוחה לדחוף לסיפור גם את השד העדתי, ותקפה את ראש המועצה: "הבן אדם מעולם לא פגש אותנו, לא מכיר אותנו, אבל כבר רוצה שנלך מפה. הסטיגמות על כדורגלנים כנראה חוגגות". מעניין באמת למה.
"לא מאחלת לאף אדם נורמטיבי, מפורסם או לא מפורסם, שיהיה במצב שהשוטר תופס אותו בבית שלו בחוזקה ומעיף אותו ממקום למקום, שהבת שלו תלויה לו על הרגל ובוכה בכי היסטרי", הוסיפה המלכה האם. יופי של חינוך. וכל זה במקום להרחיק את הילדים ממוקד הרעש, להסביר להם שאפילו נובורישים שווים בפני החוק, שמלכות שערים לא מעניקה למשפחת המלוכה זכויות יתר, ושחשוב לשמור על השקט בין שתיים לארבע כדי שהקהילה מסביב תוכל לנוח. ואם היא לא תוכל - יבוא שוטר.