רובנו צפינו בנבחרת ישראל במשחקה המכריע מול סקוטלנד. המארחת עלתה למשחק בהרכב חסר - נבחרת פצועה, צולעת, לא במיטבה, ולמרות זאת הייתה ידה על העליונה. שחקני סקוטלנד החמיצו כמה וכמה הזדמנויות של ממש, ובמקום לשחק התקפי, הנבחרת שלנו התגוננה, וההגנה לא ממש תיפקדה כמו שצריך. רק בנס ובמצבים בודדים עזרה לנו עירנותו של אלי דסה, שהיה לו משחק מצוין.
ישראל עלתה למשחק עם ההרכב הכי חזק שלה. שחקנים מעולים, לגיונרים, שחקני קבוצות צמרת בליגת העל שלנו, מיומנים, מוכשרים. ונשאלת השאלה בכל קמפיין מחדש: מה באמת חסר לשחקנים שלנו ולנבחרת שלנו? כישרונות? פנומנים? הקרבה? גלדיאטורים? טכניקה? עוד לגיונרים?

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: AFP)

מה שחסר זה מנטליות, נקודה. צריך לעבוד על המנטליות, לגרום לשחקנינו להאמין. החמצת הפנדל המכריע שבעט ערן זהבי לא הייתה מקרית. נכון שזה קורה לשחקנים ברמה העולמי, אבל מקור ההחטאה הספציפית הזו הוא במנטליות חלשה. על השחקנים להילחם על כל כדור בכל דקה ובכל שנייה במשחק, צריך לשחק עד שישרוק השופט.
בנוסף לכך יש למנות מאמן עם אישיות חזקה, מאמן עם ניסיון, לא בליגת העל או באירופה. מאמן נבחרת ישראל הבא צריך להיות מאמן שאימן בקמפיינים גדולים כמו גביע העולם או גביע אירופה , מאמן עם שם טוב ומוניטין , מאמן ווינר שיטמיע את זה בסגל ויחזק את המנטליות, יגרום לשחקנים להאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה ולהעפיל לטורניר גדול.
בסיכומו של דבר, המאמן הבא חייב להיות זר, מאמן מהדרג הראשון. על ההתאחדות לכדורגל להשקיע במשרה הזאת, ולחפש מאמן שיתאים לעמדה הזאת, בתקווה שהסיוט הזה יסתיים מתישהו ונשבור את הנאחס.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.