אחרי שריאל מדריד הודחה מגביע המלך, האם תתרחש סנסציה נוספת? אוהדי הכדורגל בספרד מצפים לראות אם גם קורנייה מהליגה השלישית מסוגלת להדיח הערב (חמישי, 22:00) את ברצלונה בעת שתארח אותה בשלב 32 האחרונות.
המשחק הזה יהיה דרבי קטן, מכיוון שהמארחת מייצגת את העיר הקטנה קורנייה דה לוברגאט הצמודה לברצלונה, שהמגרש הביתי צר המידות שלה, ה"מוניסיפל דה קורנייה" (1,500 מקומות ישיבה), שוכן בסמוך לאצטדיון של אספניול, היריבה העירונית של בארסה המשחקת כיום בליגת המשנה.
9 צפייה בגלריה
קורנייה
קורנייה
שחקני קורנייה חוגגים אחרי הניצחון על אתלטיקו מדריד
(צילום: גטי אימג'ס)
מדובר בקבוצה צנועה, שהשחקנים שלה מתפרנסים אמנם מכדורגל, אבל מקבלים שכר מינימום וחלק גדול מהם צעירים וסטודנטים. הם מגיעים ממקום צנוע שמפורסם בספרד לאו דווקא בגלל הכדורגל, אלא בעקבות להקת "אסטופה" הפופולרית, שחבריה ילידי המקום.
וחוץ מזה, אם תשוחחו עם תושב המקום ותשאלו אותו מהיכן הוא, באותה נשימה הוא יציין שהעיתונאי, מגיש הטלוויזיה והקומיקאי הספרדי המפורסם ג'ורדי אבולה הינו יליד קורנייה. אבולה מהווה מקור לגאווה והפך לאחרונה למפורסם עוד יותר ברחבי העולם אחרי הראיון הבלעדי שהעניק לו לאו מסי.
(צפו במשחק האחרון של קרונייה בליגה השלישית)
למרות שהיא מדורגת במקום השמיני בלבד (מתוך 11 קבוצות) בבית בו היא משחקת בליגה השלישית, לא ניצחה בששת משחקיה האחרונים בליגה ומרוכזת במאבקי ההישרדות נגד הירידה לליגה הרביעית (בשנים האחרונות קורנייה דווקא נאבקה על עלייה לליגה השנייה וכשלה), לאחרונה הפכה קורנייה לקוטלת ענקים כאשר הדיחה בשלב הקודם את אתלטיקו מדריד בזכות ניצחון 0:1. שער הניצחון של אדריאן חימנס גומס בבעיטה מהאוויר הוקרן שוב ושוב בתחנות הטלוויזיה המקומיות.
(קורנייה מפורסמת בזכות להקת אסטופה יותר מאשר בגלל הכדורגל)
כעת מקווה קורנייה להדהים פעם נוספת. העניין הוא שהיא רגילה להתמודד מול ברצלונה ב', המדורגת הרבה מעליה באותו בית בליגה השלישית. ב-20 בדצמבר האחרון נפגשו שתי הקבוצות במגרשה של קורנייה וברצלונה ב' ניצחה 0:1.
המשטח במגרש של קורנייה הינו סינטטי והדבר מקשה על שחקנים מקצוענים שאינם מורגלים בכך. השימוש במשטח זה מותר בליגות הנמוכות ובמשחקי הגביע. אם הקבוצה תעלה יום אחד לאחת משתי הליגות העליונות היא תהיה חייבת להשתמש במשטח אחר, אבל נכון לעכשיו היא מקווה לנצל את היתרון הזה על מנת להפתיע את בארסה.
9 צפייה בגלריה
כובש שער הניצחון על אתלטיקו מדריד, אדריאן חימנס סאנצ'ס
כובש שער הניצחון על אתלטיקו מדריד, אדריאן חימנס סאנצ'ס
כובש שער הניצחון על אתלטיקו מדריד, אדריאן חימנס גומס
(צילום: getty images)
ב-2014/15 קיוותה קורנייה להפתיע את ריאל מדריד כשהתמודדה מול בגביע הספרדי, אבל הובסה 4:1 בבית ו-0:5 בסנטיאגו ברנבאו. הפעם יתקיים מפגש אחד בלבד בשל השינויים שנעשו בלוח המשחקים בעקבות משבר הקורונה.
כמעט כל השחקנים בסגל הנוכחי של קורנייה הם ספרדים. הבולט הוא המגן/קשר אגוס מדינה (26), שמושאל מבירמינגהאם האנגלית, מועדון איתו נחתם הסכם על שיתוף פעולה והעברת שחקנים. גם החלוץ חאבייר אונטיברוס (24) נחשב לבעל פוטנציאל בזכות כושר ההבקעה שהציג בעבר בקבוצות הצעירות של לבאנטה.
(צפו בהפסד של קורנייה לברצלונה ב' בחודש שעבר)
שחקן בולט נוסף הוא המגן השמאלי רולו פרייטו (25), שנולד בוולנסיה וגדל בשורותיה. פרייטו כבר רשם בעבר עלייה לליגה הבכירה בספרד ב-2017 כאשר היה שותף לקמפיין המוצלח וההיסטורי של ווסקה. בנוסף, הוא שיחק בליגה השנייה במדי אלקורקון.
בכלל, קורנייה הוא מועדון שמרבה להשקיע בשחקנים צעירים, והעבודה המושקעת בגילאי הנוער עוזרת גם להחזיק קבוצת בוגרים.
9 צפייה בגלריה
רולו פרייטו
רולו פרייטו
כבר עלה לליגה הראשונה עם ווסקה. רולו פרייטו
(צילום: Alberto Casado, קורנייה)
"יש בערך 50 שחקנים שיצאו מהמועדון שלנו ועברו לקבוצות מקצועניות", התגאה המנכ"ל אנדרס מנסאנו בראיון לעיתון 'ספורט'. "המשחקים בגביע המלך עוזרים בכך שמכירים את המועדון שלנו יותר וזה מחזק את התדמית שלו".
לא רק על ג'ורדי אלבה, ששיחק במועדון שנתיים, הוא דיבר. גם באלדה קייטה מסמפדוריה שיחק בעבר במועדון. הקבוצה גאה מאוד בשחקנים שגדלו בשורותיה, התפתחו בה ועברו לשחק במועדונים גדולים ומקצוענים, ודף מיוחד על הנושא מוקדש לכך באתר האינטרנט שלה.
9 צפייה בגלריה
אלברט אסטייס
אלברט אסטייס
הבלם אלברט אסטייס. קורנייה לא ניצחה בששת משחקי הליגה האחרונים
(צילום: Alberto Casado, קורנייה)
המנכ"ל הוסיף: "קיבלנו הצעה ממשקיע ערבי שהתעניין בנו, אבל דחינו את ההצעה ולא התפתינו לכסף הגדול, כי זה היה מאלץ אותנו לשנות את הפילוסופיה שלנו ולא רצינו שזה יקרה. אנחנו רוצים לקבוע מי ישחק".

המאמן "התנצל" בפני סימאונה על הדחת אתלטיקו

גיירמו פרננדס רומו (42), מאמן הקבוצה, עבד בעברו במחלקת הנוער של בטיס ובראסינג סנטאנדר. הוא גדל בשכונת אלוצ'ה שבמדריד המזוהה עם אתלטיקו (סמוכה לוויסנטה קלדרון, שכבר נהרס) וידוע כאוהד מושבע של הקולצ'ונרוס. משום כך, לאחר שהדיח אותם ניגש לדייגו סימאונה, לחץ את ידו ואמר לו "אני מצטער". המאמן הארגנטיני הודה במסיבת העיתונאים: "הם היו יותר טובים מאיתנו".
9 צפייה בגלריה
"התנצל" בפני סימאונה על הדחת אתלטיקו. מאמן קורנייה גיירמו פרננדס רומו
"התנצל" בפני סימאונה על הדחת אתלטיקו. מאמן קורנייה גיירמו פרננדס רומו
"אם נעשה זאת שוב זה יהיה בלתי ייאמן". מאמן קורנייה גיירמו פרננדס רומו
(צילום: Alberto Casado, קורנייה)
לקראת המשחק מול בארסה נשאל רומו לגבי השפעת המפלה בסופרקופה על היריבה, והשיב: "אי אפשר להסיק מזה שום דבר. המשחק הזה נערך במסגרת אחרת ואני מבין שהם יעלו בהרכב שונה. מה שקרה לברצלונה לא הופך אותה לפחות חזקה. אם הניצחון שלנו על אתלטיקו מדריד היה היסטורי, אז אם נעשה את זה שוב זו כבר תהיה סנסציה כפולה ודבר בלתי ייאמן".
לפני המשחק מול אולות בליגה ביום ראשון האחרון (2:2) לא התאמנו השחקנים מכיוון שחלק מהם נמצאו חיוביים לקורונה, והסתפקו באימונים אישיים בביתם ושיחה בזום עם המאמן.
9 צפייה בגלריה
אגוס מדינה
אגוס מדינה
הציל את קורנייה מהפסד במשחק הליגה האחרון. אגוס מדינה
(צילום: Alberto Casado, קורנייה)
תחילה הועלה ספק גם לגבי קיום המפגש הקרוב עם ברצלונה, אבל המשחק בליגה נערך בסופו של דבר. קורנייה הגיעה עם 15 שחקנים בלבד והצליחה לצאת עם נקודה בזכות פנדל של אגוס מדינה בתוספת הזמן. הקפטן אלוי גילה העריך את המצב לקראת ההתמודדות מול בארסה: "יש לנו מעט מאוד סיכויים מולה, אבל הם קיימים".
לאו מסי, שהורחק בגמר הסופרקופה, לא ישחק הערב, אבל חלק משחקני ההרכב הראשון של ברצלונה צפויים להשתתף. בשבוע האחרון הם קיימו אימונים מיוחדים על המגרש הסינטטי שבמתחם האימונים שלהם, סיוטט אספורטיבה ג'ואן גמפר, על מנת להתרגל לאתגר הלא שגרתי.
(צפו בברצלונה מתאמנת לקראת המשחק הערב)
רקומאן יעניק מנוחה לחלק ניכר משחקני ההרכב הראשון שלו, אבל אחרי שברצלונה נחלה לא מעט כישלונות העונה, הדחה מהגביע מול קבוצה צנועה כל כך בטח לא תעבור בשתיקה וגם תתפוס את כל הכותרות במדינה, כפי שקרה בעקבות ההדחה המדהימה של ריאל מדריד על ידי אלקויאנו. משום כך, אף אחד במועדון המפואר לא ירשה לעצמו לזלזל ביריבה הנחותה, אך השאפתנית.
אוסקר מינגסה, המשחק בדרך כלל כבלם, יפתח כנראה כמגן ימני בשל פציעתו של סרג'ניו דסט. זאת מכיוון שסרג'י רוברטו עדיין לא החלים מפציעה ממושכת.
"אנחנו יודעים שיש הפתעות בגביע, וקבוצות מהליגה השלישית מארחות במשטחים סינטטיים שאנחנו לא רגילים אליהם", אמר קומאן לקראת ההתמודדות. "זה יקשה עלינו, מה עוד שבשבילם זה המשחק של העונה. צריך להתמודד ברצינות וזה תלוי במנטליות איתה נגיע".
9 צפייה בגלריה
רונאלד קומאן
רונאלד קומאן
"בשבילי משחק על מגרש סינטטי זה לא כדורגל". רונאלד קומאן
(צילום: AP)
ההולנדי הוסיף: "זה יפה שקבוצה מהליגה השלישית יכולה לארח במגרש שלה, הבעיה היא שלא משחקים על משטח כזה בדרך כלל. בשבילי משחק על מגרש סינטטי זה לא כדורגל, אבל לא נשתמש בזה כתירוץ. אני מבין את זה שהם מעוניינים לנצל את היתרון שיש להם, אבל זה תלוי בתנאים שיש שם ובתאורה".

מג'ורדי אלבה נמנע מפגש מרגש

אחד השחקנים של ברצלונה שלא נכלל בסגל ויקבל מנוחה הוא המגן השמאלי ג'ורדי אלבה, שבכך החמיץ הזדמנות למפגש מיוחד מאוד עבורו.
9 צפייה בגלריה
ג'ורדי אלבה
ג'ורדי אלבה
לא נכלל בסגל. ג'ורדי אלבה
(צילום: AP)
כמי שלבש את מדי קורנייה במשך שנתיים (2007-2005) ואף שיתף פעולה על המגרש עם נשיא הקבוצה כיום אלכס טלברה (שיחק בזמנו כשוער), אלבה נזכר בימים האחרונים בלא מעט רגעים מנעוריו בהם שיחק כחלוץ ונחשב להבטחה גדולה. "אלו היו שנתיים בהן צברתי ניסיון רב והכרתי אנשים נהדרים", סיפר המגן על התקופה בקורנייה. "המועדון הזה היה כמו משפחה בשבילי וזו הייתה אחת התקופות היפות ביותר בחיי".
אכן, סביר להניח שאם לא היה מצטרף בזמנו לקורנייה, אלבה היה מתקשה להגיע כל כך רחוק בקריירה. הוא הגיע לירוקים-לבנים בגיל 15 אחרי שבע שנים ב"מאסיה" של בארסה כשעתידו לא היה ברור, התקבל בזרועות פתוחות והתקדם.
9 צפייה בגלריה
שיתף פעולה במגרש עם ג'ורדי אלבה. נשיא קורנייה אלכס טלברה
שיתף פעולה במגרש עם ג'ורדי אלבה. נשיא קורנייה אלכס טלברה
שיתף פעולה במגרש עם ג'ורדי אלבה. נשיא קורנייה אלכס טלברה
(צילום: Albarto Casado, קורנייה)
כשהיה בן 17 רכשה אותו ולנסיה, בה עבר הסבה לעמדת המגן השמאלי. בקיץ 2012, אחרי שכבר היה כוכב גדול שזכה עם נבחרת ספרד ביורו, החזירה אותו ברצלונה לשורותיה ובכך הוא זכה להגשים את חלומו הגדול.
קומאן בישר אמנם על מהפכה בסגל של ברצלונה כשמונה לתפקיד המאמן, ואף שיחרר ותיקים כמו איבן ראקיטיץ' ולואיס סוארס, אבל אלבה המשיך לקבל קרדיט וממשיך להציג רמה גבוהה, בעיקר במשימות ההתקפיות. יחד עם זאת, בעיתון "אס" העבירו ביקורת על יכולתו ההגנתית.
(צפו בג'ורדי אלבה במדי ברצלונה)
בניצחון בפנדלים בשבוע שעבר על ריאל סוסיאדד בחצי גמר הסופרקופה, ענד אלבה לראשונה את סרט הקפטן של ברצלונה בעונתו התשיעית בקבוצה הבוגרת. זה קרה אחרי שסרחיו בוסקטס הוחלף והקפטנים האחרים – לאו מסי, ג'רארד פיקה וסרג'י רוברטו (השניים האחרונים פצועים) לא היו במגרש. כעת הוא יקבל כאמור מנוחה ולא יתמודד מול הקבוצה שהייתה משמעותית מאוד בדרכו הארוכה.